موضوعات داغ

تعیین خط گرندپری میامی 2022، طوفان فراری در میامی آمریکا

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

فراری خط 1 و2 استارت گرندپری میامی 2022 را قفل کرد و لکلرک رده اول را از دستان ورشتپن خارج کرد

چارلز لکلرک و کارلوس ساینز خط 1 و 2 استارت گرندپری میامی را درایالات متحده از آن خود کردند و مکس ورشتپن در رده سوم ایستاد. لوئیس همیلتون به خط 6 اکتفا کرد.

میزبان دور پنجم مسابقات فرمول یک، ایالات متحده آمریکا و پیست تازه تاسیس شهر میامی به طول 5.412 کیلومتر است که برای اولین‌بار برگذار کننده این مسابقات است. این پیست دارای 19 پیچ و 3 منطقه دی‌آراس است و راننده‌ای پیروز این گرندپری خواهد بود که 57 دور یا 208.326 کیلومتر را زودتر از سایرین به اتمام برساند.

پیش از رقابت دور تعیین خط در طی امروز و دیروز 3 جلسه تمرینی برگزار شد که در این سه جلسه نفرات برتر زمانی معرفی شدند

در حلسه اول تمرین، چارلز لکلرک صدر نشین حال حاضر رانندگان فصل با زمان 1:31.098 سریعترین راننده مسابقه بود و جورج راسل تنها با اختلاف 0.071 ثانیه پس از او رده دوم را در اختیار گرفت و مکس ورشتپن در رده سوم ایستاد. در این دور تمرینی والتری بوتاس کنترل خودرو را از دست داد و با دیواره پیست برخورد کرد.

در جلسه دوم تمرین، باز هم این کارلوس ساینز بود که برای سومین هفته متوالی دچار حادثه و برخورد با دیواره پیست شد و خوشبختانه به وی آسیبی نرسید، خودروی ردبول مکس ورشتپن دچار نقص فنی شد و از تمرین خارج شد. در نهایت این تیم مرسدس بود که با راننده جوان خودش یعنی راسل درخشید وزمان 1:29.938 را به عنوان سریعترین راننده تمرین دوم ثبت کرد، لکلرک دوم شد و سرجیو پرز در رده سوم ایستاد. در این جلسه تمرین لوئیس همیلتون رده چهارم را به خود اختصاص داد.

در جلسه سوم تمرین مرسدس‌ها بر عکس دو تمرین پیشین اصلا وضعیت مطلوبی نداشتند و به رده‌های 15 برای همیلتون و 17 برای راسل بسنده کردند. استبان اوکون همان ابتدا با دیواره برخورد کرد و زمانی را ثبت نکرد و در نهایت پرز مکزیکی با 1:30.304 رده اول را به خود اختصاص داد و لکلرک و ورشتپن در رده‌های بعدی جای گرفتند. نکته قابل توجه در این سه جلسه تمرینی سریعترین زمان ثبت شده بین سه جلسه در اختیار جورج راسل است و این نوید بازگشت مرسدس‌ها را در صورت تنظیمات صحیح ماشین به رقابت با تیمهای بالای جدول را می‌دهد. جداول رده‌بندی رانندگان در انتهای خبر آلبوم انتهای خبر آورده شده است که توجه شما عزیزان را به آن جلب می‌نمایم.

رده‌بندی رانندگان در تمرین سوم گرندپری میامی 2022

مرحله اول دور تعیین خط – گرندپری میامی

یک رقابت عجیب و بسیار پرترافیک در اولین دور تعیین خط برگزار شد و لکلرک و فراری همچنان سریعتر بودند. او 1:29.474 را ثبت کرد و رده دوم و سوم به ورشتپن و چکو رسید.. میک شوماخر بر خلاف هم تیمی با نجربه‌اش به دور بعدی راه پیدا کرد و مرسدس‌ها هم توانستند از کابوس اول عبور نمایند. رانندگانی که به دور بعد راه نیافتند عبارت بودند از:

کوین مگنوسن از تیم هاس رده 16، ژو گوانیو از تیم آلفارومئو رده 17، آلکس آلبون و نیکلاس لطیفی از تیم ویلیامز رده 18 و 19، در نهایت استبان اوکون هم زمانی را برای تیم آلپین ثبت نکرد و رده 20 را در اختیار گرفت.

مرحله دوم دور تعیین خط – گرندپری میامی

باز هم لکلرک و فراری حرف اول را در سریعترین زمان زدند و ردبول‌ها در تعقیب آنها ایستادند. ورشتپن و پرز دوم و سوم. همیلتون به دور سوم صعود کرد اما هم تیمی‌اش موفق نشد. در نهایت 6 دوره قهرمانی جهان به دور سوم راه نیافتند. در آخرین لحظات رانندگان تیم آلفاتائوری، یعنی پیر گسلی و یوکی سونادا سرنوشت دور دوم را دستخوش تغییر کردند. رانندگان ناموفق در راه یابی به دور نهایی عبارت بودند از:

فرناندو آلونسو قهرمان دو دوره فرمول یک جهان از تیم آلپین، در رده 11، جورج راسل از تیم مرسدس در رده 12، سباستین فتل قهرمان 4 دوره جهان در فرمول یک از تیم آستون مارتین در رده 13، دنیل ریکاردو از تیم مک‌لارن در رده 14 و میک شوماخر جوان از تیم هاس در رده 15.

مرحله نهایی دور تعیین خط – گرندپری میامی

7 تیم موفق شدند تا به دور نهایی راه پیدا کنند، سه تیم فراری و ردبول و آلفاتائوری با دو ماشین خود و مرسدس، آلفارومئو، مک‌لارن و آستون مارتین با یک ماشین به این مرحله رسیدند.

لکلرک و ساینز سکتور یه سکتور رنگ بنفش را بر روی نمایشگر نشاندند و مکس هم به دنبال آنها حرکت می‌کرد. در تلاش اول مکس سرعتر بود 1:28.991 را ثبت کرد و لکلرک و ساینز و پرز رده‌های 2 تا 4 ایستادند. بوتاس 6 و همیلتون رده 7.

لندو نوریس، سونادا، لنس استرول و گسلی هم در رده‌های بعدی ایستادند.

تلاش دوم و اوج هیچان در میامی درفلوریدا، فراری‌ها مصمم برای بازپس گیری خط استارت و مکس هم برای دفاع وارد پیست شدند. لکلرک اول شروع کرد و ساینز هم پشت او. سکتور به سکتور پا به پای هم. مکس نتوانست و فراری‌های خط استارت را قفل کردند. همیلتون در همان رده 6 ماند و بوتاس هم رده 5 را در اختیار گرفت. سایر رده‌ها مطابق جدول زیر است.

رده‌بندی رانندگان در دور تعیین خط گرندپری میامی 2022

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد