موضوعات داغ

خریداران تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ برای تحویل خودرو باید 4 سال صبر کنند!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خریداران عاشق تویوتا لندکروزر جدید هستند و این مدل چنان محبوب است که شاید چهار سال طول بکشد تا تویوتا برخی از سفارش‌های کنونی را تحویل مشتریان دهد. کمبود ریزتراشه اوضاع را بدتر کرده است.

تویوتا از ۲ اوت که سفارش لندکروزر آغاز شده حدود ۲۰،۰۰۰ سفارش برای آن دریافت کرده‌ است. تقریباً ۹۰ درصد از خریداران در ژاپن نسخه‌های ZX و GR اسپرت را سفارش می‌دهند و تحویل این مدل‌ها بیشتر از بقیه طول می‌کشد.

همچنین به دلیل کمبود قطعات، تویوتا مدتی است که نتوانسته تولید لندکروزر را ادامه دهد. این نکته بر روی موجودی این مدل در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، در استرالیا فقط خودروهای نمایشی به نمایندگی‌ها تحویل داده شده و نسخه‌های فروشی در آینده وارد این کشور خواهند شد.

لندکروزر جدید در ایالات متحده عرضه نخواهد شد، اما لکسوس LX که مدل لوکس‌تری است و روی همان پلتفرم ساخته می‌شود برای مشتریان آمریکایی در دسترس خواهد بود. یک گزارش حاکی از آن است که کمبود ریزتراشه روی تولید این مدل هم تأثیر گذاشته ‌است و لکسوس قصد دارد عرضه آن را تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر بیندازد.

مدل لکسوس LX 750h دارای یک موتور هیبریدی ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با توان ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۴۲ نیوتن متر است. مدل پایه LX 600 از یک نسخه غیرهیبریدی از همان موتور با توان ۴۰۹ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد