موضوعات داغ

معرفی تیگو 7 در نمایشگاه پکن

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی چری که چند روز قبل پیش نمایشی از محصول جدید خود یعنی تیگو 7 ارائه کرده بود، در جدیدترین دوره از نمایشگاه خودرویی پکن چین به طور رسمی از این خودروی کراس اوور پرده برداری کرد و در ادامه به ارائه پاره‌ای از توضیحات هرچند اندک پرداخت.
اگر بخواهیم با طراحی ظاهری آن بحثمان را آغاز کنیم، می‌توان چهره‌ای بهتر از تیگو 5 را برای آن توصیف کرد که از چراغ‌های جدید و پیشرفته مجهز به چراغ‌های مخصوص روز، جلوپنجره‌ای مشبک متناسب با چهره و مجموعه سپری خوب مه‌شکن‌های حاشیه کرومی اشاره داشت که یک طراحی خوب و جوانپسند را پدید آورده است. در عقب هم شاهد یک طراحی خوب و امروزی هستیم که به دور از کپی برداری‌های مرسوم چینی‌ها توسعه پیدا کرده است.
برای تولید قدرت محرک این شاسی بلند هم شرکت خودروسازی چری از دو پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و یک موتور 2 لیتری بنزینی چهار سیلندر استفاده کرده است که متاسفانه تا الان اطلاعاتی در مورد مقدار قدرت و گشتاور تولیدی این دو پیشرانه و حتی مقدار مصرف سوخت و... آن ارائه نشده است، ولی با توجه به مشخص شدن پیشرانه‌های آن، می‌توان امید به تولید این خودرو توسط مدیران خودرو با پیشرانه 2 لیتری تنتفس طبیعی را داشت.
علاوه بر این‌ها، اخباری توسط منابع موثق منتشر شده که قیمت مدل پایه این اتومبیل فعلا 130 هزار یوآن و قیمت مدل فول آپشن آن هم در حال حاضر 170 هزار یوآن در نظر گرفته شده است که چیزی نزدیک به قیمت 150 هزار یوآن تیگو 5 بوده و می‌توان انتظار داشت که این خودرو به خط تولید مدیران خودرو راه یابد.

نظرات کاربران

21 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/8
بدون در نظر گرفتن کیفیت پایین بعضی از محصولات چینی،باید واقعا به جهت پیشرفت سریع در طراحی و سعی و تلاش برای بالا بردندکیفیت محصولاتشون اونها رو ستود...
صنعت مونتاژ ما با کره جنوبی با هم شروع شده ولی ما مدام داریم درجا میزنیم
1395/2/8
خودرو سازای ایران ما ازتون نمی خوایم مثل ژاپن و امریکا یا حتی کره باشید ولی حداقل نصف چینی ها باشید
1395/2/8
فکر می کنم به قول شما یکی از عواملی که باعث پیشرفت چینی ها در زمینه صنعت خودرو شده همکاری با بزرگان خودروسازی بوده، از طرفی وجود رقابت بر سر میزان فروش در بازار بیش از یک میلیارد نفری چین، همچنین تلاش برای در دست گرفتن این صنعت همچون موارد دیگر باعث شده تا چنین پیشرفت سریعی داشته باشند. برای شخص من واقعا قابل احترام هستند و ای کاش ما به جای نشستن و دست روی دست گذاشتن و تماشای پیشرفت سایرین کمی خودمان تلاش می کردیم .
اما جای تاسف هست که با داشتن نیروی کار جوان و متخصص چندین سال روی یک پله ایستادیم و حتی خود ما پیشرفت دیگران را به باد تمسخر گرفتیم و مدام جمله چینی بی کیفیت یا چینی اشغال را تکرار می کنیم. مطمئن باشید تا پنج سال اینده چینی ها در زمینه صنعت خودرو چنان پیشرفتی خواهند کرد که دیگر چنین طرز تفکر و جملاتی وجود خارجی نخواهند داشت.

در خصوص این خودرو هم هرچند برای من در نمای جلویی یاداور خودروی خودم اسپورتیج نسل قبل شد اما واقعا طراحی بسیار بهتر و هماهنگ تری دارد همچنین داخل خودرو ارتقاء کیفیت و طراحی مناسب با توجه به عکسی که جداگانه در اینترنت دیدم قابل مشاهده بود.
فکر می کنم اگر با قیمت مناسب وارد بازار شود یکی از گزینه های موفق خواهد بود.
1395/2/8
طراحيش آدمو ياد محصولات سانگ يانگ كره اي ميندازه
1395/2/8
طوفان زرد داره چه میکنه. واقعا آفرین .اگه بیاد مد حتما از نزدیک ملاقاتش میکنم .
1395/2/8
از عقب و کنار زیبا جالبه از جلو هم نمی توان گفت که قشنگه ولی زشت هم نیست
1395/2/8
اینکه دیگه دست ایران‌خودرو و سایپا رو از پشت بسته!! x33 موتور 2 لیتری، تیگو پنج موتور دو لیتری، اینم که موتورش 2لیتریه
1395/4/28
قبول دارم که باید موتور قوی تری روش بذارن ولی این موتور تکراری دو حسن داره یکی این که جوابش رو تو ایران پس داده خرابی چندانی گزارش نشده دوم اینکه در صورت خرابی چون زیاد استفاده شده تعمیر و قطعه براش راحت تر پیدا میشه
1395/2/8
چه پیشرفتی...!!
فقط میشه یه لبخند غم انگیز زد...☺
1395/2/8
چرا این شرکت دست از سر این موتور 2 لیتری مسخرش برنمیداره !!!!!؟؟؟
روی تمام مدلاش هس این موتور!!!
1395/2/8
راز پیشرفت چین در سیاست خارجی اون کشور هست
اونا در هیچ ضمینه ی تنش زا موضع گیری نمیکنن واسه همین با همه دوستن
این رو مقایسه کنین با کشورمون و موضع گیریهاش که مثلا هولوکاست دروغه
حالا راستو دروغش چه ربطی به ما داره و فایدش چیه خدا میدونه
1395/2/9
سلام بهتره یه سری به شرکت مدیران خودرو برنید سه مدل داره با قیمت های 86 میلیون تا 96 میلیون خود ماشین هست برید ببینید
1395/2/9
ای خاک بر سر این دو گاری ساز داخلی . اعصاب همه را خرد کردند .چینی ها کجا و ما کجا
1395/2/10
بعضی ها چنان میگن این محصولات چینی بی کیفیتن، که انگار سوار خودرو های روز اروپا و آمریکا هستن، ۲۰ ساله که پژو و پراید رو سوار میشیم و هروز هم کیفیتش ۱۰۰ برابر پایین تر از دیروزه اونوقت حرف از کیفیت پایین خودرو های چینی میزنیم، یکی بی کیفیتی رو توضیح بده، یکی مقایسه آپشنای چینی ها با ایرانی ها رو توضیح بده، یکی بگه هر چقدر پول بدی آش میخوری، یکی نو آوری و خلاقیت خودروساز های ایرانی رو بگه با دو تا آرم پراید رو با ۲۰ مدل مثلا فول تا لو آپشن وارد بازار میکنن، تا کی باید خودرو های بی کیفیت ایرانی تحمیل مردم بشه، یک خودروی ایرانی آزمون تست تصادف Euro NCAP نگذروند، یکم واقع بینانه نظر بدیم و فکر کنیم.
با تشکر از سایت خودروبانک
1395/2/10
خیلی شبیه به اسپورتیج نیست؟
منظورم پشتشه ( قسمت چراغ ها و صندوق عقب)
1395/2/13
جالبه چری هم در محصولات جدیدش دارای جلوپنجره ی مخصوص به خودش شده(گرچه شبیه هیوندای هم هست ) واین نشون میده که شخصیت جهانی پیدا کرده.
1395/2/29
من مدل تیگو 5 حدودا 4 ماهه خریدم و بنظر من سواری بسیار خوبی داره و آپشن های زیاد داره حتما یه نمونه رو از نزدیک بببنید پشیمون نمیشید!
1395/4/26
کرمان موتور و مدیران خودرو دارن علنا در بازار ایران گران فروشی می کنند و صدای کسی هم در نمی اید ... واقعا مسخره هست که ما باید ماشین چینی در جه 2 رو با دو برابر قیمت جهانی در ایران بخریم فقط به این دلیل که کرمان موتور و مدیران خودرو می خوان سود کلان بیشتری ببرن . الان لیفان x60 که نو ان 61 میلیون تومان بوده توی بازار ازاد شده 51 میلیون تومانه . به همین ساد گی . باید جنبش نه مردم ایران به کالا و خودروی درجه 2 گران چینی در کشور راه اندازی بشه... الان ایران خودرو و سایپا هم با نگاه به اینها دارن ماشینهای چینی خودشون رو خیلی گران به مردم میفروشن .
1395/4/27
میدونیین مشکل کجاست ؟ سیستم دولتی بودن خودرو سازها . از خودتون پرسیدین چرا این واگذاریها به بخش خصوصی انجام نمیشه و هیچ وقت سر نمیگیره از فوتبال تا خودرو از صنایع بزرگ تا کوچیک و ....
چون این همه مدیران لایق رو ما میخایم چکار کنیم ؟ این پولهای نجومی زبون بسته به تو جیب یکی با لاخره بره . اینه که شاید اگه ما هم جای این مدیران لایق و صد البته با کفایت بودیم با تمام قدرت کاری میکردیم که این انحصاره شکسته نشه چون شکستنش یعنی رفتن خودش و زیر مجموعشو و بالا دستیای خودش و خلاصه هستن کسایی تو این مملکت که برای منافع خودشون حاضرن سالها رو همون پله وایسن و تکون نخورن حالا ملت تو تصادف ماشینا میسوزن ،پژو ماشین 20 سال قبلش اینجا ساخته میشه و... این کلاٌ واس ماست ، نه مجید
1395/5/26
تمامی پیشرفت‌های حاصل‌شده در صنعت خودروی چین در نتیجه سه سیاست اساسی به‌وجود آمده است: نخست تعرفه پایین ٢٥ درصدی ورود خودرو به چین و ایجاد بازار کاملا رقابتی بین خودروسازان چینی و برندهای معروف جهانی. دوم اعتماد و واگذاری امر تولید به بخش خصوصی و سوم جذب و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود و سرمایه‌گذاری و در نتیجه انتقال تکنولوژی به داخل چین در یک مقایسه اجمالی بین صنعت خودروی چین و ایران می‌توان به تفاوت‌های مهم پی برد که برخی از آنها عبارت‌اند از تعرفه واقعی صددرصدی ورود خودرو به ایران، دولتی‌بودن دو شرکت اصلی خودروساز در کشور ما با سهم ٩٠ درصدی بازار و استقبال‌نکردن از سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروی ایران
1396/2/7
ماشین های بسیار خوبی میزنن . تصوری ندارم که کیفییتشون حداقل از مدل های فرانسوی که در کشور ما انحصاری شدن پایین تر باشه . اصولا فرانسه صنعت اتومبیلش ورشکستس که دولت ما چسبیده بهش . من ارزو 5 را دارم راضیم