موضوعات داغ

خودروهای پرفروش بازار ژاپن در نوامبر سال 2021، روند نزولی کلی بازار

عکس مطلب اول

سیر نزولی بازار خودروهای جدید ژاپن نسبت به ما گذشته بهبود یافته است. آمار فروش خودروهای صفرکیلومتر از ابتدای سال تاکنون، رقم 4111898 دستگاه را نشان می‌دهد.

تویوتا سقوط سریع‌تری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار داشته، ولی بازهم با سهم 32.1% با اختلاف بسیاری صدرنشین پرفروش‌ترین برندهای ماه نوامبر شده است. سوزوکی، دایهوتسو، هوندا، نیسان همگی سهم بازاری خود را نسبت به سال گذشته بهبود داده و به ترتیب در رده‌های دوم و پنجم قرار گرفته‌اند. مزدا و سوبارو نزدیک به سقوط بازاری بوده و هینو در وضعیت باثباتی به سر می‌برد. از بین ده برند برتر، میتسوبیشی تنها شرکتی است که توانسته به سود قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته دست پیدا کند.

نام‌های خارجی از رتبه یازدهم به بعد در لیست پرفروش‌ترین برندهای ماه نوامبر ظاهر می‌شود. مرسدس در رتبه یازدهم و بی ام و فولکس‌واگن به ترتیب در رتبه سیزدهم و چهاردهم جدول قرار گرفته‌اند. مازراتی، رنو، فراری، پورشه و ولوو تنها برندهای سودآور ماه نوامبر هستند.

تویوتا رومی

در رده‌بندی خودروهای معمولی، تویوتا کرولا پیشتاز مدل‌های دیگر است. البته به شرطی که کرولا کراس نیز جزو مدل کرولا در نظر گرفته شود. تویوتا رومی، نیسان نوت، تویوتا آکوا در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. هوندا وزل تنها مدل سودآور در لیست ده خودروی پرفروش ماه نوامبر محسوب می‌شود. فروش تویوتا وکسی و هوندا فیت هنوز کساد نشده، ولی تویوتا آلفارد و ریز در حال سقوط آزاد هستند. دایهوتسو راکی، سوبارو فارستر و مزدا CX-8 فروش قابل قبولی در ماه نوامبر داشته و در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد