موضوعات داغ

آلپاین GT X-Over با بدنه رنو داستر مشاهده شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بحران مدیریتی در مجموعه رنو نیسان، شرکت فرانسوی را مجبور کرد تا ساختار خود را تغییر دهد و اکنون این شرکت تمرکز بیشتری روی زیرشاخه اسپرت خود یعنی آلپاین اعمال کرده است. آلپاین به زودی تبدیل به برندی 100 درصد برقی خواهد شد و محصولات مختلفی را با پیشرانه الکتریکی از این شرکت شاهد خواهیم بود. یکی از این خودروها کراس‌اوور آلپاین GT X-Over است که به نظر می‌رسد از بدنه داچیا داستر یا همان رنو داستر برای آن استفاده شده است.

آلپاین GT X-Over هم‌اکنون تست‌های آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد و بنابراین امکان دارد بدنه نهایی آن با خودرویی که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم، متفاوت باشد. این خودرو براساس پلت فرم CMF-EV توسعه خواهد یافت، پلتفرم جدید گروه رنو نیسان که نیسان آریا نیز براساس آن توسعه خواهد یافت.

GT X-Over در کارخانه آلپاین واقع در Dieppe ساخته خواهد شد که اکنون Manufacture Alpine Dieppe Jean Rédélé نامیده می شود. به گفته این خودروساز، تولید کراس اوور تمام برقی آن‌ها در سال 2025 میلادی آغاز خواهد شد.

به غیر از آلپاین GT X-Over، خودرو سوپراسپرت دیگری نیز در برنامه تولیدی این شرکت قرار دارد که طی همکاری با لوتوس ساخته خواهد شد. این خودرو براساس پلتفرم ماژولار لوتوس توسعه می‌یابد و جایگزین احتمالی آلپاین A110 خواهد بود. انتظار می‌رود آلپاین GT X-Over در سال 2025 و خودرو سوپر اسپرت لوتوس – آلپاین در سال 2026 میلادی به بازار عرضه شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد