موضوعات داغ

جورج راسل برای سال 2022 هم تیمی لوئیس همیلتون شد

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

سرانحام مرسدس بصورت رسمی اعلام کرد از سال 2022 جورج راسل برای این تیم در کنار قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان، سر لوئیس همیلتون رانندگی خواهد کرد، این در حالی است که روز گذشته تیم آلفارومئو هم خبر پیوستن والتری بوتاس فنلاندی را به این تیم اعلام کرده بود

از گرندپری سال گذشته در دومین مسابقه در بحرین که جورج راسل به عنوان جانشین لوئیس همیلتون که به دلیل ابتلا به کووید 19 آن مسابقه را از دست داد، برای تیم مرسدس رانندگی کرد، او به خوبی توانست نظر تمامی کارشناسان فرمول یک را به سمت خود جلب نماید. عملکرد خیره کننده او در دور تعیین خط علی رغم اینکه خودرو برای قد بلند او طراحی نشده بود و سپس استارت بی نظیری که در این مسابقه داشت و سبقتهایی که گرفت بخصوص از والتری بوتاس، از او یک پدیده جوان ساخت.

جورج راسل - والتری بوتاس گرندپری بحرین 2020

اگرچه مدیران مرسدس در آن وقت از ادامه راه با بوتاس و همیلتون صحبت کردند، اما نشانه‌ها و عملکرد نه چندان خوب بوتاس در فصل 2020 نوید این را می‌داد که شاهد جوانگرایی در تیم خواهیم بود.

از طرف دیگر لوئیس همیلتون با قهرمانی در سال 2020 و کسب هفتمین قهرمانی جهان و همچنین کمک به هفتمین قهرمانی جهان سازندگان برای مرسدس، مطمئن از جایگاه خود در تیم بود. امضای قرارداد او برای سال 2021 مدتها به طول انجامید بیماری او، فشردگی رقابتها و البته دلایلی که هیچ وقت جایی از طرفین بازگو نشد، باعث شد که تمدید قرارداد وی تا زمستان به طول انجامد. در نهایت هم یک قرارداد نصفه و نیمه جای همیلتون برای این فصل رقابتها را حفظ کرد. همین امر باعث شد که همان ابتدای فصل 2021 او به دنیال تثبیت جایگاه خود در مرسدس باشد و خیلی سریع قراردادی با مرسدس منعقد کرد که او را تا انتهای سال 2023 در تیم نگه می‌دارد. اینجا برگ برنده برای حفظ صندلی در دست او بود.

اما بوتاس همان ابتدای فصل 2020 و قبل از رسیدن به نیمه‌های فصل قرارداد خود را برای یک سال دیگر (2021) با تیم تمدید کرد که نگرانی از این بابت نداشته باشد ولی عملکرد راسل جوان این راننده انگلیسی دست پرورده مرسدس که در تیم ویلیامز رانندگی می‌کرد، فقط و فقط تنها در یک مسابقه ورقها را برگرداند، نظرها را تغییر داد حتی تا جایی که این شایعه به گوش می‌رسید ممکن است مرسدس بر خلاف رویه خود تا به حال، قرارداد بوتاس را برای 2021 لغو نماید و راسل را به تیم بیاورد.

با این اوصاف بعد از عقد قرارداد و شروع فصل این موضوع مسکوت ماند تا در گرندپری ایمولا(ایمیلیا روگاندا) درگیری عجیبی بین راسل و بوتاس اتفاق افتاد و برخورد بین آن دو به هنگام سبقت، دوباره توجه رسانه‌ها را به راسل به عنوان رقیب بالقوه بوتاس برای بدست آوردن صندلی مرسدس، جلب کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که در پیست بارانی ایمولا، راسل جوان پشت فرمان ویلیامز قصد عبور از بوتاس در مرسدس را داشت.

تصادف راسل - بوتاس گرندپری ایمولا
هنرنمایی راسل در اینجا خانمه نیافت. او و هم تیمی‌اش بعد از تصادفی که بوتاس در گرندپری بوداپست 2021 به راه انداخت توانستند برای تیم ویلیامز امتیاز کسب نمایند. شاید این برخورد بوتاس باعث شد تا همیلتون به صدر راه پیدا نماید اما امتیاز تیمی مرسدس را در خطر انداخت.

بعد از این نوبت به گرندپری بلژیک در اسپا رسید، مسابقه‌ای که نتایج عجیبی را به دنبال داشت. رانندگی بی نظیر راسل در دور تعیین خط، رده دوم خط استارت را از همیلتون گرفت و در روز یکشنبه، در کوتاهترین مسابقه تاریخ فرمول یک، او بر سکوی دوم ایستاد بالاتر از لوئیس همیلتون!

جورج راسل
اعلام بازنشستگی کیمی رایکونن پیش از گرندپری هلند در زاندوورت و خالی شدن یک صندلی در آلفارومئو به یکباره این خبر را بر سر زبانها انداخت که بوتاس راهی این تیم ایتالیایی و جانشین هم وطن فنلاندی‌اش خواهد شد، تا پیش از مسابقه هر دو راننده از اعلام این جابجایی امنتاع کردند و مدیران مرسدس هم خبری اعلام نکردند. نوع رانندگی بوتاس در گرندپری هلند، عدم دفاع او در مقابل مکس ورشتپن، ثبت سریعترین دور به هنگامی که از او خواسته شده بود که این کار را انجام ندهد، همه و همه نشان از این خبر بود که او رفتنی است و دیگر به تیم و کار تیمی فکر نمی‌کند.

بوتاس و راسل مورد توجه رسانه‌ها
سپس به یکباره تیم آلفارومئو اعالم کرد که او برای فصل آینده فرمول یک به آنها پیوسته و جانشین مرد یخی خواهد بود و این جوان انگلیسی با توجه به تمام شایستگیهایی که دارد و از خود طی حضورش در دنیای فرمول یک نشان داده است راهش را به قهرمان 7 سال پیاپی فرمول یک جهان باز کرد. فصل آینده همیلتون علاوه بر روبرو شدن با چالشهایی نظیر قوانین جدید، خودروهای یکسان، مکس ورشتپن، تیم ردبول با یک رقیب سرسخت و جوان همانند دوران جوانی خودش هم روبرو خواهد شد: جورج راسل.

جورج راسل

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد