موضوعات داغ

خودروهای سنگین ایویکو با پیشرانه برقی و نام تجاری نیکولا به بازار عرضه می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

استارتاپ آمریکایی نیکولا که در زمینه تولید کامیون‌های الکتریکی فعالیت می‌کند، پس از عدم موفقیت در توسعه و تولید یک کامیون تمام الکتریکی مستقل، این کار را از طریق همکاری با شرکت ایویکو پیش می‌برد. تفاهم‌نامه همکاری ایویکو و نیکولا در سال 2019 منعقد شد و مدتی بعد خط تولید کامیون‌های نیکولا در آلمان تاسیس گردید.

کامیون برقی نیکولا براساس ایویکو S-Way توسعه یافته است و به نوعی نسخه برقی این کامیون اروپایی محسوب می‌شود. موتور برقی این کامیون‌ها توسط همکاری مشترک نیکولا، فیات (مالک ایویکو) و بوش ساخته شده است و 645 اسب بخار قدرت و 1800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پکیج باتری‌های کامیون نیکولا ظرفیتی برابر با 753 کیلو وات دارند که بردی معادل 563 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند.

با این حال وزن بالای باتری‌های لیتیوم یونی که در کامیون تسلا به 13 تن می‌رسد، موجب شده تا ظرفیت بارگیری این کامیون به 4.5 تن کاهش یابد. همچنین برای خنثی کردن وزن زیاد پکیج باتری‌ها، طراحان نیکولا از آرایش سه محوره در این کامیون استفاده کرده‌اند. همچنین طول شاسی خودرو افزایش یافته تا وزن در تمامی آن تقسیم شود. هیچ اتاق خوابی نیز برای کامیون نیکولا در نظر گرفته نشده است چرا که ادوات برقی تمامی قسمت کابین را اشغال کرده‌اند.

کامیون نیکولا

به نظر نمی‌رسد که کامیون نیکولا شانسی برای حضور در بازار اروپا داشته باشد چرا که طول تریلر آن از تریلرهای استاندارد اتحادیه اروپا کمتر خواهد بود. به همین دلیل نیکولا از تریم آمریکایی برای طراحی درون کابین کامیون استفاده کرده است. آزمایش‌های فنی کامیون نیکولا نیز در آریزونا انجام شده‌اند، جایی که مقر شرکت نیکولا در آن‌ ایالت قرار دارد. تاکنون 25 دستگاه از کامیون نیکولا سفارش گذاری شده‌اند و این شرکت در تلاش است تا نسخه‌های پیل سوختی هیدروژنی را به بازار عرضه کند تا بتواند کابین راحت‌تری را برای راننده فراهم آورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد