موضوعات داغ

چری تیگو 8 پلاس هیبریدی با شتاب 4.9 ثانیه معرفی شد، 7 نفره پرشتاب!

عکس مطلب اول

با قیمت پایه‌ای 23 تا 26 هزار دلار، مدل پلاگین هیبرید (PHEV) از چری تیگو 8 پلاس، با نام جدید e+ وارد بازار چین شد. تیگو 8 پلاس، که در بازار ایران با نام فونیکس تیگو 8 پرو شناخته می‌شود، در تیپ بنزینی دارای موتورهای 1.6 لیتری توربو با قدرت تقریبی 197 اسب‌بخار و موتور 2 لیتری توربو با قدرت تقریبی 254 اسب‌بخار است. اما چری برای تیپ جدید e+ از همان موتور معروف 4T15C خود بهره گرفته است که از نوع 1.5 لیتری توربوشارژ بوده و تاکنون، برای انواع خانواده چری آریزو و چری تیگو، استفاده شده است.

چری تیگو 8 پلاس هیبریدی

این موتور بنزینی، حدود 156 اسب‌بخار و 230 نیوتن‌متر قدرت دارد. اما چری علاوه بر این موتور بنزینی، از 3 موتور برقی هم استفاده کرده که 2 موتور برقی در محور جلو و یک موتور برقی نیز در محور عقب، تعبیه شده است. طبق اطلاعات چری، چری تیگو 8 پلاس پلاگین هیبریدی، در حالت ترکیبی مجموعا می‌تواند 321 اسب‌بخار به همراه 565 نیوتن‌متر، خروجی داشته باشد. همین اعداد باعث شده تا این هیبریدی، تنها در 4.9 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت، زمان لازم داشته باشد.

چری تیگو 8 پلاس پلاگین هیبرید، نخستین خودروی چری است که از گیربکس 3 سرعته هیبریدی DHT بهره می‌برد. انرژی تولیدی توسط باتری‌های این خودرو، 19.2 کیلووات‌ساعت است و در حالت تمام برقی (EV) می‌تواند تیگو 8 پلاس را حدود 100 کیلومتر، جابجا کند. همه آپشن‌هایی که برای خریداران تیگو 8 پلاس بنزینی، قابل انتخاب است، در دسترس خریداران تیپ e+ نیز قرار دارد.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/10/25
حتی 40 سال قبل هم کمتر ماشینی در داخل داشتیم که کمتر از 1600cc حجم موتورش باشد برای ماشین هایی که کسی به انها نگاه هم نمیکرد!

ماشین ها 1800cc یا 2000cc یا حتی 3500cc و 5600cc .... بودند

خوب حالا با پیشرفت تکنولوژی و کمتر شدن میزان مصرف یا بوجود اومدن تکنولوژی توربو شارژ
مشخصات ماشین ها باید بهتر شود نه بدتر!

با یک توربویی که عمر خودش اصلا قید نمیشود! ( و بطورحتم یک یا دوسال بیشتر هم نیست !) و به شدت عمر موتور را هم کم میکند

حالا یک ماشین 1500cc را با چنین توربویی به قدرت 150 اسب رسانده شده!!!!!
یا حتی 200 اسب!
به عبارتی گنجشکی را رنگ کرده تا یکسال یا دوسالی را شبیه قناری باشد و بیفتد بمیرد!

اتومبیلی که حتی سازنده اش هزینه ای برای طراحی نداشته هر تیکه اش را از یکی کپی کرده
دستاوردش حذف کردن دکمه های مکانیکی هست که با یکی دوتا صفحه نمایش چینی با رزلوشن پایین کپی شده از نسل اول نمایشگر ها! جایگزین شده تا بیشتر شبیه ماشین های مطرح به نظر برسند

آنهم با چه قیمتی؟

وقتی ماشین 30 هزار دلاری ژاپنی و اروپایی و امریکایی (این مبلغ رده پایین قیمتی هست که کم درامد ترین اقشار براحتی توان پرداختش را دارند البته نه در اینجا!)

ضرب در دلار 30 میلیون تومانی اینماه! میشود 900 میلیون تومن اما برای مصرف کننده 1میلیارد و 700 میلیون حساب میکنند!


و ماشینی که با همین نرخ دلار فعلی باید الان 600 میلیون تومن بشه قیمت آن بصورت رسمی بالای 1.600بطور مثال کلید بخوره؟

الان چرا باید این ماشین ضایعاتی بازیافتی (قطعات پلاستیکی روکش شده تا شبیه کروم به نظر برسد و پوسته پوسته میشوند) با تکنولوژی قدیمی و قدرت موتور ماشین هایی که چند دهه قبل در ایران در خیابان ها هم بودند بیشتر از یک میلیارد تومن قیمت گذاری گردد؟

فقط ببینید چقدر برایش در نظر خواهند گرفت!

1400/10/25
با ۹۰ درصد حرفاتون موافقم ، اون ده درصد باقی مانده هم به خاطر مواد بازیافتی هست که معمولا توی خودرو های لوکس برقی نظیر بنز و بی ام دبلیو استفاده میشه و کیفیت بالایی داره این خودرو های چینی حتی عرضه بازیافت هم ندارند فقط نفت می گیرند کپی می کنند.
1400/10/25
تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
1400/10/25
آقای عزیز لطفا بدون دانش و اطلاع کافی نظر نده
من خودم آریزو داشتم و سه سال هم باهاش همه جا رفتم نه توربوش خراب شد نه موتورش مشکلی پیدا کرد نه هیچ مشکلی تو قطعات و ... داشت... فقط میبردم سرویس دوره ای و تعویض روغن همین
تا کی میخواید چشم بسته و بدون داشن کافی فقط نظر بدید؟؟؟؟
از حرفات کاملا مشخصه نه از تکنولوژی هیچی سر در میاری نه از کیفیت خوردها چیزی میدونی
احتمالا یه پراید سواری هستی که شبا در آرزوی داشتن ۲۰۶ میخوابی
بحث کارشناسی هم که باهات فایده نداره چون سوادی نداری
کسی که از تکنولوژی‌ خودرو فقط به قدرت موتور نگاه میکنه یعنی باید بره بوق بزنه
1400/10/25
کاملا درسته این ماشین حتی چینی به درد بخوری هم نیست چه برسه به این که بخواد با آمریکایی و اروپایی رقابت کنه . هیچکدوم از محصولاتشون تو بازار اروپا توان رقابت با هیچ شرکتی رو ندارن و همیشه تو بحث فروش از شرکت های درجه پنج اروپایی هم شکست میخورن.
تنها کشوری تو دنیا که ملتش یه همچین آشغال هایی رو مجبورن سوار بشن ایران هست.
چیزی که بیشتر منو ناراحت می‌کنه اینه که یه سری آدم ها میان از این ماشین های چینی درجه سه تعریف و تمجید هم میکنن. انگار نه انگار تا همین ۵ ۶ سال پیش بهترین ماشین های چینی وارد بازار میشدن.
مدیران خودرو رسما شعور ملت رو زیر سوال برده.
1400/10/26
متاسفانه اراجیف شما نه جنبه علمی داشت نه سیاسی نه اقتصادی و فقط اراجیف بود ...خواهشاً کمی به دنیای اطراف نگاه کن و مطالعه داشته باش بعد اگر فهمیدی چی شده قضیه بیا اینجا توضیح بده..
همین امروز کمپانی های دنیا از حجم کم موتور با تکنولوژی توربو توان بالا با بازدهی و اصطحلاک کم بدست میارن مثل بنز سری جی شصت و چهار که با دولیتر توان سیصد اسبی دارد ..
همچنین جهل اطلاع شما موتورهای توربو چون در دورهای پایین کار میکنن از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستن چون برای رسیدن به گشتاور نیاز ندارند مثل موتورهای که شما نام بردید با دور بالای پنج هزار کار کنند ..
باز هم مثل موتورهای توربو دیزل کامیونها که با دور پایین دارای توانایی بالا و طول عمر زیادی هستن ..
بیشتر تحقیق کنید ..
1400/10/27
داداش گل و گلاب یه موتور جستجو داریم به نام گوگل میتونی از اونجا بری تحقیق کنی که از همین موتور جستجو اومدی اینجا دری وری گفتی
در ضمن اینکه خود مرسدس بنز و ولوو و ... هم از مواد بازیافتی در ساخت قطعات خودرو استفاده میکنن که بهترین کیفیت رو داره حالا شما داری قیمت یه سدان کامپکت آلمانی هیبرید رو با این ماشین با این پلتفرم داری مقایسه میکنید انگاری دارید میگید ماشینی مثل بنز سی ۲۰۰ مدل ۲۰۱۱ بهتر از سانگ یانگ رکستون امپرور هستش!!
اون ماشین صفر هست ولی مرسدس چی؟با ۱۰ سال کارکرد و یه موتور حجیم و پر مصرف آیا مخارجی که مرسدس داره سانگ یانگ صفرخواهد داشت خیر پس خواهشاً تو بازار اون جایی که زندگی میکنید و این ماشین هارو از نزدیک دیدیم حرف بزنیم نه اینکه با پراید سوار شدن بگیم بی ام و بهتر از چریه 😑
یا بطور ساده تر انگاری دوچرخه رو با موتور سیکلت مقایسه میکنید.
1400/10/25
فوقالعاده است

تین چینیها ۱۰سال دیگه برند اول دنیا هستن

و کره و... بدنبالشون
1400/10/25
شرکت های چین تا سه سال آینده ، پرفروش ترین خودروسازی های دنیا میشن
1400/10/25
🤣🤣🤣🤣🤣
1400/11/2
چرا مدیران خودرو ام وی ام را با کیفیت کمتراز نمونه چینی ولی با قیمت دوبرابر میفروشه، اخه چندصدرصد سود، انصافم خوبه، ولی بمحض اینکه یکماه سوار شدی وخواستی بفروشی نصفه قیمتم ازت نمیخرن دلیلشم سیاست مدیران خودرو که به نمایندگیهاش گفته