موضوعات داغ

هن‌تنگ بصورت کامل ورشکست شد، آیا گریت وال این خودروساز را می خرد؟

عکس مطلب اول

بر اساس گزارش‌های اخیرا منتشرشده توسط برخی رسانه‌های چینی، شرکت هن‌تنگ اوتو (Henteng Auto) تا قبل از 25 آوریل به طور کامل ورشکسته شده و تشکیلات آن از هم می‌پاشد. ظاهرا کارخانه فاز اول هن‌تنگ قرار است با یک قیمت پایین، به شرکت گریت وال موتورز فروخته شود. البته تاکنون نه گریت وال و نه مسئولین مربوطه در شهر شانگراو واکنشی نسبت به این گزارش‌ها نشان نداده‌اند.

کمپانی هن‌تنگ اتومبیل در نوامبر سال 2013 تأسیس شد و نمایندگی اصلی آن مستقر در شهر وانگ گندانگ است. این شرکت حاصل سرمایه‌گذاری مشترک لانتو اتومبیل (Lantu Automobile)، مرکز صنعت انرژی‌های نوین شانگراو هن‌تنگ و شانگراو تنگجون تکنولوژی بوده که سهم هر یک از آن‌ها به ترتیب برابر با 61.62 درصد، 29.98 درصد و 8.4 درصد است.

در تاریخ 11 آوریل، هن‌تنگ اوتو دستخوش یک تغییر صنعتی و تجاری بسیار ناخوشایند شد؛ شانگراو تنگجون تکنولوژی از ادامه همکاری دست کشید و سهام آن به لانتو رسید. بدین ترتیب، سهام لانتو حدود 70 درصد شد، درحالی‌که سهم هن‌تنگ تغییری نکرد و در همان حد 30 درصد باقی ماند.

هن‌تنگ اتومبیل یکی از شش خودروساز اصلی در شهر شانگراو (واقع در ایالت جیانگشی چین) با مجموع سرمایه‌گذاری محلی 13.7 میلیارد یوان و دو پایگاه با ظرفیت تولید 350 هزار خودرو در سال است. کارخانه فاز اول با مجموع سرمایه‌گذاری 3.7 میلیارد یوان از ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه برخوردار است. جمع سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولید کارخانه فاز دوم نیز به ترتیب به 10 میلیارد یوان و 200 هزار دستگاه در سال می‌رسد.

در اوت سال 2020، کارکنان هن‌تنگ نسبت به تعویق در پرداخت دستمزدها شکایت کردند و همین امر باعث انتشار اخبار متعدد درباره تعطیلی کارخانه، گروگذاری تجهیزات تولید، تعلیق دستمزدها و غیره شد.

در ژوئن سال 2021، گریت وال موتورز در حساب کاربری رسمی WeChat خود به طور ناگهانی از استقرار پایگاه تولید خودرو و قطعات در ناحیه توسعه اقتصادی و فناوری شانگراو خبر داد. گریت وال در حال حاضر مالکیت کارخانه دوم هن‌تنگ را از آن خود کرده و ظاهرا قرار است به زودی به سراغ تصاحب کارخانه اول نیز برود.

کارمندان هن‌تنگ از مدت‌ها پیش به دنبال شغل دیگری بوده و بسیاری از آن‌ها به طور داوطلبانه استعفا داده‌اند. هم‌اکنون کارمندان بسیار معدودی در کارخانه حضور دارند که البته منتظر دریافت خسارت هستند و اکثر آن‌ها در همان حوالی سکونت دارند. با اینکه حسابرسی‌های داخلی شرکت به ورشکستگی کامل هن‌تنگ در 25 آوریل اشاره می‌کنند، هنوز مشخص نیست تکلیف این کارکنان چه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد