موضوعات داغ

بازگشت فراری به صدر، لکلرک جلوتر از همه

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

چارلز لکلرک، مکس ورشتپن را در تعیین خط مغلوب کرد.

چارلز لکلرک در اولین دور تعیین خط فصل 2022 مکس ورشتپن قهرمان جهان در فصل 2021 فرمول یک را ناکام کرد و رده اول خط استارت گرندپری سخیر در بحرین را به نام خود نوشت. کارلوس ساینز در رده سوم ایستاد..

انتظار به پایان رسید و رسما اولین رقابت فصل 2022 در فرمول یک در شهر منامه پایتخت بحرین در پیست سخیر آغاز شد.

این پیست از سال 2004 میزبان مسابقات فرمول یک بوده است. مسافت این پیست 5.412 کیلومتر و دارای 15 پیچ می‌باشد و رانندگان برای پیروزی در آن باید 57 دور که معادل 308.238 کیلومتر می‌باشد را سریعتر از دیگر رانندگان به اتمام برسانند. رکورد این پیست با زمان 1.31.447 به نام پدرو دلا روسا در سال 2005 ثبت شده است.

به دنبال جنگ اوکراین و روسیه، کوین مگنوسن جانشین نیکیتا مازپین راننده جوان تیم هاس شد، از طرف دیگر به دنبال ابتلای سباستین فتل قهرمان 4 دوره مسابقات فرمول یک جهان، به کووید 19، نیکو هالکنبرگ نیز جانشین وی در تیم آستون مارتین شد.

در تمرین سوم این گرندپری که افتتاحیه مسابقات این فصل نیز هست، مکس ورشتپن قهرمان فصل 2021 مسابقات از تیم ردبول با ثبت زمان 1.32.544 در رده اول، چارلز لکلرک از تیم فراری در رده دوم و سرجیو پرز هم تیمی ورشتپن در رده سوم ایستادند. سایر نتایج به شرح جدول زیر می‌باشد.

نتایج رانندگان در تمرین سوم - سخیر 2022

دور تعیین خط – مرحله اول

یوکی سونادا از تیم آلفاتائوری رسما اولین رقابت برای تعیین خط گرندپری یکشنبه در سخیر بحرین را آغاز کرد و هم تیمی او پیر گسلی هم بلافاصله به تعقیب او پرداخت.

در اولین تلاش این فراری‌ها بودند که با لکلرک و کارلوس ساینز دو رده اول را در اختیار گرفتند و مکس ورشتپن در رده سوم ایستاد در حالی که هم تیمی او چکوی مکزیکی رده نهم را کسب کرد. لوئیس همیلتون قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول یک جهان در رده پنجم پشت هم تیمی سابق خود یعنی والتری بوتاس فنلاندی که به تیم آلفارومئو رفته و جانشین کیمی رایکونن دوست داشتنی شده است، قرار گرفت. اوضاع تیم مرسدس خوب نیست و جورج راسل هم در همان میانه جدول ماند.

در تلاش دوم فراری‌ها در صدر ماندند و ورشتپن سوم ماند. اما رانندگان زیر از راه یابی به دور دوم باز ماندند:

یوکی سونادا از تیم آلفاتائوری در رده 16، نیکو هالکنبرگ از تیم آستون مارتین در رده 17، دنیل ریکاردو از تیم مک‌لارن در رده 18، لنس استرول از آستون مارتین در رده 19 و راننده تیم ویلیامز، یعنی نیکلاس لطیفی در رده 20.

دور تعیین خط – مرحله دوم

در این مرحله باز هم همیلتون و راسل از مرسدس همچنان در میانه جدول و در رده 5 و 6 ایستادند و تلاش اول چندان موفق نبود. ورشتپن رده اول و لکلرک در رده دوم و پرز رده سوم را در اختیار گرفتند. مگنوسن شگفتی ساز امشب در رده چهارم و جلوتر از همیلتون قرار داشت. این نتایج در تلاش اول کسب شد و میک شوماخر، لندو نوریس، آلکس آلبون دیگر راننده تیم ویلیامز و گسلی و ژو گوانگیو راننده روکی تیم آلفارومئو در خطر حذف از مرحله آخر قرار گرفتند.

در تلاش دوم دو دقیقه مانده به پایان رقابت مرحله دوم خودروها به پیست بازگشتند و مکس ورشتپن با زمان 1.30.757 در رده نخست باقی ماند. کارلوس ساینز و چارلز لکلرک پشت او ایستادند و پرز به رده چهارم رسید. همیلتون و راسل کماکان در رده‌های 5 و 6 ماندند. مگنوسن، فرناندو آلونسو ، گسلی و بوتاس تا دهم جای گرفتند.

رانندگان زیر نیز از راهیابی به مرحله نهایی باز ماندند:

استبان اوکون، از تیم آلپین در رده 11 ، میک شوماخر از هاس در رده 12، لندو نوریس از مک‌لارن در رده 13، آلکس آلبون از ویلیامز در رده 14و زو گوانگیو از تیم آلفارومئو در رده 15.

از مهمترین تغییرات قوانین این فصل این بود که دیگر لاستیکهای مرحله دوم تعیین کننده انتخاب لاستیک و استراتژی برای خط استارت مسابقه نیست و هر راننده‌ای می‌تواند استراتژی و لاستیک متفاوتی با این مرحله از رقابتهای تعیین خط داشته باشد.

دور تعیین خط – مرحله نهایی(3)

هیجان در این مرحله به اوج می‌رسد، آیا طرفداران منتظر مرسدس دوباره پیکان‌های نقره‌ای را در صدر خواهد دید؟ با هم وقایع این مرحله را مرور خواهیم کرد.

مرسدس‌ها با راسل در جلو و همیلتون در پشت اولین زمانها را به ثبت رساندند اما این لکلرک بود که بلافاصله انها را از صدر پایین کشید و پشت او ساینز زمان اول را ثبت کرد. مکس ورشتپن در نهایت در رده سوم ایستاد و هم تیمی او چکو چهارم شد.

در تلاش دوم باز هم مرسدس اول شروع کرد و فراری در تعقیب آنها از پیت خارج شد. عنوان رده نخست خط استارت اولین مسابقه فصل 2022 با عملکرد کم اشتباه راننده موناکویی تیم فراری یعنی چارلز لکلرک به او رسید و توانست در خط 1 استارت گرندپری سخیر 2022 قرار گیرد. هم تیمی اسپانیایی او یعنی کارلوس ساینز سوم و مکس ورشتپن قهرمان جهان فصل پیش فرمول یک در رده دوم ایستاد. سایر رده‌ها به قرار جدول زیر است. زمان کسب شده توسط لکلرک 1:30.558 بود که از زمان پدروسا که در مسابقه در سال 2005 بعنوان رکورد پیست ثبت شده زمان سریعتری است اما آیا او در مسابقه خواهد تواسنت این رکورد را بشکند و زمان سریعی را به ثبت برساند؟ در گرندپری سخیر 2022 در روز یکشنبه 29 اسفند 1400 در خودروبانک با ما باشید. پیشا پیش سال نو بر همگی فارسی زبانان و هموطنان ایرانی در میهنمان و سراسر جهان فرخنده باد.

جدول نهایی دور تعیین خط گرندپری سخیر 2022

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1400/12/29
سلام، عذر میخوام سوال بیربط میپرسم.
دوستان دنبال یه ردیاب و دزدگیر ماشین هستم.
چی پیشنهاد میدین که هم کیفیت خوبی داشته باشه و هم پشتیبانی خوب.
در ضمن قیمت هم اگر داشتید ممنون میشم.تشکر