موضوعات داغ

ون تحویل کالا خودران ترنسپورتر با قابلیت جابجایی بیش از 900 کیلوگرم رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

استارت‌آپ Udelv مستقر در کالیفرنیا اولین ون برقی تحویل کالا بدون کابین در دنیا را به صورت مجازی در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کرد. این خودرو با نام ترنسپورتر، از فناوری سنجش منظره شرکت موبایل‌آی بهره خواهد برد که امکان دستیابی به عملیات خودران سطح ۴ برای تحویل کالا را به آن می‌دهد.

ترنسپورتر دارای یک محفظه پیمانه‌ای است که قادر به حمل بیش از ۹۰۷ کیلوگرم کالا می‌باشد. این کالاها شامل هر چیزی از کالاهای مصرفی، بسته‌های تجارت الکترونیکی و قطعات خودرو تا وسایل الکترونیکی و پزشکی هستند.

دنیل لاوری مدیرعامل شرکت Udelv گفته است: "ترنسپورتر دو صنعت بزرگ جهان را متحول می‌کند: خودروسازی و لجستیک. این ون برای حل دو چالش بزرگ ناوگان تجاری تولید شده است: کمبود راننده و برقی‌سازی ناوگان."

این خودرو می‌تواند طی هر مأموریت با سرعت نهایی ۱۱۳ کیلومتر در ساعت تا ۸۰ توقف داشته باشد. ظرفیت باتری آن بین ۹۰ تا ۱۶۰ کیلووات ساعت است. این ون بدون کابین می‌تواند بسته به باتری انتخاب‌شده محدوده ۲۵۷ تا ۴۸۳ کیلومتر را پوشش دهد. این شرکت می‌گوید که در صورت شارژ ترنسپورتر در یک ایستگاه شارژ سریع DC، کمتر از یک ساعت طول می‌کشد تا شارژ موردنیاز برای طی مسافت ۳۲۲ کیلومتری را به دست آورد.

ترنسپورتر به فناوری خودران موبایل‌آی مجهز خواهد بود. این شامل مجموعه‌ای از دوربین‌ها، لیدارها، رادارها و ریزتراشه فناوری خودران نسل پنج موبایل‌آی است. این ون همچنین به سیستم عملیات از راه دور انحصاری Udelv مجهز خواهد بود که امکان مانوردهی در مناطق بارگیری، پارکینگ‌ها و جاده‌های خصوصی را فراهم می‌کند.

ترنسپورتر همچنین از فناوری نقشه‌برداری مدیریت تجربه جاده‌ای موبایل‌آی بهره می‌برد که می‌تواند رنگ‌ها را تشخیص دهد، الگوهای ترافیکی را ردیابی کند و علائم جاده‌ای در امتداد بخش‌های خاصی از جاده را بخواند.

Udelv قصد دارد بیش از ۳۵۰۰۰ ترنسپورتر مجهز به فناوری‌های موبایل‌آی را تا سال ۲۰۲۸ تولید کند و عملیات‌ تجاری مربوطه را در سال آینده آغاز خواهد کرد. ۱۰۰۰ نسخه اول ترنسپورتر پیش از این توسط دانلن، یکی از بزرگترین شرکت‌های مدیریت ناوگان تجاری آمریکا، و شرکت‌های اروپایی پلانزر و زیگلر گروپ سفارش داده شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد