موضوعات داغ

کدام یک از خودروهای مارادونا به حراج گذاشته شده‌اند؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بررسی زندگی دیگو آرماندو مارادونا از هر جنبه‌ای جالب است. این اسطوره فوتبال همچنین علاقه زیادی به خودروها داشت و در کلکسیون او شاهد خودروهای اسپورت و لوکس مختلفی بودیم.

برخی از خودروهای مارادونا در زمان زندگی و برخی از آن‌ها پس از مرگش به حراج گذاشته شدند. از اولین خودروی او که یک فیات ۱۲۸ بود تا آخرین آن‌ها یعنی دو بی ام و که در زمان سرمربیگری تیم جیمناسیا لاپلاتا با آن‌ها رانندگی می‌کرد.

فراری تستاروسا

ما نیز به دلیل فروش مرسدس بنز SLC450 او که در سال‌های اول فوتبالیست شدنش در اختیار داشت و چند روز پیش به حراج گذاشته شد، تصمیم گرفتیم تا مجموعه‌ای از خودروهای مارادونا که در سال‌های اخیر به حراج گذاشته‌اند را معرفی کنیم.

مرسدس بنز SLC 450

این خودروی لوکس از آگوست ۱۹۸۰ تا دسامبر ۱۹۸۱ در اختیار مارادونا قرار داشت. او در آن زمان هنوز در حال بازی در لیگ آرژانتین بود، یعنی دقیقا بین پایان دوره حضورش در آرژانتینوس جونیورز و آغاز حضورش در بوکا جونیورز.

این مرسدس بنز SLC 450 در سال ۱۹۸۰ ساخته شد و تنها ۸۱۶ نسخه از آن تولید شدند. موتور ۵ لیتری V8 این مدل توان ۲۴۰ اسب بخار تولید می‌کند و در کنار یک جعبه‌دنده سه سرعته خودکار کار می‌کند. این مدل با قیمت ۳۷ هزار دلار فروخته شد.

بی ام و i8

ال دیگو بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در دبی زندگی می‌کرد و صاحب پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان بود.

BMW i8

این مدل که در سال ۲۰۱۴ تولید شد، از یک موتور احتراقی ۱.۵ لیتری سه سیلندر و یک موتور برقی بهره می‌برد که توان کلی ۳۵۷ اسب بخار تولید می‌کنند. سرعت نهایی آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب آن در عرض ۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو با قیمت ۴۸۸۰۰ دلار فروخته شد.

رولزرویس گوست

گوست در سال ۲۰۱۵ تولید شد و دارای یک موتور ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوشارژ است. این مدل تمام تجهیزات لوکس این برند بریتانیایی، از جمله سقف پانورامیک، روکش صندلی‌های زیبا و اگزوز کرومی را داراست. رولزرویس گوست متعلق به مارادونا به قیمت ۱۷۰،۶۰۰ دلار به فروش رسید.

پورشه ۹۱۱ تیپ ۹۶۴

مارادونا این کوپه آلمانی را در سال ۱۹۹۲ در زمان اقامتش در سویا خریداری کرد. مدلی که در اختیار ال دیگو قرار داشت یکی از ۱۲۰۰ نسخه از این خودرو در جهان بود. این مدل از یک موتور ۳.۶ لیتری کاررا بهره می‌برد که توان ۲۵۰ اسب بخار تولید می‌کند و سرعت نهایی آن به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو با قیمت شگفت‌انگیز ۵۳۵ هزار دلار به فروش رسید.

فراری F355 اسپایدر

مارادونا در سال ۱۹۹۵ پس از توافق با بوکا جونیورز به آرژانتین بازگشت. دو سال بعد و نزدیک به زمان بازنشستگی خودش به عنوان فوتبالیست، با فراری F355 اسپایدر به زمین تمرین می‌رفت. این خودروی ایتالیایی یک موتور ۳.۵ لیتری V8 داشت که توان ۳۸۰ اسب بخار تولید می‌کرد و سرعت نهایی آن ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت بود.

او در واقع دو F355 اسپایدر داشت که هردو را در اواخر دهه ۹۰ خریده بود. یکی از آن‌ها در سال ۲۰۰۵ با قیمت ۶۵۰ هزار دلار به فروش رسید.

فراری F355 اسپاید

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد