موضوعات داغ

جتور T-X رونمایی شد؛ اولین قدم چری در دنیای آفرود

عکس مطلب اول

خودروسازی چری با رونمایی از کانسپت جدیدی با نام Jetour T-X، از نسل جدید محصولات جتور، پرده برداشت. خودرویی که در اینجا می‌بینید، صرفا یک مدل مفهومی است اما کمتر از 2 سال آینده، نسخه تولید نهایی‌اش، ساخته شده و وارد بازار چین می‌شود.

جتور با اینکه برند نوپایی است اما در همین مدت کوتاه، توانسته خودروهای موفقی را به بازار بفرستد. یکی از آنها، جتور X70S است که در بازار کشورمان با نام فیدلیتی پرایم شناخته می‌شود. نسخه فیس‌لیفت همین خودرو نیز با نام جتور X70 Plus با بازار چین عرضه شده که احتمالا همان نسخه‌ای است که بهمن موتور می‌خواهد با نام فیدلیتی پرستیژ، به ایران بیاورد. علاوه بر این مدل، جتور دارای کراس‌اورهای لوکس‌تری نیز هست مانند مدل‌های جتور X90 و X90 پلاس و X95 که قیمت‌شان از 14 تا 24 هزاردلار متغیر است. اما مسله اینجاست که جتور، تاکنون کراس‌اور ساخته و هیچ تجربه‌ای در ساخت شاسی‌بلند، نداشته است. اما رونمای کانسپت جدید جتور T-X نشان می‌دهد که چری برای تولید خودروهای آفرود، برنامه بلندمدتی درسر دارد.

چری جتور TX کانسپت

چری در سال 2021 بیش از 961 هزار خودرو را فروخت که 31% بیشتر از سال 2020 است. در سال 2021 چری همچنین 269 هزار خودرو را صادر کرده است که رشد 136 درصدی را به همراه داشته. در میان همه این اعداد و ارقام، مجموع فروش محصولات جتور، تنها 154 هزار دستگاه بود که هرچند عدد ناچیزی است اما همین که در مقایسه با سال 2020، رشدی معادل 18% داشته، بیانگر موفقیت این برند نوپاست. به همین دلیل، چری به دنبال گسترش بازار جتور است. طب برنامه‌ریزی چری، جتور از سال 2022، هر سال حداقل یک و حداکثر 2 محصول جدید را معرفی می‌کند که شامل محصولاتی در کلاس کراس‌اور، شاسی‌بلند، ون و حتی پیکاپ و مدل‌های هیبریدی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد