موضوعات داغ

آفرود تویوتا پرادو بهتر است یا مرسدس بنز G کلاس؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مت واتسون از CarWow در اقدامی جالب یک مرسدس AMG G 63 و تویوتا لندکروزر را در چالش‌های آفرود مختلفی امتحان کرده است تا پادشاه تپه‌ها را پیدا کند.

مرسدس AMG G 63 اغلب در محله‌های شیک رفت و آمد می‌کند، که قیمت ۱۵۷،۰۰۰ پوندی آن در بریتانیا را توضیح می‌دهد. اما این شاسی بلند محبوب آنقدر قدرت دارد که خودروهای معروف را در مسابقات درگ شکست دهد.

این مدل از موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 با توان ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر بهره می‌برد. این موتور قدرتمند در کنار یک جعبه‌دنده اتوماتیک روی سیستم چهار چرخ محرک G 63 قرار گرفته است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۴.۵ ثانیه است.

تویوتا لندکروزر با قیمت اولیه ۳۷،۰۰۰ پوند به اندازه مرسدس AMG G 63 گران‌قیمت نیست، اما یکی از بهترین خودروهای آفرود دنیا محسوب می‌شود.

لندکروزر به موتور ۲.۸ لیتری توربودیزل با توان ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر مجهز شده است که در کنار یک جعبه‌دنده دستی قرار دارد. این مدل همچنین دارای دیفرانسیل قفل‌شونده مرکزی است، اما مثل G 63 قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجزا ندارد.

در درگ سربالایی، ابتدا کمی چرخ‌های لندکروزر سُر می‌خورد، اما فوراً خودش را به G 63 می‌رساند. به نظر می‌آمد که این مسابقه با نتیجه مساوی به پایان خواهد رسید، اما آفرودر ژاپنی یک ترفند دیگر داشت و در پایان با یک پرش برنده شد.

البته این یک شکست کامل برای G 63 نبود، چون در چالش سرپایینی و عبور از موانع عملکرد بهتری داشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/18
این وسط قناری ها هم وجود دارند منتها هدف این مقایسه فقط بهتر به نظر رسیدن مرغ مقلد است.!
باید بر اساس مطالعه بدانیم هربرند بواسطه چه چیزی هست که شهرت دارد.

یک معلم زبان انگلیسی عالی قرار نیست لزوما مکانیک خودرو عالی هم باشد! حتی اگر بوسطه شهرتش در تدریس زبان تلاش کندچندین شعبه تعمیرگاه ماشین بازکند!

تویوتا یعنی در رده ماشین های کوچک شهری و کم مصرف ، کم استهلاک تویوتا یعنی عرب ها!
تویتا یعنی یاریس و پریوس

( شاسی بلند ها که پر استهلاک تر هستند حتی دوست افرود بازی که لندکروز داشت در طول شش ماه یکبار بار موتور سوزاند دوبار هم گریبکس پیاده کرد در همین ایران ، و البته وقتی به ایشان میگفتند فشار اوردی به ماشین ناراحت میشد)

بنز هم که از قدیم به کیفیت معروف بوده! (در چند سال اخیر سعی کرد وارد سگمنت های دیگری هم بشه که در اون سگمنت ها کیفیت همیگشی خودش رو زیر سوال برد!

بنز البته جذب کننده و خریدار انواع طرح ها و تکنولوژیهایی هست که بتونه به کمک اونها خودشو بالا بکشه.
شما اگر طرحی داشته باشید فورا از شما استقبال خواهند کرد
اما بزرگترین ضعف در طراحی داخلی: خشک و سنتی و کلاسیک

حتی بنز درچند دهه گذشته فقط یک لوگو بوده اگر از دهه هفتاد نگاه کنید میبینید بنز ها نه کولر دارند نه شیشه برقی نه کروز کنترل نه انژکتوری هستند نه کامپیوتر دارند و نه تکنولوژی که در همان زمان امریکایی ها داشته اند. بنز فقط بنز بوده! گران و ساده و با کیفیت تر از ژاپنی ها همین.

1400/11/18
این روزها هرکی که بتونه یکی دوتا دوربین Gopro اجاره کنه و ماشین اطرافیانشو قرض بگیره

توی یوتیوب ویدئو با ادعا های عجیب و غریب میگذاره اما ماهیت همشون صرفا شو هستند و فریب مخاطب (حالا به کمک عنوان گول زننده - عنوان باعث میشه مطلب بازدید کننده پیدا کنه ، حتی اگر سه ثانیه بعد از کلیک روی عنوان صفحه رو با نارضایتی ببندیم دیگه امار بازدید بالا رفته!)

یکی نیست بگه شما که داری چنین مقایسه ای میکنی ایا ابعاد این ماشینها یکسانه؟

یکی چهار در هست و بزرگ وسط کار باید دنده عقب بگیره!
یکی دو در هست و کوتوله!

و بدون اینکه بروی خودشون بیارن امتیاز دهی میکنند

میخام بدونم این فیلما افراد رو با چه سطح شعوری میتونه تحت تاثیر قرار بده اونوقت؟!