موضوعات داغ

خودروی مفهومی دی اس E-Tense پرفورمنس با 8000 نیوتن متر رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت فرانسوی DS اتومبیلز، زیرمجموعه گروه استلانتیس و متخصص در زمینه تولید خودروهای برقی لوکس، به تازگی کانسپت دی اس E-Tense پرفورمنس را رونمایی کرده است.

کانسپت DS E-Tense پرفورمنس که نسخه تکامل‌یافته کانسپت DS E-Tense سال ۲۰۱۶ است، یک آزمایشگاه های‌پرفورمنس در نظر گرفته می‌شود که برای تسریع در توسعه فناوری طراحی خودروهای بعدی این شرکت ساخته شده ‌است.

این خودروی مفهومی از یک شاسی یکپارچه کربنی و پیشرانه یک خودروی فرمول E بهره می‌برد. این مدل دارای دو موتور برقی در جلو و عقب است که توان کلی ۸۱۵ اسب‌بخار و گشتاور کلی ۸۰۰۰ نیوتن متر را در چرخ‌ها تولید می‌کنند.

مهم‌تر از همه اینکه دی اس E-Tense پرفورمنس ظرفیت بازیابی انرژی ۶۰۰ کیلووات دارد. به گفته DS این انرژی فقط برای ترمز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اگرچه برای ایمنی بیشتر سیستم ترمز این خودرو هنوز دارای دیسک و لنت‌های ترمز است.

باتری بخش مهمی از این خودروی مفهومی است که با همکاری توتال انرجیز توسعه داده شده است. طی این مشارکت همچنین یک سیستم خنک‌کننده همه‌جانبه برای سلول‌های باتری طراحی شده که کاملاً‌ با تکنولوژی کنونی تفاوت دارد.

دی اس E-Tense

توماس شواچر رئیس DS پرفورمنس گفته است:

هدف ما یافتن راه‌حل‌هایی با هزینه‌های کمتر و تسهیل اجرای آن‌ها در مدل‌های تولیدی است. نسل‌های بعدی خانواده E-Tense از این پیشرفت‌ها سود خواهند برد

از ابتدای فوریه ۲۰۲۲، ژان-اریک ورنی و آنتونیو فلیکس داکوستا، قهرمانان مسابقات فرمول E، به منظور توسعه DS E-Tense پرفورمنس پشت فرمان آن خواهند نشست. نتایج به دست آمده از این تست‌ها به زودی منتشر خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد