موضوعات داغ

چانگان C385 وارد خط تولید شد؛ اولین لوکس برقی چانگان

عکس مطلب اول

در تاریخ 6 دیماه 1400 خودروسازی چانگان، خط تولید آزمایشی پرچمدار سدان‌های الکتریکی‌اش را طی مراسمی اختصاصی که در کارخانه چونک‌کینگ (Chongqing Liangjiang) برگزار شده بود، افتتاح کرد. خودرو جدید چانگان، که اواخر تابستان 1400 و بعنوان یک مدل مفهومی و با کد C385 آنرا دیده بودیم، خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد، به خط تولید راه یافته تا نشان دهد که چانگان، عزم جزمی برای حمله به بازار سدان‌های لوکس برقی دارد.

چانگان C385 همچنان در فاز تولید آزمایشی است و هیچگونه اطلاعاتی از مشخصات فنی و حتی تصاویر داخلی آن منتشر نشده ولی با این حال، واضح است که چانگان برای طراحی این محصول جدید، تمام تلاش خود را خرج داده تا خودرویی جذاب و اسپرت، درست مانند چانگان UNI-V را خلق کند. البته محصولی که هم‌اکنون تولید آن شروع شده، به لحاظ ظاهری، تفاوت چندانی با مدل مفهومی‌اش ندارد و چانگان، فقط قاب آینه‌های جانبی را تغییر داده است. حتی طرح نوآورانه چراغ‌های سه‌بعدی عقب، دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های موسوم به «طرح گلبرگ» این خودرو نیز نسبت به مدل مفهومی، بدون تغییر باقی مانده است.

چانگان C385

چانگان C385 که هنوز مشخص نیست در نسخه تولید نهایی‌اش، از چه نامی برای آن استفاده می‌شود، سه ویژگی فنی بسیار مهم دارد. ویژگی اول، این است که مهندسان هواوی در ساخت پلتفرم آن، نقش اصلی داشته‌اند. علاوه بر هواوی، شرکت CATL نیز که یکی از مشهورترین باتری‌سازان چینی است، همکاری نزدیکی با چانگان داشته. دومین ویژگی چانگان C385 این است که از تکنولوژی ریموت اتوپارک بهره می‌برد؛ این یعنی برای پارک‌کردن خودرو یا بیرون آوردن خودرو از پارکینگ، نیازی نیست پشت فرمان آن باشید! سومین ویژگی چانگان C385، استفاده از سیستم بازیابی انرژی گرمایی است. به این معنی که در زمان تولید گرما از باتری‌ها، این سیستم می‌تواند انرژی گرمایی را به برق تبدیل کرده و دوباره به باتری‌ها تزریق کند. طبق گفته چانگان، به لطف این سیستم پیشرفته، می‌توان 40 تا 70 کیلومتر، برد خودرو را افزایش داد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/8
چانگان خودرویی عالی هم ازنظرموتور و هم گیربکس و نرمی وشتاب و تعادل درپیچها 4 ساله دارم
چانگان CS35
1400/10/9
اول ctrl+f رو زدم نام تسلا رو سرچ کردم
چون اشاره ای به نام تسلا در مطلب نشده بود مطلب ارزش خواندن نداشت.
منظور نادیده گرفتن کپی کاری انجام شده توسط ان شرکت چینی است