موضوعات داغ

مشکل سیستم تعلیق خودروهای تسلا، فراخوان گسترده برای رفع مشکل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تسلا به تازگی ۲۷۹۱ مدل ۳ و Y را به دلیل نقص سیستم تعلیق جلو فراخوانی کرده است. این خودروها شامل مدل ۳‌های تولیدشده از ۳ ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ و مدل Yهای تولیدشده از ۷ مارس ۲۰۲۱ تا ۴ ژوئن ۲۰۲۱ هستند.

در این خودروها، اتصال جانبی سیستم تعلیق جلو توسط دو بست به زیرفریم متصل شده است. اگر این بست‌ها به درستی محکم نشده باشند، در طول زمان شل شده و از زیرفریم جدا می‌شوند. این باعث بر هم خوردن تنظیم چرخ‌ها می‌شود و ناپایداری ناشی از آن ممکن است خطر تصادف را افزایش دهد. تسلا کارگرانی که مسئول محکم کردن این بست‌ها بوده‌اند را مقصر این مشکل دانسته است.

فراخوان تسلا

تسلا در دوم ژوئن ۲۰۲۱ زمانی که تیم مهندسی کیفیت تولید و فرایند این شرکت تعمیرات خدماتی مدل ۳ و Y را افزایش داد از این مسئله آگاه شد. این امر باعث شد تسلا سوابق تولید و عملیات‌های مونتاژ کارخانه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

فرایند اصلاح این مشکل با بازرسی اتصال بست‌های سیستم تعلیق جلو با زیرفریم آغاز می‌شود. اگر یک بست شل، آسیب دیده یا گم شده باشد نمایندگی‌های تسلا آن را محکم کرده یا یک بست جدید به جای آن قرار می‌دهند. تسلا از این پس در کارخانه فریمانت از یک ابزار مخصوص برای محکم کردن بست‌ها استفاده می‌کند که قابلیت شل کردن آن غیرفعال شده است. کارگران فقط با مجوز مدیر تولید می‌توانند قابلیت شل کردن یا باز کردن پیچ این ابزار را فعال کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/8/14
اصن هر وقت شما از این مقاله ها بر علیه تسلا میزارید تو سایتتون سهام تسلا سقوط می‌کنه.
بنده از جانب شرکت تسلا به شما پیشنهاد میکنم دیگه انقدر مطالب تنذ پست نکنید.