موضوعات داغ

درگ آفرود تویوتا هایلوکس و تویوتا لندکروزر + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رقابت دو خودروی آفرود در یک مسابقه درگ همیشه غیرعادی و ناعادلانه است. خودروهای آفرود هدف و عملکرد خاصی دارند؛ از بیابان عبور کنند، از آب‌های خروشان بگذرند و از مناطق صعب‌العبور رد شوند. اما در این ویدیو شاهد درگ تویوتا هایلوکس و تویوتا لندکروزر هستیم.

تویوتا لندکروزر دارای موتور ۲.۸ لیتری دیزلی با توان ۲۰۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر است. نسخه‌ای که در این ویدیو می‌بینیم لندکروزر تجاری با جعبه‌دنده دستی و فقط دو صندلی است.

هایلوکسی که در ویدیو می‌بینیم نسخه اینوینسیبل X است. این مدل مانند لندکروزر دارای موتور ۲.۸ لیتری دیزلی با توان ۲۰۴ اسب‌بخار اما با گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر است. این هایلوکس دارای جعبه‌دنده خودکار و دیفرانسیل قفل‌شونده مرکزی است.

اولین چالش مسابقه درگ در سربالایی است. در اینجا لندکروزر پیش می‌افتد و هایلوکس به طور غیر منتظره‌ای شکست می‌خورد. سپس شاهد مسابقه درگ در سرپایینی هستیم. در این چالش، آخرین خودرویی که به خط پایان برسد برنده می‌شود. همانطور که انتظار دارید، جعبه‌دنده دستی قدیمی لندکروزر در برابر تجهیزات هایلوکس حرفی برای گفتن نداشت.

چالش بعدی عبور از پیچ‌های تند در جنگل است. لندکروزر با اختلاف ۲ ثانیه‌ای هایلوکس را شکست داد. در چالش سطح لغزنده در سربالایی، هایلوکس به لطف ارتفاع بیشتر از زمین و دیفرانسیل عقب قفل‌شونده برنده شد.

این رقابت تنگاتنگ با نتیجه مساوی به پایان رسید. به نظر شما هایلوکس می‌تواند در آفرود حریف لندکروزر شود؟ البته این نکته را فراموش نکنید که این هایلوکس تجهیزات آفرود بهتری نسبت به این لندکروزر داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد