موضوعات داغ

زیباترین ابرخودرو سال انتخاب شد؛ بوگاتی بولاید با 1824 اسب بخار قدرت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خودرو در پاریس، هیئتی از متخصصان طراحی خودرو، بوگاتی بولاید را به عنوان زیباترین ابرخودرو دنیا انتخاب کردند. این مدل مخصوص پیست که تعداد محدودی از آن ساخته شده با فاصله زیادی نسبت به چهار فینالیست دیگر این عنوان را از آن خود کرد.

در حالی که نام سه رقیب بولاید اعلام نشده است، اما در قوانین آمده است که "باید نسخه تولیدی این خودروها تولید شده باشد اما با قیمتی بیش از ۶۰ هزار یورو فروخته شده باشند و طراحی اسپورت و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند." با توجه به اینکه این جایزه سالیانه اهدا می‌شود، احتمالاً این خودروها باید در سال ۲۰۲۱ معرفی شده باشند.

بولاید که احتمالاً گران‌ترین مدل در این رقابت بوده است، افراطی‌ترین بوگاتی تولیدشده تاکنون است. در طراحی آن شاهد بدنه کم‌ارتفاع با مجراهای هوایی متعدد، چراغ‌های جلو و عقب LED ایکس‌شکل، یک هواکش روی سقف، یک دیفیوزر بزرگ در عقب، یک باله پشتی مسابقه‌ای و یک اگزوز چهارگانه مرکزی هستیم.

به گفته آخیم آنشایت، رئیس بخش طراحی بوگاتی، بولاید یک چالش کاملاً جدید برای تیم طراحی بوده است. او در ادامه گفت: "این باعث افتخار ماست که طراحی نهایی بولاید برنده این جایزه بسیار محبوب شده ‌است. باید تمام تیم طراحی مورد تحسین قرار بگیرند، که طی روند چهار ماهه و کاملاً دیجیتال طراحی بولاید، مهارت خود را در راستای عالی بودن تمام جنبه‌های این مدل به کار گرفته‌اند."

بوگاتی بولاید

در کابین هیچکدام از تزئینات شبیه شیرون نیستند و بولاید دارای چیدمان صندلی بسیار کم‌ارتفاع است. فرانک هیل، معاون بخش طراحی بوگاتی، توضیح داده است: "در کابین بولاید شاهد یک هویت مخصوص بوگاتی هستیم، اما هویتی بدون تزئینات و تجملات ابرخودروهای اسپرت جاده‌ای. طراحی بر روی ایجاد فضایی با حداقل حواس‌پرتی و حداکثر میدان دید و عملکردهای کنترلی که به معنای واقعی کلمه در نوک انگشتان راننده هستند متمرکز بوده است."

بولاید اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ به عنوان یک خودروی مفهومی تک رونمایی شد. به دلیل استقبال عالی مشتریان، بوگاتی در آگوست ۲۰۲۱ نسخه مخصوص پیست بولاید را رونمایی کرد که ۴۰ نسخه از آن تولید خواهد شد.

در نسخه کانسپت، موتور ۸ لیتری W16 کوادتوربو با سوخت مسابقه‌ای دارای اکتان ۱۱۰ توان ۱۸۲۴ اسب بخار تولید می‌کرد. با این حال، نسخه تولیدی توان منطقی اما همچنان عالی ۱۵۷۸ اسب ‌بخار را با بنزین دارای اکتان ۹۸ تولید می‌کند.

تحویل بوگاتی بولاید به مشتریان از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. قیمت هر نسخه از این ابرخودرو ۴.۷ میلیون دلار تعیین شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/7/16
بهتر از پراید که نیست