موضوعات داغ

ماشین مسابقه ای فراری فرمول یک مدل 1998 مایکل شوماخر به فروش می رسد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

خودرو مسابقه‌ای فراری که در سری مسابقات فرمول یک 1998 توسط مایکل شوماخر افسانه‌ای رانده شده است، اکنون به فروش می‌رسد. عملیات فروش این خودرو توسط DuPont Registry صورت می‌گیرد و فروشنده برای خودرو مسابقه‌ای مایکل شوماخر درخواست مبلغی معادل 4.9 میلیون دلار کرده است. این یکی از اتومبیل هایی نیست که شوماخر با آن پنج قهرمانی خود را با اسکودریا به دست آورد، اما هنوز هم یک قطعه چشمگیر از تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

این خودرو یک فراری F300‌ است که در سال 1998 توسط تیم فراری و مایکل شوماخر مورد استفاده قرار گرفت. آن‌ها در این فصل از مسابقات، مقام اول را به تیم فرمول یک مک لارن و میکا هاکینن واگذار کردند. با این حال این خودرو به موتور خورجینی 10 سیلندر مجهز است و به دورانی تعلق دارد که خودروهای فرمول یک با غرش‌های خود شناخته می‌شدند.

شوماخر پس از کسب دو قهرمانی متوالی با تیم بنتون در فصل 1996 به فراری پیوست. او وظیفه داشت به بازسازی فراری و تبدیل آن به یک تیم قهرمان کمک کند. در حالی که این هدف هنوز دور از دسترس بود، نشانه هایی از بهبود در سال 1998 وجود داشت.

در حالی که هنوز نجومی است، قیمت درخواستی برای فراری F300 شاسی شماره. 189 کمی پایین تر از قیمت خودروهای مسابقه‌ای مشابه فراری در سال های قهرمانی شوماخر است. برای مثال یک F2001 از فصل 2001 در سال 2017 به قیمت 7.5 میلیون دلار فروخته شد، در حالی که F2002 از فصل بعد به قیمت 5.9 میلیون دلار در سال 2019 فروخته شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد