موضوعات داغ

شاسی بلند برقی لوتوس به نام Eletre با شتاب 3 ثانیه ای معرفی شد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از سال‌ها انتظار، سرانجام کراس‌اوور برقی لوتوس التره معرفی شد. طبق گفته لوتوس، کلمه التره در برخی زبان‌های اروپایی شرقی به معنای "زنده شدن" است. هدف لوتوس این است که التره روحیه خودروهای اسپورت سنتی این برند را با ویژگی کاربردی بودن یک کراس‌اوور ترکیب کند.

التره بر روی پلتفرم الکتریک پرمیوم لوتوس ساخته شده است. این شرکت می‌گوید که نسخه‌های مختلف این خودروی برقی دارای توان اولیه ۶۰۰ اسب بخار هستند و قدرت هر محور آن‌ها توسط یک موتور برقی تأمین می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل کمتر از ۳ ثانیه و سرعت نهایی آن ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است. لوتوس هنوز وزن این کراس‌اوور را اعلام نکرده است.

کابین لوتوس شاسی بلند

این شرکت فقط اعلام کرده که ظرفیت باتری التره بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت است که محدوده پیمایش ۶۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. همچنین لوتوس التره قابلیت شارژ‌ با توان ۳۵۰ کیلووات را دارد. بنابراین می‌توان در عرض ۲۰ دقیقه آن را برای طی کردن مسافت ۴۰۰ کیلومتری شارژ‌ کرد.

این کراس‌اوور از سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع فعال بهره می‌برد. این مدل همچنین دارای محور عقب با قابلیت فرمان‌پذیری و میله‌های پایدارکننده است.

در نمای جلو، التره از عناصر طراحی خودروی اسپورت لوتوس امیرا در کالبد یک کراس‌اوور بهره می‌برد. مانند بسیاری از مدل‌های امروزی، التره نیز دارای چراغ‌های جلوی دوبخشی است. چراغ‌های روز در لبه کاپوت هستند و چراغ‌های جلوی اصلی در قسمت پایین و مشکی نمای جلویی قرار دارند. جلوپنجره دارای آیرودینامیک فعال است که با استفاده از قطعات مثلثی‌شکل متصل به خنک کردن موتورها، بسته باتری و ترمزها کمک می‌کند.

لوتوس التره

التره با چهار سنسور لیدار عرضه می‌شود. ۲ تا از آن‌ها روی سقف، یکی بالای شیشه جلو و یکی بالای شیشه عقب، قرار دارد. در نزدیکی گلگیر جلو در هر دو طرف نیز یک سنسور قرار گرفته است. این خودرو در مناطق مجاز از دوربین به جای آینه بغل استفاده خواهد کرد.

لوتوس ادعا می‌کند که التره توانایی "رانندگی خودکار سرتاسری" را دارد. این فناوری از به‌روزرسانی‌های هوایی برای بهبود سیستم در آینده پشتیبانی می‌کند.

به جای خوشه ابزار سنتی، در فضای جلوی راننده شاهد یک نوار ابزار باریک با ارتفاع کمتر از ۳۰ سانتیمتر هستیم. یک نمایشگر مشابه روبروی مسافر قرار دارد که اطلاعات مختلفی مانند انتخاب موسیقی یا مکان‌های مهم نزدیک را نشان می‌دهد. در مرکز، یک نمایشگر افقی ۱۵.۱ اینچی قرار دارد که تمام اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد. یک نمایشگر هدآپ با واقعیت افزوده نیز به صورت استاندارد روی این مدل عرضه می‌شود.

لوتوس مدل التره را در یک کارخانه جدید در ووهان چین تولید خواهد کرد. تحویل خودروها به مشتریان در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و اولین نسخه‌ها در چین، بریتانیا و سراسر اروپا تحویل داده می‌شوند. این شرکت هنوز درباره عرضه لوتوس التره در ایالات متحده اظهارنظر نکرده و گفته است که این موضوع را در آینده اعلام خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد