موضوعات داغ

علائم و تابلوهای ترافیکی جهت ایمنی در جاده ها

عکس مطلب اول

علائم راهنمایی و رانندگی یا تابلوهای ترافیکی از جمله مهمترین تجهیزات ترافیکی می باشد که در مناطق شهری و غیر شهری مورد استفاده قرار می گیرد. تابلوهای ترافیکی جاده ای علائمی هستند که در کنار خیابان‌ها یا در جاده‌ها و بزرگراه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی به راننده‌ها و عابرین نصب شده‌اند. طی سالیان متمادی با توجه به روند روبه رشد تولید خودرو و استفاده از خودرو که باعث افزایش ترافیک شهری و جاده ای شده است، تابلوها و علائم ترافیکی افزایش پیدا کرده و متنوع تر و کاراتر شده اند. با ساده‌تر کردن و استاندارد کردن هر چه بیشترعلائم ترافیکی، می توان امنیت آمد و شد ترافیکی را بالاتر برد.

کاربرد تابلوهای ترافیکی

مجموعه ای از علائم و تابلوهای ترافیکی در کنار جاده و خیابان ها و در تقاطع های شلوغ و در بزرگراه های نصب شده اند. این علائم راهنمایی و رانندگی که در جاده ها مشاهده می کنید، جنبه زیبایی ندارند، بلکه آنها نصب شده اند تا به شما در مورد خطرات احتمالی هشدار دهند و دستورالعمل های مهمی را ارائه دهند که افراد پیاده، خودروها و سرنشینان خودرو را از خطرات آگاه کرده و آنها را ایمن نگه دارند. علائم راهنمایی و رانندگی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار رانندگان و افراد در جاده قرار می دهد. تابلوهای ترافیکی جاده ای قوانینی را در نظر گرفته اند که شما را ایمن نگه می دارد و به انتقال پیام ها به رانندگان و عابران پیاده کمک می کند که می تواند نظم را حفظ کرده و تصادفات را کاهش دهد. غفلت از آنها می تواند خطرناک باشد.

بیشتر علائم و تابلو های ترافیکی از تصاویر استفاده می کنند تا کلمات. به طوری که درک آنها آسان است و توسط افرادی که به زبان های مختلف صحبت می کنند قابل تفسیر است. به همین دلیل ،بسیار مهم است که بدانید هر تصویر نشان دهنده چه چیزی است و از آنها برای اطلاع از رانندگی خود استفاده کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به تصادف جدی یا جریمه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شود.

معنای تابلوهای ترافیکی

علائم راهنمایی و رانندگی دارای اشکال و رنگ های گوناگونی هستند و هر کدام معنای خاصی دارند. اشکال و رنگ های مختلف برای کمک به شما در شناسایی هرچه سریعتر یک علامت ، بدون وقفه در رانندگی وجود دارد. طبق اعلام شرکت مدیریت ترافیک جاده ای ، علائم مختلف راهنمایی و رانندگی در چهار گروه اصلی و زیر گروه طبقه بندی می شوند، که عبارتند از:

• مقررات: کنترل/فرمان/ممنوعیت/رزرو

• هشدار: چیدمان جاده/جهت حرکت

• راهنمایی: مکان/نشانگر مسیر/جهت

• موقت: فرمان/ممنوعیت

به طور کلی می توان گفت، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

• علائم نظارتی

• علائم هشداردهنده

• علائم راهنما

علامت نظارتی ، مورد مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را به رانندگان یادآوری می کند. علائم هشدار دهنده، علائمی هستند که که در مورد خطرات جاده هشدار می دهند. در آخر علام راهنما، تابلوهایی هستند که شما را در مسیر هدایت می کنند.

تابلو سرعت

یکی از مهمترین تابلوهای ترافیکی که در جاده ها و معابر درون شهری و بر ون دشهری دارای اهمیت می باشد، تابلو سرعت است. تابلو سرعت یکی از مهمترین و رایج ترین علائم راهنمایی و رانندگی است که در جاده ها ملاحظه می کنید و رعایت آنها بسیار مهم است. علائم سرعت نشانه های گرد با یک دایره قرمز در اطراف لبه و یک عدد سیاه در داخل است. این عدد نشان دهنده حداکثر سرعتی است (کیلومتر بر ساعت) که مجاز به رانندگی در آن منطقه هستید. تا زمانی که علامت دیگری را مشاهده نکنید ، نشان می دهد که محدودیت تغییر کرده است ، اعمال می شود. هنگام خروج از یک شهر بزرگ ، احتمالاً متوجه خواهید شد که اعداد روی تابلوهای سرعت از 60 به 80 به 100 و در نهایت 120 افزایش می یابد ، که حداکثر سرعت در بزرگراه ها می باشد.

تابلوهای گرد که زمینه آبی دارند و عددی در داخل آنها سفید نوشته شده نشان دهنده حداقل محدودیت سرعت در آن ناحیه است. یک علامت آبی رنگ که عدد 50 در آن نوشته شده است به این معنی است که شما نمی توانید با سرعت کمتر از 50 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید و مهم نیست در کدام خط حرکت می کنید.

پارک ترافیک

آموزش تابلوهای ترافیکی جاده ای به کودکان

اگر فرزندان شما هنوز به سن قانونی نرسیده اند، تا بتوانند راننگی کنند، بسایر اهمیت دارد، که آنها نحوه تشخیص و تفسیر علائم راهنمایی و رانندگی اطراف خود را بدانند. بسیاری از تابلوها نه تنها برای رانندگان ، بلکه برای عابران پیاده نیز صدق می کند و کودکانی که بتوانند این علائم را به درستی بخوانند ، هنگام راه رفتن و عبور از جاده ها، بیشتر در امان خواهند بود.

به فرزندان خود بیاموزید که تابلوهای ایست و عابر پیاده چگونه به نظر می رسند و همچنین هرگونه تابلو که در نزدیکی مدارس و زمین بازی آنها یافت می شود. کودکان همچنین باید بدانند که وجود این علائم ، بدان معنا نیست که آنها می توانند بدون نگاه کردن از جاده ای عبور کنند. آنها باید به خودروها و سایر وسایل نقلیه احترام بگذارند و همیشه باید به چپ و راست نگاه کنند.

همچنین به خاطر داشته باشید که کودکان نحوه رفتار در جاده ها را از والدین خود می آموزند. آنها هر حرکت شما را زیر نظر دارند. هر چه بیشتر به علائم راهنمایی و رانندگی پایبند باشید و با دقت بیشتری رانندگی کنید ، احتمال اینکه فرزندان شما در بزرگسالی راننده مسئولیت پذیر و با احتیاطی شوند، بیشتر خواهد بود.

علل استفاده از تابلوهای ترافیکی در جاده ها

علائم راهنمایی و رانندگی طیف وسیعی از اطلاعات را از محدودیت های سرعت گرفته تا اطلاعات مربوط به مکان و زمان چرخش ارائه می دهد. رعایت علائم راهنمایی و رانندگی با به حداقل رساندن خطر برخورد رانندگان دیگر با وسایل نقلیه ، عابران پیاده یا دوچرخه سواران به ایمنی افراد در جاده کمک می کند. هدف اصلی قرار دادن تابلو و علائم ترافیکی در جاده ها هدایت و کنترل ترافیک در بزرگراه است. آنها عملکرد علائم راهنمایی و رانندگی را تکمیل می کنند. تابلوهای ترافیکی به عنوان یک مانع روانی عمل می کند و نشان دهنده ترسیم مسیر تردد و پاکسازی جانبی آن از خطرات ترافیکی برای حرکت ایمن ترافیک است. چند نوع اصلی علائم راهنمایی و رانندگی و رنگ آنها عبارتند از:

• پس زمینه سفید نشان دهنده علامت نظارتی است.

• رنگ زرد یک پیام هشدار دهنده کلی می دهد.

• سبز نشان می دهد که تردد مجاز یا راهنمایی جهت دار است.

• فلورسنت زرد/سبز نشان دهنده گذرگاه های عابر پیاده و مناطق مدرسه است.

• نارنجی برای هشدار و راهنمایی در مناطق کاری جاده استفاده می شود.

• قرمز برای حادثه استفاده می شود

• آبی و سفید برای علائم راهنما استفاده می شود. همچنین این علائم در مورد خدمات در امتداد جاده مانند مناطق استراحت ، بیمارستان ها ، پمپ بنزین ها و اقامتگاه به شما اطلاعات می دهد.

• قهوه ای برای پارک ها و علائم تفریحی استفاده می شود.

کاربرد و عملکرد تابلوهای ترافیکی در جاده ها

بیشتر اوقات ، تابلوهای ترافیکی راهنمایی و رانندگی به یک عامل منفعل در زندگی ما تبدیل می شوند. به طور کلی همانند رانندگی، مردم اغلب الگوها ، سرعت ، سیگنال ها و رفتار کلی ترافیک را می آموزند و این امر به بخشی طبیعی از رفت و آمد معمول آنها در شهر تبدیل می شود. بنابراین به ندرت پیش می آید که مردم واقعاً از خود بپرسند هدف از استفاده از تابلوهای ترافیکی راهنمایی و رانندگی در واقع چیست. از بسیاری جهات ، هدف مشخص است. تابلوهای ترافیکی برای کنترل جریان ترافیک به هر طریقی وجود دارد. بنابراین ، هدف بزرگ استفاده از این تابلوها، افزایش ایمنی ، مدیریت ترافیک و زمان سفر و ارائه راهنمایی برای رانندگان است.

اما ، در مورد هدف گسترده تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید بگوییم که، همه ما می دانیم علامت توقف به معنای توقف است ، که معمولاً نشان دهنده تقاطع یا پیاده رو است که به رانندگان یا عابران پیاده اجازه عبور می دهد ، اما چرا علائم توقف در جایی که هستند قرار می گیرند؟ آیا علم تصمیم گیری در مورد تعداد توقف در هر محله یا تقاطع وجود دارد؟ مثال عالی دیگر ، چراغ توقف در تقاطع اصلی است. نکته فوری این است که از رانندگی افراد در هر زمان و ایجاد تصادف بزرگ جلوگیری کنید. اما چرا چراغ ها به همان صورت تنظیم شده است؟ چه نوع فناوری برای حفظ جریان ایمن و ثابت ترافیک مورد نیاز است؟

چندین دلیل عمده وجود دارد که سیگنال های ترافیکی در سراسر جاده ها و محلات ما ظاهر می شود. در حالی که برخی از سیگنالها ممکن است برای پر کردن یک هدف خاص کار کنند ، اکثر سیگنالها دارای اهداف مشترکی هستند. سیگنال های راهنمایی و رانندگی به حرکت ایمن ترافیک و بدون برخورد کمک می کند. آنها می توانند تعداد تصادفات در جاده ها مانند تصادف با عابران پیاده و برخورد دو اتومبیل با زاویه راست را کاهش دهند. سیگنال ها می توانند ظرفیت رسیدگی به ترافیک را در تقاطع افزایش دهند.

پارک ترافیک

ویژگی های تابلوهای ترافیکی

برخلاف سایر سطوح براق ، که نور را با توجه به زاویه منبع تابش نور منعکس می کنند ، علائم جاده ای طوری طراحی شده اند که نور را در همه جهات منعکس می کنند ، صرف نظر از این که منبع نور از چه زاویه ای به آن نزدیک می شود (تا زمانی که به علامت برسد) به این امر آنها را از هر جهت قابل مشاهده تر می کند.

اکثر علائم راهنمایی و رانندگی برای ایمن نگه داشتن خودروها ، عابران پیاده ، دوچرخه سواران و هر کسی که از جاده استفاده می کند طراحی شده است. این تابلوها ازعلائم هشدار دهنده گرفته تا چراغهای خیابان ، از پیچیده تا ساده ، همه و همه به حفظ ایمنی افراد کمک می کند. در اینجا ایده این است که سرعت و حجم ترافیک را با افزایش سرعت یا کند کردن تردد در تمام طول جاده موردنظر به سطوح ایمن محدود کنید.

وقتی صحبت از تقاطع ها ، گذرگاه ها ، مناطق مدرسه و سایر نقاطی می شود که تردد وسایل نقلیه و پیاده روی در آن ها زیاد است ، تابلوهای راهنمایی و رانندگی به رانندگان و عابران پیاده در ارتباط با مناطق خطرناک بالقوه کمک می کند. .

علائم راهنمایی و رانندگی در محدود کردن میزان و شدت تصادفات نقش مهمی ایفا می کند. مردم معصوم نیستند ، بنابراین حوادث حتی در برخی از امن ترین محیط ها اتفاق می افتد. در چنین شرایطی ، محدود کردن سرعت یا طراحی یک سری تابلوها برای کاهش یا توقف ترافیک می تواند حداقل تصادفاتی را که اتفاق می افتد کاهش دهد.

در پایان

در طول سالها ، علائم راهنمایی و رانندگی به طور قابل توجهی تکامل یافته است تا طیف وسیعی از مصارف خاص تر را در خود جای دهد. همانطور که محله ها و جاده ها گسترش می یابد و مناطق بیشتری را در بر می گیرد و در مناطق بیشتری زندگی می کند ، علائم ترافیکی خاص و دقیق تری ضروری می شود. سیگنال های راهنمایی و رانندگی همزمان با طراحی مدنی برای افزایش ایمنی عمل می کنند. تقریباً به همان نحوی که علائم راهنمایی و رانندگی برای رفع نیازها و الزامات جاده ها و طراحی شهری مختلف تغییر می کند ، نحوه تفکر مردم در مورد طراحی شهری نیز تغییر خواهد کرد. فروشگاه بزرگ پارک ترافیک به عنوان یکی از فروشنگان تمامی تجهیزات ترافیکی، تجهیزات ایمنی و تجهیزات پارکینگی با توجه به نیاز خریداران بهترین ها را در اختیارشان قرار می دهد.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد