موضوعات داغ

موتور تویوتا پریوس را پس از طی نیم میلیون کیلومتر مشاهده کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا همواره به دلیل تولید خودروهای بادوام و ماندگار شهرت داشته است. برخی محصولات این شرکت همچون تویوتا لندکروزر FJ40 پس از گذشت نیم قرن همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند و همین مساله به ابزار بازاریابی تویوتا در سطح جهان تبدیل شده است. با وجود شهرت تویوتا در زمینه‌های دوام و کیفیت، هنوز عده‌ای در مورد عمر طولانی خودروهای هیبریدی این برند تردید دارند. حال کانال speedkar99 در یوتیوب، موتور یک تویوتا پریوس را پس از طی مسافت نیم میلیون کیلومتر باز کرده است تا نگاهی به وضعیت آن داشته باشد.

موتور یاد شده مربوط به یک دستگاه تویوتا پریوس مدل 2004 است که با کد 1NZ-FXE شناخته می‌شود. این پیشرانه 1.5 لیتر حجم داشته و براساس چرخه اتکینسون فعالیت می‌کند. موتورهایی که براساس چرخه اتکینسون فعالیت می‌کنند تمایلی به تولید قدرت خارق‌العاده ندارند و بازده انرژی خود را به روش گرمایی ارائه می‌دهند.

موتور این تویوتا پریوس پس از 17 سال فعالیت، همچنان ظاهر مطلوبی دارد و همچنان می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. با این حال برخی مشکلات را می‌توان در قسمت‌های درونی مشاهده کرد. تجمع کربن‌های سوخته ناشی از فعالیت طولانی مدت موجب گرفتگی کانال‌های روغن رسانی می‌شوند که باید نسبت به زدودن آن‌ها اقدام کرد. ساییدگی و استهلاک برخی قطعات نیز مساله‌ای مشهود است که در مورد تمامی لوازم و ابزارهای مکانیکی رخ می‌دهد.

به جز موارد یاد شده، مشکل دیگری در موتور تویوتا پریوس پس از نیم میلیون کارکرد مشاهده نمی‌شود. دستورالعمل نگهداری خودروهای ساده‌ای همچون تویوتا پریوس کاملا شفاف است، مراقب اتومبیل خود باشید و تعمیرات آن را به موقع انجام دهید تا برای ده‌ها سال به شما خدمت‌رسانی کند. اتومبیل‌ها به مراقبت منظم نیاز دارند و بایستی امور مرتبط با تعمیرات و نگهداری آن‌ها با دقت انجام شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد