موضوعات داغ

عملکرد افتضاح کیا اسپورتیج و هیوندای اکسنت در تست تصادف Latin NCAP

عکس مطلب اول

گزارش جدیدی از سوی آژانس انکپ لاتین منتشر شده که بر اساس آن، دو خودروی آسیایی به نام کیا اسپورتیج (نسل قبلی) و هیوندای اکسنت (نسل جدید) نتوانسته‌اند به هیچ امتیازی دست پیدا کنند.

نسل قبلی کیا اسپورتیج در کره جنوبی ساخته شده و در بازار آمریکای شمالی به فروش می‌رسد. این خودرو دارای دو کیسه هوا برای محافظت از سرنشینان جلو است، اما سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ندارد. این خودرو در هنگام برخورد از جلو و جانب، عملکرد خوبی را در محافظت از بزرگ‌سالان نشان می‌دهد. اما میزان آسیب‌پذیری ناحیه پا چندان قابل‌قبول نیست. در ضمن، نبود ایربگ های جانبی باعث شده کیا اسپورتیج نتواند به امتیاز بالایی دست پیدا کند.

طبق بررسی متخصصان ایمنی، اسپورتیج در محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال به امتیاز 48.15%، در محافظت از سرنشینان خردسال به امتیاز 14.87%، در آزمون پیشگیری از برخورد با عابر پیاده به امتیاز 57.64% و در بخش کمک ایمنی به امتیاز 6.98% رسیده است. انکپ لاتین از کیا خواسته مدل مجهزتری را برای آزمایش ارائه دهد، اما هیچ اقدامی از سوی کمپانی کره‌ای صورت نگرفت.

کیا اسپورتیج

هیوندای اکسنت با تنها یک کیسه هوا در مدل پایه و نبود ESC، در بازار هندوستان و مکزیک یافت می‌شود. این خودرو نیز در آزمون تصادف به امتیاز صفر ستاره دست یافته است! سدان اکسنت در محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال به امتیاز 9.23%، در محافظت از سرنشینان خردسال به امتیاز 12.68%، در آزمون پیشگیری از برخورد با عابر پیاده به امتیاز 53.11% و در بخش کمک ایمنی به امتیاز 6.98% رسیده است. انکپ لاتین به طور خاص از عملکرد ضعیف اکسنت در آزمون برخورد از جلو انتقاد کرده است. این آژانس از هیوندای درخواست کرد تا مدل مجهزتری را برای آزمون ارائه دهد، هرچند پاسخ منفی از این کمپانی کره‌ای گرفت.

هیوندای اکسنت

خودروی دیگری که به هیچ امتیاز ایمنی در انکپ دست نیافته، وینگل 5 گریت وال است. این پیکاپ محبوب ساخت چین بوده، دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و فاقد ESC است. این خودرو نیز در بخش حفاظت از بزرگ‌سالان، خردسالان، عابرین پیاده و کمک ایمنی به ترتیب امتیازهای 9.31%، 0.0%، 19.48% و 0.0% را کسب کرده است.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/10
جوری نوشته《عملکرد افتضاح》که انگار سمند ایران خودرو بهترین عملکردو تو تست نشون میده. ما به همون عملکرد افتضاح اسپورتیجم راضییم... لطف کنید از این افتضاح ها بیشتر بیارین تو مملکت...
1400/10/10
خدا بخیر کنه اینقدر مردم گفتن ماشین باکیفیت خارجی مخصوصا کره ای.... از تست تصتدفشون معلومه که ایمنی شون در حد همین پراید و پژو خودمونه.
1400/10/10
واقعا جای تأسف داره برای کیا موتورز و مخصوصاً هیوندای که مدل نوشتنش هم بسیار ناامن و بی کیفیت بود و جای تأسف بیشتر برای واردکنندگان این بی کیفیتها به ایران که سودهای کلان نصیب اونها کرد
1400/10/12
کلا جز تبلیغ کار دیگه ای هم بلدین ؟؟ آخه ماشین هایی که تمام سیستم ها و ایربگ ها رو حذف کردن از روش به خاطر اینکه ارزون بشه و تو بازار داغون آمریکای لاتین بفروشه شده معیار ؟ برو یوروانکپ رو نگاه کنید ، هرچند که پشت تمام نوشته هاتون قصد و نیتی هست. راست میگی تایید کن ثبت بشه . ماشین های چینی خوبه