موضوعات داغ

آلفارومئو جولیا، زیبای رام نشدنی

عکس مطلب اول
اگر اشتباه نکنیم، اواخر سال 1968 میلادی بود که شرکت خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو نسل سوم یا چهارم خودروی کوپه جولیا ( Giulia ) را معرفی کرد و یک سال پس از آن هم وارد بازار کرد، ولی بعد از سال 1968 آلفارومئو دیگر علاقه‌ای به تولید این محصول نشان نداد و برند تجاری "جولیا" را به طور کامل کنار گذاشت، ولی پس از گذشت چند سال از غیبت این برند در عرضه رقابت، نسل جدید جولیا در تاریخ 24 ژوئن 2015 معرفی شد که توانست بیشتر از هر خودروی دیگر حتی آلفارومئو 4C توجهات را به سمت خود جلب کند، چون این خودرو تنها یک سدان ساخته شده از سوی آلفارومئو نبود، بلکه در سینه آن چیزی نهفته شده بود که متعلق به شرکت خودروسازی فراری است.
مهم‌ترین چیزی که باعث شهرت بالای این سدان نسبت به سایز خودروها شده است، پیشرانه 2.9 لیتری شش سیلندر ساخته شده با زاویه‌ای 90 درجه‌ای بود که با بهره‌مندی از توربوشارژرهای دوقلو، می‌توانست حداکثر قدرتی 510 اسب بخاری تولید کند. این پایان ماجرا نیست، چون جدیداً این خودرو در پیست نوربرگرینگ حاضر شده و با ثبت زمانی 7 دقیقه و 39 ثانیه‌ای، توانسته خیلی از خودروهای صاحب نام همچون فولکس واگن گلف GTI اسپرت S با حداقل 49 ثانیه زودتر را به زیر بکشد. علاوه بر این‌ها، آلفارومئو جولیا با پیشرانه توسعه یافته توسط فراری، عملکردی بسیار بهتر را از رقیب اصلی خود یعنی بی ام و M3 به نمایش گذاشته است. در ضمن شتاب به ثبت رسیده از این قدرت 510 اسب بخاری هم حداقل 3.9 ثانیه اعلام شده است.

آلفارومئو جولیا

آلفارومئو جولیا به عنوان یک محصول سدان، در طراحی کلی خود از چهره‌ای تهاجمی و خشن و همچنین قطعات مختلف آیرودینامیکی فیبرکربنی سود می‌برد که باعث شده تا ویژگی اسپرت بودن را هم در کنار سدان بودن با خود یدک بکشد. در واقع طراحی کلی این محصول را می‌توان تلفیقی از هنر و قدرت دانست که جلوپنجره مشبک مرسوم آلفارومئو در قسمت میانی و همچنین ورودی‌های بزرگ هوا بر روی مجموعه سپر نقش بسزایی در شکل گیری آن داشته‌اند. طراحی عقب این خودرو نیز به لطف دیفیوزر بزرگ زیر سپر و باله‌ای فیبرکربنی کوچک نصب شده بر روی درب صندوق عقب و همچنین چهار خروجی جفتی اگزوز در دو طرف دیفیوزر عقب، حس و حال اسپرتی این سدان را بهتر به مخاطبانش منتقل می‌کند.
در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به این سدان اسپرت را مشاهده کنید تا بهتر با این خودروی ایتالیایی رام نشدنی آشنا شوید.
این ایتالیایی خوش خط و خال در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه می شود و قابلیت نصب موتورهای بنزینی 2 لیتری توربوشارژ با توان 280 و یا 200 اسب بخار را دارد. لذا امیدواریم حتی ضعیف ترین نمونه آن که می توانید 330 نیوتن متر گشتاور را تولید کند، مجوز واردات را کسب کند و در این صورت حتی با چشمانی بسته هم می توان گفت که فروش بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد، چهره اسپرت و خشن، تکنولوژی پیشرفته و برندی معتبر تمام آن چیزی است که می تواند باعث موفقیت این خودرو شود.

در زیر می توانید فیلم تست این خودرو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

19 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/31
داخل و پشتشو از اپتیما کپی کردن
ماشین فقط شاسی اونم سورنتو
1395/3/1
شما خیلی خوبی.:)
من از گفته هات خیلی استفاده کردم:)
1395/3/1
مشکل شما نیستی ,مشکل فضای بسته ایرانه که باعث شده شما تو عمرت طراحی اپتیما بیشتر نبینی و فکر کنی همه دارن از اون کپی می کنن .یکم چشماتو باز کنی می بینی اپتیما خودش کلن کپیه خیلی سنگشو به سینه نزن .
1395/3/2
هاها قشنگ بود همچین واسه خودتون بت ساختین از آشغال های کره ای نمیدونی بدون که کیا اپتیما سال 2014 کلی جریمه شد بخاطر کپی کاری از رو فورد فیوژن
1396/1/20
are
hame donya az kore daran taghlid mikonan :)
1395/2/31
دس مریزاد...
واقعا زیباست...
والســـلام...
1395/2/31
قیافش عالیه
ولی من نمیتونم با مجموعه چراغ های جلوش ارتباط برقرار کنم
1395/2/31
کاش تو ایرانم بیاد
1395/3/2
تو ایران که حتما میاد اما دیر و با قیمت نجومی
1395/2/31
زیبایی ,طراحی و کیفیت ایتالیایی بی نظیره ,همینطور که خواهر کوچک جولیا (جولیتا) در ایران بی نظیر و بی رغیبه اگه جولیا وارد بازار بشه مطمئنن فروش بالایی خواهد داشت ,آلفا بهترین گزینه برای کسایی هست که سواریه یه سوپر اسپرت می خوان تجربه کنن ولی از پس هزینش بر نمیان . آلفا اینقدر طراحی هاش خاص و خوبه که هرقت خودرو بیرون می ده تا سال ها خبری از فیس لیفت نیست چون حتی بعد از 5 سال به خودرو نگاه می کنه هنوز بروزه.
1395/2/31
در صورت ورود بنظر دوستان قیمتش چقده؟ البته بنظرم همون مدل پایه 2 لیتری 200 اسبی را عرضه میکنند. جالبه موتور 3لیتری 500اسبی ساخت فراری است که بینظیره. من حدسم 220میلیونه.
1395/2/31
در اکثر کشورهای توسعه یافته که تولید خودرو دارن ,همیشه جزو مهمترین مسایل انتخاب خودرو برای ارگان های دولتی از تولیدات خود کشور هست ,بطور مثال تمام ماشین های پلیس در ایتالیا یا فیات هستن یا آلفا و الان که آلفا جولیا هم به ناوگان پلیس پیوسته ,حالا فکر کنیم تو ایران هم همین قضیه باشه و ماشین های پلیس همه پراید و سمند بشن ...
1395/3/1
این جای پلاک آلفارومئو یه آبروریزیه که همه بهش عادت کردن واقعا خیلی مسخرست. طراحای آلفا با خودشون چه فکری میکنن آخه یه نگاه به پلاک جلوی ماشین بندازن ببینن که چه گندی دارن بالا میارن و لجاجت هم میکنن آخه پلاک جلوی ماشینو که نمیشه نادیده گرفت. حیف زحمات تیم فنی شون که با این طراحی لجوجانه به بازی گرفته میشه درسته طراحی این ماشینم واقعا قشنگه ولی عدم تقارن بعد از نصب پلاک واقعا آزار دهنده ست و زحمات تیم طراحی رو هم به فنا میده. یعنی توی ایتالیای مَهدِ مُد با اون شرکتای طراحی جهانیش یه نفر پیدا نمیشه که هم اصالت طراحی جلوی آلفا رو حفظ کنه و هم یه سر و سامونی به جای پلاکش بده؟ چرا آخه واقعا چرا اینکارو میکنن؟ شاید یکی دوتا آدم قدیمی و پرنفوذ سن بالا توی رده مدیریتی دارن این رویه رو دیکته میکنن. آدمای سن بالای پر نفوذ و لجوج واقعا توی هر سیستمی مصیبتن. ببخشید طولانی شد اعصاب آدمو خورد میکنن... حداقل جای شکرش باقیه که با لوانته این کارو نکردن.
1395/3/2
واقعا نمیفهمم مشکلت چیه که پلاک یک سمت باشه بجای وسط !این دقیقا اصالت توی طراحیه ,شما به تولیداته رنگارنگ کره عادت کردی که هرسال یه جور هستن, در ضمن لوانته چه ربطی به آلفا داره ? لوانته محصوله مازراتیه ,آلفا کلا یه مدل شاسی داره که اونم استلویو و ببینی بازم طراحیش اصالتو حفظ کرده .
1395/3/2
الآن شما چجوری تشخیص دادی که من به خودروهای کره ای علاقه دارم؟! در ضمن بله درسته لوانته واسه مازراتیه من اشتباه کردم. ولی کلا با حضور عناصر نا متقارن در یک پیکره متقارن مشکل دارم.
1395/3/1
خیلی خوبه طراحیش ولی فرم کلی بدنه یه مقدار ادمو یاد سری 3 و 5 بی ام دبلیو میندازه
1395/3/1
ماشین فوق العاده ایه و قیمت پایش از ۳۳۰۰۰ یورو شروع میشه.احتمالا حدود ۲۵۰م میشه که ارزش خریدش از سری ۳ ب ام و بیشتره البته اگه همین قیمتا باشه.
1395/3/1
خب آدم پلاک جلوشو نمیچسبونه,والا!
1395/3/1
طراحان مشهور ایتالیایی از اپتیما کپی کردن!!!!!جوک قرن....
بعد میگن چرا به کره ای ها گیر میدین؟؟؟بابا جان خودتون سر شوخی رو وا میکنید
من که مشکلی تو جای پلاک نمیبینم یعنی اون جلوپنجره اونقدر زیبا و جذاب هست که جای پلاک اصلاً به چشم نمیاد.