موضوعات داغ

رکورد قیمت رنو R5 توربو در یک حراجی شکسته شد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رنو 5 توربو و رنو R5 توربو 2 دو مورد از هاچ‌بک‌های جذاب فرانسوی در نیمه دوم قرن بیستم هستند که با گذشت چند دهه از توقف تولید، اکنون ارزش زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از 200 دستگاه رنو R5 توربو 2 اکنون در یک حراجی با قیمتی بیش از 150 هزار دلار به فروش رسید و رکورد قیمت این هاچ‌بک اسپرت فرانسوی را جابجا کرد.

رنو R5 توربو 2 از سوی فرانسوی‌ها لقب Le Car را دریافت کرده است. این خودرو برای حضور در گروه B مسابقات رالی WRC ساخته شد و برخی نسخه‌های تجاری آن نیز به فروش رسیدند تا رویای رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم را برای مالکان خود خلق کنند.

در جریان مزایده این خودرو، شخصی 156 هزار دلار را بابت خرید رنو 5 توربو 2 مدل 1985 پرداخت. این قیمت رکورد بالایی برای این هاچ‌بک محسوب می‌شود، چرا که تنها در 20 دقیقه به اندازه 30 هزار دلار افزایش قیمت را در مزایده رنو R5 توربو 2 شاهد بودیم. پیش از این رکورد فروش رنو R5 توربو 2 در حراجی دیگری و به مبلغ 136 هزار دلار ثبت شده بود.

رنو 5 یکی از هاچ‌بک‌های مطرح صنعت خودروسازی فرانسه محسوب می‌شود. این خودرو در ایام فراغت طراح رنو میشل بوئه خلق شد و آن‌قدر شهرت یافت که رنو تصمیم گرفت تا نسخه رالی آن را نیز به تولید برساند. رنو R5 توربو 2 در دهه 1980 معرفی شد و پس از شکست خودروهای سوپراسپرت و گران‌قیمتی همچون فراری 308، مفهوم هات هاچ یا هاچ‌بک تند و تیز را برای مصرف‌کنندگان خودرو معنا کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد