موضوعات داغ

پیکاپ چانگان هانتر 2022 با همکاری پژو تولید و معرفی شد

عکس مطلب اول

چانگان هانتر، اولین پیکاپ فول سایزی است که چانگان با همکاری پژوسیتروئن ساخته است. این محصول در بازار چین با نام Kaicene F70 شناخته می‌شود ولی در سایر بازارهای جهانی مانند آذربایجان، شیلی و عربستان و ... با نام‌های دیگری مانند چانگان F70 و پژو لندترک (Landtrek) هم به فروش می‌رسد.

چانگان هانتر در سال 2019 به بازار چین معرفی شده بود ولی در سال 2022، چینی‌ها امکان خریداری نسخه لانگ (با فاصله محوری بیشتر) آنرا هم پیدا کرده‌اند. این پیکاپ 5 نفره را می‌توانید در مدل‌های تک‌‌دیفرانسیل و دو دیفرانسیل خریداری کنید که برای هردو مدل، سه موتور مختلف قابل انتخاب است. کم‌حجم‌ترین موتور برای این پیکاپ چانگان، موتور 2 لیتری توربوشارژ دیزلی بوده که 163 اسب‌بخار و 400 نیوتن‌متر را فقط با گیربکس 6 دنده دستی، تحویل‌تان می‌دهد. موتور دوم این پیکاپ، از نوع توربو بنزینی است اما 2.4 لیتر حجم دارد و 211 اسب‌بخار را با 320 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این موتور را هم می‌توان با گیربکس 6 دنده دستی سفارش داد و هم می‌توان با 6 دنده اتوماتیک آنرا خریداری کرد. سومین و حجیم‌ترین موتور پیکاپ چانگان، بازهم از نوع توربودیزلی است و 2.5 لیتر حجم دارد و 150 اسب‌بخار را با 360 نیوتن‌متر تولید می‌کند. چانگان برای این موتور، فقط از گیربکس 6 دنده دستی استفاده کرده است.

چانگان کایسن F70

چانگان هانتر، بصورت استاندارد، دارای فاصله محوری 3180 میلیمتری با طول کلی 5330 میلیمتر است. ولی در صورت سفارش مدل لانگ، فاصله محوری آن به 3430 میلیمتر و طول کلی خودرو نیز به 5580 میلیمتر می‌رسد. پیکاپ چانگان بدلیل تنوع موتور، گیربکس و سیستم محرکه، بازه قیمتی وسیعی دارد طوریکه ارزان‌ترین مدلش حدود 15 هزار دلار در چین قیمت دارد اما قیمت گران‌ترین مدلش، دوبرابر این مقدار بوده و حدود 31 هزار دلار است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/23
پژو کی پیکاپ ساخته تا حالا؟

پژو کی تونسته ماشین بسازه که با قیمت مناسب و تکنولوژی روز با ماشین های روز دنیا در سگمنت های مختلف رقابتی داشته باشه؟

پژو را غیر از فرانسه و چند تا کشور غیر ماشین سازه همسایه اش کجا دیگه سوار شده اند تا حالا؟

نمیدانم منبع خبری که ترجمه شده جدی بوده یا شوخی ولی اگر اینطوری باشه واقعا
این نشون میده این چینی ها چقدر عقب و بی اطلاع هستند هنوز
که خبر ندارند صنعت اتوموبیل سازی چیه و کی در اون دارای چه مرتبه ای هست

1400/10/25
پژو بدبخت بیچاره 6 سال پیش برای حضور بازار چین با چانگان همکاری کرد اوایل اوضاعش خوب بود بعدا حسابی ***زد! سال 2019 همکاری شون لغو شد اما این وسط چانگان کاسیانF70 هم تولید شد و پژو برای محصول خودش یعنی لندترک از پلتفرمش استفاده کرد. برای همین میگن پیکاپ مشترک پژو و چانگان با نام چانگان هانتر(کاسیانf70). اما چانگان خودش هانتر رو توسعه داد و پلتفرمش رو با پژو اشتراک گذاشت تا لندترک رو تولید کنه. چانگان همون اولش از چندین سال پیش ذهنش بود پیکاپ تولید کنه اصلا ربطی یه پژو نداره. اما چون پژو از پلتفرم این خودرو برای لندترک استفاده کرد همه میگن خودرو مشترک.

درخصوص این خودرو هم همینو بدونید که عربستان میخرنش کافی هست فکر کنم! تست های این خودرو در سخت ترین شرایط ممکن انجام شده همچین گواهی بین الملی هم داره. چانگان هانتر رو به انگلیسی جست و جو کنید مطالبش میاد. با توجه به قیمت 20هزار دلاریش(و توانایی هاش که انگلیسی سرچ کنید میاد و یوتویب هم فیلماش هست)انصافا پیکاپ خوبی هست.