موضوعات داغ

قرعه کشی خودرو فعلا حذف نمی‌شود! عدم تحقق وعده‌های وزیر صمت

عکس مطلب اول

در حالی که مهرماه سال گذشته فاطمی امین، وزیر صنعت از حذف قرعه کشی خودرو در سال 1401 خبر داده بود؛ تحقق این وعده در ابتدای سال 1401 با تردید بزرگی مواجه شد. بنابر نامه اخیر فاطمی امین وزیر صمت به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قرعه کشی خودرو تا زمان برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا ادامه خواهد داشت.

ارسال این نامه و دستور جدید وزیر صمت برای ایجاد سامانه متمرکز قرعه کشی در حالی رخ می‌دهد که مطابق آمار ارائه شده از سوی ایران خودرو و سایپا، تولید خودرو در ایران روندی کاهشی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه می‌کند و عرضه خودرو به بازار روز به روز در حال کاهش است. در سوی دیگر اما برخی محصولات همچون سایپا شاهین، وانت نیسان و محصولات خانواده هایما از ایران خودرو بدون قرعه کشی به فروش می‌رسند. بنابراین فروش تمامی خودروهای تولید داخل صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه کشی، موجب ایجاد هرج و مرج بیشتر در بازار خودرو خواهد شد.

بر همین اساس سازمان حمایت تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه فرصت دارد تا سامانه متمرکز فروش خودرو را راه‌اندازی کند و تمامی خودروسازان نیز مکلف خواهند بود تا از تاریخ 18 اردیبهشت 1401، فروش خودرو را با هماهنگی سازمان حمایت انجام دهند. دستورات اعلام شده توسط وزیر صمت شبهات فراوانی دارند و انتظار می‌رود طی روزهای آتی توضیحات بیشتری در مورد سامانه فروش متمرکز خودرو و دور جدید قرعه کشی ها اعلام شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/14
اینا فکر میکردن جو بایدن ادامس بایدنت بهشون میده وعده دادن قرعه کشی حذف میشه حالا تازه فهمیدن از کدوم طرف زده بشون امریکا
1401/2/14
مسخره کردن هر روز با یه قانون و هزار تا سامانه ی جدید..........