موضوعات داغ

گزارش تور 2 روزه خودروهای کلاسیک، بازگشت هیجان خودرویی پس از مدت‌ها + عکس

عکس مطلب اول

روز گذشته، پنج‌شنبه 8 مهرماه 1400 تور 2 روزه دیزین برای خودروهای کلاسیک توسط فدراسیون اتومبیلرانی برگزار شد. طی این مراسم، ابتدا بیش از 200 خودرو از ساعت 9 صبح در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران دور هم آمدند و پس از مدت‌ها یک گردهمایی بسیار پربار و جذاب را برای علاقمندان به خودرو تشکیل دادند. در این جمع خودروهای با ارزش بسیاری حضور داشتند و با دسته‌بندی برندها در پیست چیدمان شدند. به طور مثال در قسمتی تمامی خودروهای بی‌ام‌و حضور داشتند که در بین آن‌ها، یک خودروی بی‌ام‌و سری 7 نسل سوم کد E38 بی‌شک گل سرسبد آن‌ها بود که با پیشرانه غول‌پیکر 12 سیلندری نظر بسیاری را به خود جلب کرده بود.

بی ام و سری 7 کد E38

همچنین در رده مرسدس‌بنزها، یک نسخه پاگودا در ابتدا خودنمایی می‌کرد اما در انتهای مراسم گردهمایی و ابتدای شروع به حرکت به سمت هتل‌های دیزین، ورود یک مرسدس‌بنز 190SL که خودرویی بسیار باارزش است، باعث جلب توجه بسیاری از حاضرین شد.

مرسدس بنز 190SL

اما رده آمریکایی‌ها نیز بسیار پربار و جذاب بود. چند دستگاه فورد ماستنگ با مدل‌هایی در اوایل دهه 70 میلادی و یا شول SS کروک به رنگ قرمز رنگ توانسته بودند جذابیت این بخش را تامین کنند. همچنین یک خودروی فورد تاندربرد نسل سوم که مربوط به دهه 60 میلادی است و یک دستگاه شورلت کوروت C3 نسل سوم قرمز رنگ، خودروهای متفاوت بخش آمریکایی‌ها بودند. البته که نمی‌توان به خودروی کادیلاک الدورادو طلایی رنگ کروک اشاره‌ای نداشت. بی‌شک غیبت فورد ماستنگ مدل‌های دهه 60 میلادی مخصوصاً مدل 69 میلادی که طرفداران بسیاری دارد در این گردهمایی بسیار احساس می‌شد.

کادیلاک الدورادو

خودروهای بسیار دیگری نیز در این مراسم حضور داشتند که در گالری عکس زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

بالاخره در حدود ساعت 11 صبح بود که تمامی خودروها چند دور نمایشی در پیست حرکت کردند و به آرامی و به ترتیب به سمت هتل دیزین راه افتادند. در حقیقت همگی خودروهای حاضر در این گردهمایی به سمت دیزین نیامدند اما اکثر خودروهای مطرح در این مسیر حضور داشتند. در نهایت به دلیل تعداد بالای خودروها و حاضرین، چند هتل اطراف هتل دیزین نیز برای اقامت رزرو شدند و روز جمعه صبح همگی به سمت تهران بازگشتند.

رده مرسدس بنز ها

پس از مدت‌ها که به دلیل کرونا هیچ‌گونه گردهمایی بزرگ خودرویی در کشور نداشتیم، این مراسم باعث شد تا دوباره روح و هیجان خودرویی در بین علاقمندان دمیده شود و امیدواریم در آینده نیز به صورت منظم این مراسم‌ها برگزار شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/10
عالی مث همیشه .
موفق باشید تیم خوذدرو بانک
1400/7/10
خدارو شکر که دیگه لگنیجاتی مثل پیکان دیگه نبودن وگرنه کل ارزش این گردهمایی پایین میاورد