موضوعات داغ

شورولت سیلورادو EV مدل 2024 رونمایی شد، رقابت پیکاپ‌های آمریکایی در دنیای پسامدرن

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شورولت سیلورادو EV نخستین خودرو برقی جنرال موتورز نیست و حتی اولین پیکاپ آمریکایی الکتریکی نیز محسوب نمی‌شود اما مهم‌ترین محصول برقی این شرکت در حال حاضر است. شورولت سیلورادو سال‌ها است که نزدیک‌ترین رقیب فورد F-150 محسوب می‌شود و اکنون شورولت قصد دارد تا این رقابت را در دنیای خودروهای الکتریکی نیز ادامه دهد.

شورولت سیلورادو EV از بزرگ ترین بسته باتری Ultium که تا به امروز ایجاد شده است بهره می‌برد. این باتری‌ها به شورولت سیلورادو EV کمک می‌کند تا بردی معادل 640 کیلومتر داشته باشند. شورولت سیلورادو EV به موتورهای برقی دوگانه مجهز است که حداکثر 664 اسب‌بخار قدرت و 1063 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند.

شورولت ادعا می‌کند شتاب صفر تا 60 مایل این پیکاپ کمتر از 4.5 ثانیه است و شارژر سریع می‌تواند یک چهارم از برد خودرو را در ده دقیقه بازیابی کند. شورولت سیلورادو EV می‌تواند 4.5 تن را یدک بکشد و ظرفیت بارگیری آن نیز 589 کیلوگرم خواهد بود.

شورولت سیلورادو EV

شورولت سیلورادو EV در دو تیپ WT (پایه) و RST (فول) به بازار عرضه خواهد شد.

طرح کابین سیلورادو برقی همانند نسخه‌های فعلی است و در صورتی که تیپ فول آپشن را خریداری کنید، دو نمایشگر 17 و 11 اینچی دریافت خواهید کرد که برای نمایش اطلاعات خودرو و مشخصات سیستم سرگرمی کاربرد دارند. هر دو کامیون از پلتفرم نرم‌افزار مبتنی بر لینوکس Ultifi بهره می‌برند که توسط جنرال موتورز توسعه یافته و بروزرسانی‌های مکرر را دریافت خواهد کرد. همچنین برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی، طراحان جنرال موتورز تعدادی از دکمه‌های فیزیکی را برای تنظیمات در نظر گرفته‌اند.

شورولت برنامه دارد تا تولید سیلورادو ب 1رقی WT‌ را از بهار 2023 آغاز نماید و تیپ RST‌ نیز در پاییز همان سال به بازار عرضه خواهد شد. تیپ فول این پیکاپ 105 هزار دلار قیمت خواهد داشت و قیمت تیپ پایه آن نیز از 41595 دلار آغاز خواهد شد. پس از شروع تولید، شورولت تیپ‌های متفاوتی را در بازه قیمتی 40 الی 80 هزار دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد