موضوعات داغ

صدای سکوت، فراری هیبریدی که غرش نمی‌کند! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روز به روز بر تعداد خودروهای هیبریدی در دنیا اضافه می‌شود و فراری نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این مساله برای طرفداران دنیای خودرو دردناک خواهد بود، چرا که آن‌ها به شنیدن صدای غرش پیشرانه‌های حجیم و قدرتمند سوپراسپرت‌ها عادت کرده‌اند.

نخستین محصول هیبریدی اسب سرکش ایتالیایی، فراری 296 GTB نام دارد. این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده است و در حال توسعه است، با این حال نخستین ویدیوهای جاسوسی از این فراری هیبریدی در فضای مجازی منتشر شده‌اند.

به لطف Varryx، یک یوتیوبر که روی ارسال ویدیو با نمونه‌های اولیه تمرکز دارد، اکنون می‌دانیم که یک فراری هیبریدی چه صدایی تولید می‌کند. برخلاف سایر فراری‌های غران و خشن، فراری 296 GTB هنگام عبور هیچ صدایی تولید نمی‌کند و تنها صدای سایش لاستیک‌ها روی سطح آسفالت از این خودرو به گوش می‌رسد.

رانندگی با وسایل نقلیه آرام و بی صدا برای بسیاری از رانندگان جذاب است، با این حال قوانین امنیتی خودروسازان را ملزم می‌کنند تا در مورد عبور و مرور خودروهای برقی به عابران هشدار دهند. از این رو تولید صداهای ساختگی توسط خودروهای هیبریدی و برقی امری معمول در آینده خواهد بود. برای مثال بی ام و هم‌اکنون با آهنگساز مطرح آلمانی هانس زیمر برای تولید صدای مصنوعی خودروهای الکتریکی همکاری می‌کند. فراری نیز در حال کار بر روی تولید صدای مصنوعی است و بنابراین باید منتظر خودروهای هیبریدی موزیکال فراری باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد