موضوعات داغ

اگر صدای اگزوز خودروی شما در نیویورک زیاد باشد، 1000 دلار جریمه می شوید!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مطابق اعلام کتی هوچول فرماندار نیویورک، از این پس خودروهایی که صدای اگزوز بیش از حد داشته باشند در این شهر جریمه‌ای معادل 1000 دلار را دریافت خواهند کرد. این قانون بخشی از تلاش‌های انجام شده در ایالات متحده بابت محدودسازی مسابقات غیرقانونی عنوان شده است.

این جریمه سنگین بخشی از لایحه SLEEP‌ فرمانداری نیویورک است که به عبارت «توقف آلودگی زیاد اگزوز و صدای بلند» اشاره دارد (“Stop Loud and Excessive Exhaust Pollution”). پیش از این جریمه صدای گوش‌خراش اگزوز در ایالت نیویورک تنها 150 دلار بوده است که افزایش شدید آن به 1000 دلار نشان دهنده تصمیم قاطع این شهر برای برخورد با خودروهای دستکاری شده است.

فرمانداری نیویورک در جریان نشست خبری با موضوع تصویب این قانون، توضیح داد که جریمه 1000 دلاری بر برخورد با مسابقات غیرقانونی متمرکز است. این مسابقات در دوره همه‌گیری کووید 19 و قرنطینه شهرها به طرز چشم‌گیری افزایش یافته‌اند و این قانون اهرمی مضاعف برای مقابله با مسابقات غیرقانونی است.

از این پس اگر خودرویی در جریان مسابقات غیرقانونی در شهر نیویورک متوقف شود، علاوه بر جریمه مربوط به بی‌احتیاطی در جاده‌های عمومی، جریمه سنگین ناشی از آلایندگی نیز دریافت خواهد کرد. خودروهای پر سر و صدا مورد علاقه همسایه‌ها نیستند و به همین خاطر فرمانداری نیویورک جریمه‌هایی را برای مراکزی که این اگزوزهای افترمارکت را عرضه می‌کنند، وضع کرده است.

اگر مغازه‌ای در حین فروش یا نصب اگزوزهای غیرمجاز مشاهده شود، سه روز از فعالیت منع خواهد شد و همچنین امکان دارد مجوز فعالیت این کسب و کار برای همیشه لغو شود. البته این قانون مورد علاقه کلوپ‌های خودرویی نیست چرا که آن‌ها ملزم خواهند شد تا مسابقات خود را تنها به پیست محدود کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد