موضوعات داغ

از سیف خودرو چه خبر؟ از بیسو فراموش شده تا تاخیر زیاد در تحویل SWM G01

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

سیف خودرو با عرضه خودروهای بیسو و SWM توانست در برهه ای از زمان نام خود را به عنوان یک خودروساز خصوصی فعال بر سر زبان ها بیندازد اما عملکرد بلندمدت این شرکت آنچنان قابل دفاع نبود و در گذر زمان مشکلات زیادی باعث شدند تا نه تنها سبد محصولات این شرکت تغییرات زیادی داشته باشند، بلکه در تحویل خودروها نیز تاخیرهای بسیار موجب نارضایتی مشتریان شد.

پاییز سال 1397 شمسی بود که سیف خودرو با معرفی دو خودروی بیسو T3 و بیسو T5 ورود خود را به عرصه خودروهای سواری در برج میلاد تهران اعلام کرد و به سرعت پیش فروش این دو خودرو آغاز شد. اما در نهایت بیسو T3 در تعدادی اندک به بعضی مشتریان تحویل داده شد و بیسو T5 با وجود اینکه پیش فروش شده بود، هیچگاه راهی خیابان ها نشد و در عوض با برند بعدی سیف خودرو یعنی SWM جایگزین شد. خودروی SWM G01 خودروی چینی بسیار شایسته ای بود که در پاییز 1398 رسماً معرفی شد و چهره متفاوت و قوای فنی خوب باعث شد تا نظر بسیاری بسوی این خودرو جلب شود و همچنین بسیاری از تعهدهای فعلی بیسو تبدیل به SWM شدند.

خودروی SWM G01 به واقع از نظر طراحی و سطح امکانات از رقبای هم سطح خود در کشور بهتر است اما عملکرد نه چندان جالب سیف خودرو در تحویل به موقع و عرضه مداوم این خودرو باعث شد SWM G01 به سرعت به فراموشی سپرده شود و حتی تاخیرهای زیاد در تحویل موجب نارضایتی بسیاری از مشتریان شد. این روند تا حدی پیش رفت که طبق شنیده ها، خط تولید سیف خودرو چند وقتی است که به دلیل عدم تامین قطعات دچار خلل شده و حتی به توقف تولید نیز منجر شده است. البته که گویا قطعات منفصله ای در گمرک برای خودروهای SWM وجود دارد اما به دلایلی که به صورت قطعی مشخص نیستند، هنوز ترخیص و به خط تولید نرسیده اند.

حال باید گفت که خودروی SWM نیز با وجود تمام شایستگی ها، به دلیل عملکرد سیف خودرو کاملاً با حاشیه رفته و هنوز تاخیرهای زیاد در تحویل این خودروها وجود دارد. حتی در اسفندماه سال گذشته بود که با ورود خودروی SWM G05 به کشور، روند اخذ مجوزهای لازم برای عرضه این خودروی 7 نفره شروع شده بود اما این خودرو نیز به دلایلی نامشخص هیچگاه راهی بازار کشور نشد.

به نظر می رسد که مشکلات این خودروساز خصوصی باعث شده تا برندهای خوبی به حواشی کشیده شوند و مشخص نیست که تکلیف حواله دارانی که مدت ها است منتظر خودروی خود هستند، چه خواهد شد.

خودروبانک این حق را برای سیف خودرو قائل است که اطلاعات تکمیلی را در مورد این مقاله جهت انتشار برای ما ارسال کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/11/24
سیف خودرو متاسفانه همین بلا را سر محصولات بسیار با کیفیت سوبارو هم آورد. تنها کسانی که در شرکت سیف خودرو بودند توانستند تعدادی محدود سوبارو فورستر و لگاسی را خریداری کنند. در مورد بیسو هم همینطور شد. swm وضعش کمی بهتر بود که اون هم متاسفانه خراب شد. مثل توان خودروی جی که پدر برند اپل را در ایران در اورد و آخر هم مردم را به حال خود رها کرد.
1400/11/25
swm واقعا از نطر امکانات، طراحی و توان از این خودروهای جدید مثل دیگنیتی و فیدیلتی و تیگو و لاماری و ... اگر سرتر نباشه کمتر نیست. مشکلش دقیقا اینه که سیف خودرو واردش کرده و در زمینه پشتیبانی و تبلیغات ضعیفه. اگر این خودرو رو هر کدوم ازشرکت های دیکه وارد کرده بودن قیمتش الان زیر یه میلیارد تومن نبود. هرچند که الان پشتیبانیش با مرتب خودرو هست و نه سیف خودرو.