موضوعات داغ

معرفی یک کامیون هیدروژنی از سوی لیونل مسی و ستاره‌های پاریسن ژرمن + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کامیون مسابقه ای گاوسین H2 یکی از خودروهای شرکت‌کننده در دور بعدی رالی داکار است، مسابقاتی که اکنون به میزبانی عربستان سعودی برگزار می‌شود. این کامیون مسابقه‌ای هیدروژنی به تازگی و در جریان یک رویداد با حضور لیونل مسی و سایر ستاره‌های پاریسن ژرمن رونمایی شد.

سازمان‌دهندگان مسابقات رالی داکار می‌خواهند تا سال 2030 مسابقه‌ای بدون آلایندگی داشته باشند. از این رو شاهد معرفی کامیون‌های برقی و هیدروژنی برای شرکت در رالی داکار هستیم. مسابقات رالی داکار 2022 از تاریخ اول تا 14 ام ژانویه برگزار خواهد شد.

کامیون مسابقه ای گاوسین H2 با همکاری پنین فارینا ساخته شده است و در ترکیب‌های مختلف بدنه عرضه می‌شود. شرکت تولید کننده یعنی گاوسین ادعا می‌کند که سوخت‌گیری این خودرو 20 دقیقه به طول خواهد انجامید و پس از آن این کامیون می‌تواند بردی معادل 800 کیلومتر را ارائه دهد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این کامیون بهره‌مندی از دو موتور الکتریکی 300 کیلوواتی (حدود 800 اسب بخار) با باتری های 380 کیلوواتی است.

وزن مخزن هیدروژن 80 کیلوگرم است و سیستم خنک کننده با توجه به دمای شدیدی که مسابقه در آن برگزار می شود در اولویت قرار گرفته است. حداکثر سرعت آن به 140 کیلومتر در ساعت محدود شده است و مخزن هیدروژن نیز تحت شرایط ایمنی سخت آزمایش شده است تا آماده ایفای وظایف خود در رالی داکار باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد