موضوعات داغ

تایر تابستانی، تایر چهارفصل یا تایر زمستانی؟‌ کدام‌یک بهتر است؟‌ + فیلم با زیرنویس فارسی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با فرا رسیدن سه ماهه آخر سال میلادی، برف عرض‌های بالایی نیمکره شمالی زمین را فرا می‌گیرد و زمان تعویض تایرهای تابستانی با تایر زمستانی فرا می‌رسد. تایرهای زمستانی به خصوص در آمریکای شمالی عملکردی بی‌نقص از خود در مواجهه با جاده‌های لغزنده به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل یک کانال یوتیوبی تصمیم گرفته است در جریان یک تست سه تایر تابستانی، تایر چهار فصل و تایر زمستانی از برند میشلن را با یکدیگر مقایسه کند.

شبه جزیره Keweenaw در شمال میشیگان محل انجام این تست بود، جایی که هم‌اکنون با برف خشک پوشیده شده است. در این منطقه یک پیست برای تست تایرها وجود دارد به همین منظور تیم آزمایش کننده تایرهای تابستانی با عملکرد بالا را نیز به همراه خود آورده‌اند که معمولا در شرایط برفی عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهند.

این تست آزمون مناسبی برای مقایسه میشلن X-Ice Snow (تایرزمستانی) در مقابل میشلن پایلوت اسپرت (تایر چهارفصل)‌ است. جای تردید وجود ندارد که لاستیک‌های میشلن زمستانی خودرو را در عبور از انواع معابر برفی به خوبی یاری می‌کنند. استفاده از تایرهای زمستانی موجب می‌شود تا خودرو دیفرانسیل عقبی همچون جنسیس G70 کاملا به زمین بچسبد و در گذر از پیچ‌ها تعادل خوبی داشته باشد.

تایرهای چهارفصل میشلن در مقایسه با تایرهای زمستانی عملکرد ضعیف‌تری دارند و برای اتمام یک دور کامل 23 ثانیه زمان بیشتری لازم خواهند داشت. با این حال استفاده از آن‌ها موجب افزایش اعتماد به نفس راننده خواهد شد چرا که عملکرد تایرهای چهارفصل از تایرهای تابستانی در برف بهتر خواهد بود. با این حال ممکن است گاهی اوقات کنترل خودروهای دیفرانسیل عقب با تایرهای چهار فصل از دست راننده خارج شود، که این مساله در مورد تایرهای زمستانی به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد. تایرهای تمام فصل میشلن به طرز اعجاب انگیزی موفق عمل کردند و بهترین گزینه برای افرادی محسوب می‌شوند که به طور دائم با معابر برفی و لغزنده سر و کار ندارند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، لاستیک‌های تابستانی میشلن پایلوت 4S به هیچ وجه عملکرد مناسبی در مسیر برفی نداشتند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد