موضوعات داغ

ایمنی خودروهای تسلا 8 برابر میانگین ایمنی خودروهای آمریکایی است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با وجود گزارشات متعدد درباره تصادف خودروهای تسلا، سوابق نشان می‌دهند که اتوپایلوت تسلا ایمنی خیلی بالایی دارد و هر ماه بهبود می‌یابد. گزارش تصادفات تسلا در سال ۲۰۲۱ که در روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد خودروهایی که از قابلیت اتوپایلوت استفاده می‌کنند ۸ برابر کمتر از میانگین خودروهای آمریکایی تصادف می‌کنند.

سیستم کمک‌راننده اتوپایلوت منتقدان زیادی دارد، که به ویژه از روش پیاده‌سازی آن در خودروهای تسلا انتقاد می‌کنند. برخی افراد و حتی نهادهای نظارتی مانند موسسه بیمه ایمنی بزرگراه درخواست کنترل ایمنی بیشتری برای جلوگیری از سوءاستفاده از این سیستم توسط رانندگان که اغلب منجر به تصادف می‌شود را دارند. در اغلب موارد رسانه‌ها توجهات زیادی را به این تصادف‌ها جلب می‌کنند، که این کار حقیقت را درباره امنیت خودروهای تسلا تحریف می‌کند.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قبلاً‌ در این باره گلایه کرده است. او در ماه دسامبر در مصاحبه با مجله تایم اعتراف کرد: "وقتی قصد داشتیم سیستم اتوپایلوت را پیاده‌سازی کنیم شخصی به من گفت که اگر جان ۹۰٪ مردم را نجات دهید، به دلیل نجات ندادن ۱۰٪ باقیمانده از شما شکایت می‌کنند. این یکی از مواردی است که شما به خاطر نجات جان بسیاری از انسان‌ها مورد تجلیل قرار نمی‌گیرید، اما به دلیل نجات ندادن جان عده دیگری سرزنش خواهید شد."

اتوپایلوت

گزارش تصادف سال ۲۰۲۱ تایید می‌کند که خودروهای تسلا در هنگام استفاده از اتوپایلوت ایمن‌تر هستند. در سال ۲۰۲۱، خودروهای تسلا رکورد ۰.۲۲ تصادف در ازای هر یک میلیون مایل رانندگی حین استفاده از اتوپایلوت و ۰.۷۷ تصادف بدون استفاده از اتوپایلوت را ثبت کردند. این معادل یک تصادف در هر ۴.۵۵ میلیون مایل با اتوپایلوت و یک تصادف در هر ۱.۳ میلیون مایل بدون اتوپایلوت است. این ارقام خیلی بهتر از میانگین تصادف خودروهای آمریکایی است که موسسه بیمه ایمنی بزرگراه منتشر کرده است.

اتوپایلوت که با سیستم رانندگی تمام خودکار تسلا تفاوت دارد، یک پکیج کمک‌راننده است که قرار نیست جایگزین راننده شود. پیمایش با اتوپایلوت، فرمان‌دهی خودکار و احضار هوشمند خودرو همگی بخشی از اتوپایلوت تسلا هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد