موضوعات داغ

یک خودروی BYD در حین شارژ در پارکینگ آتش گرفت! معضل بزرگ برقی ها!

عکس مطلب اول

این گزارش با توجه به اطلاعاتی نوشته شده که مالک خودرو در رسانه اجتماعی چینی به اشتراک گذاشته شده است. خودروی چین پرو (Qin Pro) در دو نسخه متفاوت DM (پلاگین هیبرید) و EV (خودروی برقی) به بازار عرضه شده و ظاهرا خودروی آتش گرفته از نوع EV بوده است. اما با تکیه به تصاویر منتشر شده توسط صاحب خودرو به سختی می توان نوع وسیله نقلیه را مورد تأیید قرار داد.

با نگاه به زیر کاپوت می توان یک فضای خالی را تشخیص داد، درست عین یک صندوق. ولی نباید این گونه باشد، چون موتور یا اجزای الکترونیکی (مثل اینورتر) در زیر کاپوت چین پرو جاسازی شده اند. خالی بودن فضا نشان می دهد که هر چیزی در این قسمت بوده، ذوب شده است!

آتش سوزی چین پرو

صاحب Qin Pro از این اتفاق یکه خورده و در اظهارات خود گفته که احتمالا از یک وکیل برای شکایت از بی وای دی کمک خواهد گرفت. او هرگز فکر نمی کرده تجربه انفجار یک خودروی برقی را به چشم خود ببیند!

در این حادثه هیچ شخصی آسیب ندیده و آتشنشان ها خیلی زود آتش را مهار کرده اند. مجموعه باتری و حوالی آن بیشترین خسارت را دیده اند. بد نیست بدانید که این ماشین حدود 3 سال پیش از BYD خریداری شده است.

از طرف دیگر، BYD هر گونه انفجاری را تکذیب کرده و گفته که فعلا در حال بررسی وضعیت است. این تولیدکننده خودروی چینی همچنین استفاده از باتری Blade را رد کرده است. نخستین ماشینی که از باتری Blade استفاده کرده، خودرویی به نام هان (Han) بوده که پس از چین پرو عرضه شده است. ظاهرا Qin Pro آتش گرفته به باتری های NCM 622 انحصاری بی وای دی مجهز بوده است.

صحنه ای از پراکنده شدن دود ناشی از آتش سوزی چین پرو

در هر صورت، اگر نقص باتری منجر به انفجار شده باشد، کمپانی BYD باید مسئولیت این حادثه را گردن بگیرد. جالب اینکه چین پرو در آتش گرفتن بی سابقه نیست! در حقیقت سه وضعیت مشابه تاکنون در کارنامه این خودروی چینی به ثبت رسیده است؛ یک مورد در مه سال 2020 در شنژن و دو مورد در اکتبر سال 2020 در یانتای و یانگچنگ.

کمپانی بی وای دی در خصوص این حادثه نوشته است: «هیچ انفجار یا تلفاتی در پی آتش گرفتن خودروی برقی Qin Pro در هنگام شارژ در پارکینگ زیرزمینی پکن در تاریخ 22 نوامبر گزارش نشده و شرکت هنوز در حال بررسی وضعیت است».

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/9/8
عبارت صحیح اینه
1400/9/8
تو که نوشتی عبارت صحیح اینه : معضل بزرگ چینی ها .....و کامنت خودت رو هم سه بار با تیترهای مختلف تکرار کردی اینو مطمئنی که فقط ماشین های برقی ساخت چین آتش می گیرن؟اگر واقعا قصد و غرضی تو کارت نیست و طرفدار حقیقت هستی،برو یک سرچ تو اینترنت بکن و ببین چند تا تسلا تا حالا آتیش گرفتند.چند هیوندای کنا آتیش گرفتند.مطمئن باش تعداد تسلا هاو هیونداهایی که آتیش گرفتند از بی وای دی پرو بیشتره.برو یکم تحقیق کن و بعد کامنت الکی بذار.البته بماند که امثال تو هیچ وقت دنبال حقیقت نیستند و...
1400/9/9
ضد شیاد جان لطف کن بیا پایین 😂😂😂😂
1400/9/8
معضل بزرگ چینی ها
نه برقی ها
تسلا این همه ماشین برقی ساخته هیچ کدوم آتیش نگرفتن👌
1400/9/9
من خودم به عنوان طرفدار تسلا ،بارها اخبارشو خوندم که تسلا هنگام شارژ دربعضی جاهای دنیا آتیش گرفته. هیوندای کونا هم هنگام شارژ آتیش گرفته

بعد میگی چینی ها ایراد دارن تسلا آتیش نگرفته؟هرکمپانی ایراد داره. انسان جایز الخطاس.
تقریبا تو 1 سالو نیم فقط 3 تا byd qin pro آتیش گرفته. درسته خطرناکه ولی دربرابر امار فروش byd هیچه. به هرحال ایراد داره و byd هم گفته گزارشی نرسیده بود به ما درحال برسی هستیم.
1400/9/8
این است پیشرفت چین
1400/9/9
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
1400/9/9
سروش جان مشقاتو نوشتی 😂😂😂