موضوعات داغ

بهترین خودروی خانوادگی برقی کدام است؟ تسلا مدل Y در برابر رقبا

عکس مطلب اول

مدل Y در حال حاضر پرفروش‌ترین خودروی تسلا و همچنین یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای برقی در جهان است. با این حال، از ماه مارس سال 2020 تاکنون خودروهای متعددی وارد بازار شده‌اند که به عنوان رقیب سرسخت تسلا مدل Y در نظر گرفته می‌شوند.

در یک ارزیابی جدید توسط Top Gear، مدل Y با چند خودروی هم‌ردیف در انگلستان مورد مقایسه قرار گرفته است. این خودروها عبارت‌اند از فولکس‌واگن ID.4، اشکودا انیاک، آئودی Q4 e-tron، هیوندای آیونیک 5، کیا EV6، پولستار 2، ولوو XC40 Recharge، فورد موستانگ Mach-E GT، بی ام و iX3 و جگوار I-Pace.

هدف این مقایسه، تعیین بهترین خودروی خانوادگی برقی بوده است. بنابراین وسایل نقلیه مذکور عمدتا بر اساس کاربردپذیری آن‌ها، مخصوصا میزان فضای ارائه‌شده برای مسافران و اثاثیه آن‌ها، مورد قضاوت قرار گرفته‌اند.

پس در همان ابتدای کار، چندین خودروی رقیب کنار گذاشته شده و تنها انیاک، آیونیک 5، پولستار 2 و موستانگ Mach-E در دسته باقی ماندند.

در مرحله دوم، پولستار 2 و آیونیک 5 نیز از رقابت حذف شدند. بنابراین فقط انیاک و Mach-E در مقابل تسلا مدل Y قرار گرفتند.

به عنوان یک نکته جالب، اشکودا از همان ابتدا به سبب داشتن کابین و صندوق عقب جادارتر و البته قیمت کمتر، دو همزاد پلتفرمی خود، یعنی فولکس‌واگن ID.4 و آئودی Q4 e-tron را از دور خارج کرد.

در واقع اشکودا انیاک ارزان‌ترین خودرو در دسته رقبای تسلا Model Y به حساب می‌آید که قیمت پایه آن در بازار انگلستان حدود 35 هزار پوند است. به بیان بهتر، انیاک حدود 20 هزار دلار ارزان‌تر از Tesla Model Y و حدود 5 هزار دلار ارزان‌تر از Mustang Mach-E است.

به ترتیب از راست به چپ، موستانگ مک-ای، اشکودا انیاک، تسلا مدل وای

در پایان، Top Gear انتخاب برنده رقابت بین تسلا مدل Y، اشکودا انیاک و موستانگ مک-ای را بر عهده مخاطب گذاشت، ولی واضح است که اشکودا Enyaq جام پیروزی را بالا می‌برد. این خودرو بسیار ارزان‌تر از تسلا بوده و در ضمن، کاربردپذیری بیشتری نسبت به فورد دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد