موضوعات داغ

نگاهی به قیمت مکث موتور کلوت در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن ماه 1400

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بازار پیکاپ‌ها در ایران و جهان روز به روز گسترش می‌یابد و در این مدت پیکاپ‌های سایز متوسط چینی به شدت در بازار کشورمان فعال شده‌اند. طی چند سال گذشته سیلی از این پیکاپ‌ها به بازار ایران روانه شد. نکته جالب در مورد این پیکاپ‌ها اشتراک قوای فنی آن‌ها با یکدیگر بود، به طوری که اکثر آن‌ها از موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی قدرت می‌گرفتند. با توجه به شرایط موجود در بازار ایران و پیکاپ‌هایی که در این محدوده حضور داشتند، شرکت ماموت خودرو تصمیم گرفت تا محصولی متفاوت به نام مکث موتور کلوت را روانه بازار کند.

مکث موتور کلوت در حقیقت یک پیکاپ چینی است که با نام دایون V5 در سایر نقاط جهان شناخته می‌شود. نکته جالب در خصوص مکث موتور کلوت، حضور همزمان نسخه شاسی‌بلند این خودرو با برند اصلی در شرکتی دیگر است. همزمان با عرضه کلوت یا همان دایون V5 توسط ماموت خودرو، نسخه شاسی‌بلند همین خودرو با نام دایون Y5 توسط ایلیا موتور به بازار ایران معرفی شد.

بزرگترین نقطه قوت کلوت که سبب برتری این خودرو در مقابل رقبایش می‌شود، پیشرانه آن است. نیروی کلوت از موتور 2.4 لیتری توربوشارژر تامین می‌شود که در حداکثر راندمان خود به 215 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این قدرت و گشتاور موجب می‌شود تا کلوت در مقابل رقبای خود که اکثرا از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده می‌کنند، دست بالا را داشته باشد.

البته نباید تصور کرد که این پیشرانه با موتورهای نصب شده روی سایر پیکاپ‌های چینی بازار ایران متفاوت است. این موتور همان پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی است که اکنون به توربوشارژر مجهز شده است و در رقیب دیگر کلوت یعنی آمیکو آسنا اتوماتیک نیز نصب شده است. شباهت پیشرانه پیکاپ‌های موجود در ایران سبب شده است تا مشتریان تنوع را در عمل شاهد نباشند اما از سوی دیگر امکان تعمیرپذیری پیکاپ‌های مختلف را در کشورمان افزایش داده است.

یکی دیگر از نکات مثبت این پیکاپ که قیمت کلوت را برای مشتریان توجیه پذیر می‌کند، توانایی آفرود قابل قبول مکث موتور کلوت است. این پیکاپ به دیفرانسیل سه حالته مجهز است و قابلیت‌های مناسبی برای عبور از معابر دشوار دارد. به همین دلیل کلوت را می‌توان پیکاپی دوست داشتنی برای طرفداران آفرود دانست. در سوی مقابل محدودیت‌های خدمات پس از فروش و طراحی ظاهری نه چندان به روز، از نکات منفی پیکاپ کلوت به شمار می‌روند.

نگاهی به قیمت مکث موتور کلوت در بازار آزاد، بهمن ماه 1400:

مدلرنگبدنهکارکردقیمت
1400مشکیبدون رنگصفرکیلومتر1,200,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر1,060,000,000 تومان
1400آبیبدون رنگصفرکیلومتر1,070,000,000 تومان
1400سفیدبدون رنگصفرکیلومتر1,050,000,000 تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/11
ماشینو با چهل درصد سود هم دلشون نمیاد بدن به مردم میدن به یه مشت دلال۲۰۰ بالاتر بفروشند به مردم . کدوم ثبت نام . مردمو فیلم کردن کی تونست بخره