موضوعات داغ

هیوندای اکسنت در تست تصادف لاتین انکپ 0 امتیاز گرفت! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان راه‌اندازی موسسه ایمنی آمریکای جنوبی و مرکزی یا لاتین انکپ، شاهد شکست خودروهای بسیاری در آزمون‌های این موسسه بوده‌ایم. بسیاری از خودروهای اقتصادی و پرفروش در تست تصادف این موسسه تنها صفر یا یک امتیاز ایمنی به خود اختصاص دادند، مساله‌ای که نشان می‌دهد خودروسازان اهمیت چندانی برای ایمنی محصولات عرضه شده در بازار کشورهای توسعه نیافته قائل نیستند.

یکی دیگر از محصولاتی که اخیرا در تست تصادف لاتین انکپ نتایج فاجعه‌باری به جای گذاشت، هیوندای اکسنت است. این خودرو با نام‌های دیگری همچون هیوندای ورنا یا هیوندای سولاریس نیز در سایر نقاط جهان شناخته می‌شود. هیوندای اکسنت در تست تصادف لاتین انکپ، صفر ستاره ایمنی را به خود اختصاص داد.

هیوندای اکسنت در آمریکای جنوبی به سیستم محدودکننده کشش کمربند ایمنی مجهز نیست، از این رو در برخوردهای روبرو فشار زیادی به سرنشین جلو وارد می‌شود. تیپ پایه این خودرو در آمریکای جنوبی تنها به دو کیسه هوا و سیستم ترمز ABS مجهز است و مجموع امتیاز آن در تست تصادف برخورد از جلو، 9 از 100 بوده است. مشکلات اصلی هیوندای اکسنت در تست تصادف ناشی از صندلی‌ها و کمربندهای ایمنی بوده است و بدنه خودرو در برخوردها استحکام قابل قبولی از خود نشان داد. نتایج کلی تست تصادف هیوندای اکسنت به شرح زیر هستند:

ایمنی یکپارچه: 0 ستاره از 5

ایمنی سرنشین جلو: 9%

ایمنی مسافران کودک: 13%

ایمنی عابر پیاده: 53.11%

ایمنی فعال: 7٪

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/1
جدیدا سایت ها دارن تست های تصادف لو اپشن ترین مدل های کیا هیوندا که فقط در یکسری کشورهای خاص به علت ایمنی پایین تولید میشن رو‌ میزارن با این تیتر که توسان با صفر ستاره ایمنی یا اکسنت با صفر ستاره ایمنی که این ماشین ها رو در مقابل ماشین های چینی وارد شده تخریب کنن.
1400/10/2
عجیبه!
شاهین سایپا سه ستاره ایمنی!
هیوندا صفر ستاره ایمنی!
☹️