موضوعات داغ

سوئست DX3 دیارخودرو پلاک ملی دریافت کرده، از دیارخودرو چه خبر؟

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

به تازگی خودروی سوئست DX3 با پلاک ملی در تهران دیده شده و به نظر می رسد که دیارخودرو تعدادی خودروی سوئست DX3 را به مشتریان تحویل داده است. اما این تحویل بسیار چراغ خاموش بوده و حتی مشخص نیست که دقیقاً چند دستگاه و به چه مشتریانی تحویل داده شده است. البته با نگاهی به آگهی هایی که در بازار آزاد و در پلتفرم های خرید و فروش خودرو ثبت شده، به نظر می رسد که تعداد زیادی از این خودرو تحویل داده نشده و گویا بصورت محدود پلاک شده اند.

از دیار خودرو چه خبر؟

اگر خاطرتان باشد، اردیبهشت‌ماه سال 1400 بود که طی مراسمی، دیار خودرو از یک قرارداد بزرگ با شرکت سوئست Soueast رونمایی کرد و محصول جدید سوئست DX3 را به بازار معرفی کرد. در آن مراسم البته آقای لارنی، قائم مقام شرکت دیار خودرو اعلام کرده بود که قرار است تا پایان سال 1400 حدود 5 هزار دستگاه از خودروی سوئست DX3 را روانه بازار کند اما با نیم نگاهی به آمارهای منتشر شده تولید خودرو توسط وزات صنعت، معدن و تجارت، به نظر می رسد که دیار خودرو نه تنها به این عدد نزدیک نشده، بلکه حتی تولید این شرکت نزدیک به 5000 دستگاه هم نبوده است و از مدت زمان باقیمانده تا پایان سال نیز بعید به نظر می رسد که این شرکت بتواند به عدد ادعا شده دست یابد.

سوئست DX3 دیارخودرو

البته لازم به یادآوری است که سال جاری شرکت هایی نظیر خودروسازان بم، مدیران خودرو و یا کرمان موتور نیز به دلیل مشکلات حمل و نقل دریایی و یا مشکلات بین المللی، نتوانستند به تعهدات خود در زمان مقرر پاسخ دهند اما بالاخره با تاخیری توانستند برنامه تولیدی اعلام شده را دنبال کنند و در همین راستا نیز اطلاع رسانی لازم را با رسانه های خودرویی انجام دادند. البته با چند بار تلاش کردیم تا با مسئولین دیار خودرو در مورد وضعیت این شرکت از نظر تولید و تعهدات تماس بگیریم که متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم و کماکان خودروبانک آماده انتشار پاسخ دیارخودرو در مورد شرایط این شرکت است. اگر شما هم از مشتریان دیارخودرو هستید و تجربه ای در مورد این شرکت دارید، از طریق صفحه تماس با ما، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

قیمت سوئست در بازار آزاد چگونه است؟

آنطورکه قائم مقام دیارخودرو در اردیبهشت ماه اعلام کرده بود، این خودرو با قیمتی در حدود 650 میلیون تومان به مشتریان پیش فروش می شد که البته به دلیل تعداد بسیار اندک مشتریان، موفق نشدیم از قیمت تمام شده خودرو برای مشتریان با خبر شویم اما آگهی های منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که قیمت درخواستی مشتریان برای فروش این خودرو حدود 860 میلیوت تومان است که سود قابل توجهی برای این مدت زمان است. البته در مهرماه نیز چند آگهی در بازار آزاد مشاهده شده بود که قیمت فروش آن ها 900 میلیون تومان بوده اما به نظر می رسد که بازار ضعیف و همچنین عرضه بسیار کم و تبلیغات اندک دیارخودرو نتوانسته قیمت بازار آزاد سوئست DX3 را حفظ کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/4
حیف پول
1400/10/4
هیف پول
2008 ارزنده تره