موضوعات داغ

دانگ فنگ M4 سوپرایز فردا موتور در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران 1401 + فیلم معرفی

عکس مطلب اول

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در شهر آفتاب از تاریخ 27 الی 30 اردیبهشت‌ماه، میزبان خودروهای جدید و محصولات متنوع شرکت‌های داخلی و خارجی است. انواع خودروهای سواری، شاسی‌بلند، کراس اوور و دیزلی در این رویداد در غرفه های متعدد به نمایش گذاشته می‌شوند.

خودروبانک در طول این رویداد چهار روزه در صحنه حضور دارد تا شما را از اتفاقات و اخبار جدید آگاه سازد. یکی از کمپانی‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه، خودروسازی فردا است که با محصولات متنوع از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند.

کمپانی فردا موتور یکی از مونتاژکارهای موفق خودروهای چینی است که با شرکت‌های معروفی همچون دانگ فنگ و چانگان همکاری می‌کند. دانگ فنگ M4 سوپرایز بزرگ فردا موتور در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران به حساب می‌آید. این خودرو حتی در چین هم به طور کامل معرفی نشده، ولی مونتاژکار ایرانی جسارت پیدا کرده تا در نمایشگاه تهران از آن رونمایی کند.

دانگ فنگ خودروی M4 را تحت برند فورتینگ و با نام دیگر فورتینگ یوتور (U Tour) به بازار چین عرضه کرده است. دانگ فنگ/ فورتینگ M4 در کالبد یک خودروی MPV سایز متوسط، بر اساس پلتفرم جدید Super Cube EMA طراحی شده و به سبب شباهت بسیار با کراس اوورها، جزوی از این دسته‌بندی در نظر گرفته می‌شود. بسته به پیکربندی، این خودرو به 6 یا 7 صندلی مجهز شده است.

مشخصات ظاهری دانگ فنگ M4

محصول جدید فردا موتور با طول 4.85، عرض 1.9 و ارتفاع 1.715 متر ساخته شده و فاصله بین محورهای آن برابر با 2.9 متر است.

این ماشین از مفهوم طراحی دینامیک جلو (Frontal Dynamics) استفاده می‌کند و رویه‌های طراحی قبلی را به طور کامل کنار گذاشته است. جلوپنجره خیلی بزرگ به شکل چندضلعی با جزئیات نقره‌ای براق به شیوه‌ای جذاب تا روی چراغ‌های جلو کشیده شده است. در امتداد این کشیدگی، نوار کرومی تا انتهای خودرو پیش می‌رود. چراغ‌های جلو شامل نوارهای باریک چندضلعی می‌شوند و اگر اندازه آن‌ها کمی بزرگ‌تر بود، حالت تهاجمی خودرو جلوه باشکوه‌تری به خود می‌گرفت.

فورتینگ M4

خط کمر نسبتا صاف و رینگ‌های چندپر، برجسته‌ترین مشخصات نمای جانبی خودرو به حساب می‌آیند که ظاهری قدرتمند و جوان‌پسند را به M4 بخشیده‌اند.

بخش عقب اگرچه به جذابی نمای جلو خودرو نیست، اما شامل جزئیات چشمگیر متعددی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اسپویلر بالای درب، آنتن بال کوسه‌ای و چراغ مه شکن در وسط قسمت پایین سپر اشاره کرد. چراغ‌های عقب حالت یکپارچه داشته و به طرفین خم شده‌اند.

نمای عقب FMC M4

به طور کلی، خودروی M4 با ظاهری خاص و خلاقانه، با اختلاف زیباترین طراحی برند فورتینگ محسوب می‌شود که اگر فردا موتور در ساخت آن از مواد باکیفیت و ماندگار استفاده کند، می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین کراس اوورهای بازار ایران تبدیل شود.

درون کابین دانگ فنگ M4

طراحی کابین دانگ فنگ M4 شبیه به خودروی لاماری ایما است، اما رنگ‌ها و تریم متفاوتی دارد. تریم رنگی روشن و خاص در کنار طراحی منحصر به فرد رودری‌ها، حس نشستن در یک خودروی لوکس را به سرنشین القا می‌کند.

درون کابین M4

نمایشگر اطلاعات سرگرمی و پنل پشت فرمان در قالب یک نمایشگر بزرگ و یکپارچه در مقابل راننده قرار گرفته است. پنل پشت فرمان اطلاعات مهم و حیاتی خودرو را نشان می‌دهد. فرمان از طراحی دی کات بهره گرفته و چند دکمه کنترلی روی آن جاسازی شده است. این نوع فرمان فضای کافی برای حرکت پاهای راننده را فراهم می‌آورد.

دانگ فنگ M4

مشخصات فنی دانگ فنگ M4

خودروی دانگ فنگ M4 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی با سیستم سوخت‌رسانی مستقیم مجهز است که می‌تواند حداکثر قدرت 197 اسب بخار، و حداکثر گشتاور 285 نیوتن متر تولید کند. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته DCT موجب حرکت ماشین می‌شود. حداکثر سرعت M4 به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتور فورتینگ M4 محصولی از شرکت معروف شنیانگ میتسوبیشی (Shenyang Mitsubishi) است که یکی از تأمین‌کنندگان اصلی موتور برای خودروهای چینی به حساب می‌آید.

FMC M4 فردا موتور

لیست امکانات دانگ فنگ M4

امکانات رفاهی و ایمنی دانگ فنگ M4 یا همان فورتینگ M4 شامل سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم اتوپارک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، دوربین 360 درجه به سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب، دوربین ثبت وقایع حین رانندگی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از بین خطوط، سیستم تهویه مطبوع، سنسور نور، سنسور باران، 8 ایربگ 10 نقطه‌ای، سقف پانورامیک، جک برقی صندوق عقب، تریم چرمی کابین، صندلی برقی راننده، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف دوم، نورپردازی داخلی با 64 رنگ جذاب و غیره می‌شوند.

وضعیت دانگ فنگ M4 در بازار و رقبای اصلی

گروه فردا موتور هنوز رقم خاصی را به عنوان قیمت خودروی FMC M4 اعلام نکرده و البته دلیل قانع‌کننده‌ای پشت این ابهام وجود دارد؛ دانگ فنگ فورتینگ M4 هنوز به بازار چین نیز عرضه نشده است!

البته با توجه به مشخصات فنی و امکانات مختلف، می‌توان پیش‌بینی کرد FMC M4 در بازار ایران حدود 1.2 الی 1.5 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شود. بدین ترتیب رقیب اصلی و مستقیم این مینی ون لوکس، هایما 7X ایران‌خودرو خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/30
واقعاً خوشگله.
از هایما ۷x خیلی بهتره.
ولی موتور ۱.۵ لیتری برای یه ماشین ۷ نفره چیز جالبی نیست.
1401/2/31
بیشتر شبیه زهر چشم میمونه تا غافلگیری 😂😂😂