موضوعات داغ

شاسی بلند جدید تویوتا قدرتمندتر می شود

عکس مطلب اول
چند ماه پیش شرکت خودروسازی تویوتا در هشتاد و پنجمین دوره از نمایشگاه ژنو 2016 به طور رسمی از کراس اوور C-HR به همراه جزییاتی فنی پرده برداری کرد که پیش از این در رابطه با آن‌ها صحبت کردیم، ولی حالا تحرکاتی از سوی این شرکت خودروسازی بر روی این کراس اوور مشاهده شده که حاکی از بکارگیری پیشرانه‌ای قدرتمندتر با حداکثر قدرتی 178 اسب بخاری دارد.
همین ابتدای کار باید بگوییم که اطلاعات فعلی توسط افراد نزدیک به شرکت خودروسازی تویوتا بدست آمده و فعلا اعتبار آن در حد شایعه و خبرهای جاسوسی است. براساس این جزییات، شرکت خودروسازی تویوتا از پیشرانه‌ای جدید 1.5 لیتری توربوشارژر بر روی این خودرو استفاده خواهد کرد که قدرت تولیدی آن همانطور که گفتیم، به حداکثر 178 اسب بخار می‌رسد. این پیشرانه پیش از این بر روی نیسان جوک نیسمو مورد استفاده قرار گرفته و احتمال استفاده از آن بر روی این کراس اوور دور از ذهن نیست.

پیشرانه ای قدرتمندتر روی شاسی بلند جدید تویوتا

جهت یادآوری، این کراس اوور با پیشرانه 1.8 لیتری، خودرویی هیبریدی خواهد بود که به تازگی بر روی پلتفرم TNGA که با تویوتا پریوس مشترک است، توسعه پیدا کرده است. بر روی این پلتفرم سیستم محرکی هیبریدی پیاده شده که از یک پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی چهار سیلندر با بازده حرارتی 40 درصدی و حداکثر قدرت تولیدی 122 اسب بخاری در کنار موتوری الکتریکی تشکیل شده است.
اگر هم به دنبال چیزی ضعیف‌تر هستید، تویوتا به جای پیشرانه 1.8 لیتری، موتوری درون سوز 1.2 لیتری را قرار خواهد داد که به لطف استفاده از توربوشارژر بر سر راه ورودی هوای موتور، می‌تواند قدرتی نزدیک به پیشرانه 1.8 لیتری، یعنی 115 اسب بخار قدرت تولید کند که با جعبه دنده‌ای شش سرعته، انتقال نیروی آن به چرخ‌ها صورت می‌گیرد. البته گفته شده که تویوتا پیشرانه‌ای 2 لیتری تنفس طبیعی را هم برای این خودرو در نظر گرفته که هنوز اطلاعاتی دقیق از میزان قدرت و گشتاور تولیدی آن به رسانه‌ها و مخاطبان ارائه نشده است.
شرکت خودروسازی تویوتا همچنین اعلام کرده که نسخه بازار آمریکای تویوتا C-HR را در خود آمریکا و نسخه مخصوص بازار اروپا را هم در کشور ترکیه تولید خواهد کرد که نسخه ترکیه آن از نیمه دوم سال جاری وارد چرخه تولید شده و نسخه آمریکایی آن هم از سال 2017 به چرخه تولید افزوده می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/15
احساس میکنم چراغ ها ماشینای ژاپنی داره به چشماشون شبیه میشه و اینکه ژاپنی ها لکسوس و تویوتا خیلی دارن رو آیرودینامیکی ماشینشون کار میکنن یه چروک اونم باز انگار شبیه ژاپنی هاس کلا ژاپنی ها دارن جوری ماشین طراحی میکنن که هروقت ماشینو دیدی یاد مردم ژاپنی بیفتی
1395/2/15
اين ديگه رغيب نيسان مورانو اتاق جديده. بايد ديد كدوم بر اون يكي چيره ميشه
1395/2/15
اگه چین این ماشینو میساخت همه ميگفن"این که نیسان جوکه"پس نتیجه میگیریم میشه شبیه همدیگر بود حتی اگه ژاپنی باشه
1395/2/16
الان این شبیه نیسان جوکه؟!
1395/2/15
منم با نظر ابوالفضل موافقم و اینکه اولین بار BMW و BENZ بودن که خودروهای فضایی خودشون رو روانه بازار کردن،حالام که دیگه تویوتا و لکسوس، و کره‌ای های خوش ذوق با سلیقه خوبشون دارن بهترین هارو خلق میکنن.
به امید روزی که هر کدوم از ما عشق ماشین ها که کارمون شده سرک کشیدن تو سایتهای مختلف ماشین تا ببینیم مردم دنیا چی خلق میکنن و ما چی داریم و چی سوار میشیم، به امید روزی که هر کدوم مون یکی ازینارو سوارشیم بزن لایک و...
1395/2/16
خیلی خیلی از طراحیش خوشم اومد
1395/12/28
.مدیران محترم ایرتویا، لطفأ CHR را با موتور قوی تر و حداقل 140 اسب بخار وارد کنید تا بتواند جوابگوی وزن 1460 کیلوگرمی آن شود؟! واقعأ موتور ١٢٠٠ سی سی با قدرت ١١۵ اسبی برای CHR خیلی ضعیفه؟! حیف نیست ماشین به این خوبی با این موتور ضعیف؟؟?!!!