موضوعات داغ

تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ با ظاهری متفاوت در ژاپن رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر تمام نسخه‌های مختلف تویوتا کرولا را در نظر بگیریم، این مدل محبوب‌ترین خودرو در دنیاست. تاکنون بیش از ۵۰ میلیون کرولا به فروش رسیده است و حالا که یک مدل کراس‌اوور با این نام عرضه شده میزان فروش آن افزایش خواهد یافت.

کرولا کراس اولین بار یکسال قبل از معرفی مدل مخصوص آمریکا، در سال ۲۰۲۰ در تایلند عرضه شد. در حالی که این دو کراس‌اوور کامپکت تقریباً یکسان به نظر می‌رسند، اما نسخه ژاپنی که امروز معرفی شد طراحی متفاوتی مخصوصاً از نظر نمای جلویی دارد.

نه تنها چراغ‌های جلو ظاهر متفاوتی دارند، بلکه در نسخه ژاپنی یک بخش کوچک از جلوپنجره در بالای نشان مخصوص کرولا قرار دارد، که برای نسخه‌های هاچ‌بک، سدان و واگن در ژاپن استفاده می‌شود. جلوپنجره اصلی پایین‌تر است و عریض‌تر از دو نسخه قبلی به نظر می‌رسد.

نمای کناری به جز طراحی چرخ‌های آلیاژی مخصوص ژاپن تغییر زیادی نکرده است، در حالی که همچنین شاهد چراغ‌های عقب اصلاح‌شده با گرافیک‌های LED جدید هستیم. به جز اینکه فرمان این مدل در سمت راست قرار دارد، شاهد تغییرات دیگری در کابین نیستیم، چون تغییرات ظاهری در بازارهای مختلف معمولاً به بدنه محدود می‌شوند.

تویوتا کرولا کراس

در حالی که نسخه هیبریدی هنوز برای بازار آمریکا معرفی نشده است، نسخه هیبریدی ژاپنی دارای یک موتور بنزینی ۱.۸ لیتری با سیستم تمام چرخ محرک است. قیمت مدل بنزینی پایه از ۱۸،۱۵۰ دلار شروع می‌شود و تا ۲۹،۱۰۰ دلار برای نسخه هیبریدی تمام چرخ محرک افزایش می‌یابد.

همچنین تیونر ژاپنی مادلیستا یک پکیج لوازم جانبی را از روز اول عرضه برای کرولا کراس ارائه می‌دهد. این پکیج شامل سپر جلویی با ظاهر تهاجمی، یک اسپلیتر جدید و گلگیرهای رنگ بدنه است. مادلیستا همچنین طراحی چرخ‌های آلیاژی ۱۷ و ۱۸ اینچی متفاوتی را ارائه می‌دهد. این تیونر همچنین تغییراتی جزئی در کابین کرولا کراس به وجود آورده است که شاید مورد توجه برخی از مشتریان قرار بگیرد.

فروش مدل ژاپنی از امروز آغاز می‌شود و علاوه بر خرید نقدی، همچنین توسط سرویس کینتو وان با پرداخت اشتراک ماهیانه ۲۵۰ دلار که شامل مالیات هم می‌شود قابل خریداری است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/6/25
کاملا مثل خودروهای در دسترس در کشور خودمونه !!! ما هم تولیداتمون همینجوریه )))