موضوعات داغ

فروش تنها 1 دستگاه تویوتا FJ کروزر در سال 2021! افزایش زامبی ها!

عکس مطلب اول

اگر به یاد داشته باشید، تویوتا در نیمه اول سال 2021 موفق به فروش تنها یک دستگاه اف جی کروزر شد. شاید باور نکنید ولی تا پایان سال 2021، اف جی کروزر دیگری به فروش نرسید!

این خبر بسیار شوکه کننده است، چون مدل FJ از سال 2014 در ایالات‌متحده تولید نشد و انتظار می‌رفت که فروشندگان بتوانند انبار خود را خالی کرده و اف جی کروزرها را روانه خیابان‌ها کنند، هرچند ظاهراً این استراتژی کارساز نبوده است. با این وجود، طبق آمار فروش سال 2021 می‌توان گفت که شرکت ژاپنی تویوتا سال چندان بدی را نیز پشت سر نگذاشته است.

تویوتا طی سال 2021 توانسته حدود 2 میلیون دستگاه را به فروش برساند. این رقم تقریباً 10.3 درصد بیشتر از آمار فروش سال 2020 است. فروش 304476 دستگاه خودروی لوکس (لکسوس) نیز به رشد 10.7 درصدی نسبت به سال 2020 اشاره می‌کند. البته تویوتا با همین ارقام توانست شرکت بزرگ جنرال موتورز را از صدر جدول خودروسازهای برتر آمریکایی به پایین بکشد.

نمای عقب اف جی کروزر

با اینکه تویوتا بخش عمده‌ای از سال 2021 را از بحران کمبود تراشه در امان بود، ولی بالاخره در ماه اوت مجبور شد برخی تولیدات خود را متوقف کند. این در حالی است که کمبود تراشه از همان ابتدای سال گریبان بسیاری از خودروسازان (از جمله جنرال موتورز) را گرفت.

تنها اف جی کروزری که سال گذشته (2021) به فروش رسید، آخرین مورد از خودروهای منسوخی به حساب می‌آید که مدت‌ها پس از توقف تولید، در بازار معامله می‌شوند (و به آن‌ها خودروهای زامبی گفته می‌شود). به عنوان مثال دیگر می‌توان به فروش سه دستگاه سوپرخودروی دست اول LFA لکسوس در سال 2019 اشاره کرد. تولید LFA در سال 2012 متوقف شد، ولی فروش آن طبق انتظار لکسوس پیش نرفت.

برندهای مطرح دیگری نیز دارای خودروهای زامبی در لیست محصولات خود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دوج وایپر، جیپ پتریوت، کرایسلر 200 و غیره اشاره کرد. با توجه به کمبود خودروی جدید در سال 2021، می‌توان امیدوار بود اف جی کروزرهای تویوتا بالاخره خانه‌ای برای خود پیدا کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/18
جای این خودرو آفرودی فوق العاده و عالی در کشور ما خالیست .