موضوعات داغ

آمیکو آرتیستون پیکاپ جدید ارس خودرو در نمایشگاه بین‌المللی تهران 1401

عکس مطلب اول

از تاریخ 27 الی 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری، شهر آفتاب تهران میزبان برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو است. علاقه‌مندان حوزه خودرو از ساعت 11 صبح الی 18 بعد از ظهر می‌توانند به طور رایگان از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند.

برندها و شرکت‌های داخلی از جمله بهمن موتور، شایان موتور، ایران‌خودرو، فردا موتور و حتی بنز در این نمایشگاه حاضر شده‌اند تا جدیدترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند. تیم مشتاق خودروبانک نیز از غرفه‌های مختلف دیدن کرده و اطلاعات مهم درباره هر ماشین را در اسرع وقت در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار می‌دهد.

گروه خودروسازی ارس با معرفی دو محصول در نمایشگاه حاضر شده که یکی از آن‌ها، پیکاپ جدید آمیکو آرتیستون است. این شرکت پس از عرضه پیکاپ آسنا تحت برند آمیکو، تصمیم گرفت محصول جدید و پیشرفته‌تری را وارد صحنه کند تا مبادا از رقبای خود عقب بماند.

پیکاپ آمیکو آرتیستون با جثه‌ای درشت و ظاهری متفاوت نسبت به آسنا، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در غرفه ارس خودرو به نمایش گذاشته شده است. این ماشین هنوز مجوزهای لازم برای پلاک شدن را دریافت نکرده و از این اطلاعات جامعی درباره مشخصات فنی و امکانات و تجهیزات داخلی در دسترس نیست. این مدل را می‌توان به نحوی یک نسخه نمایشی از محصول آینده گروه ارس قلمداد کرد.

مشخصات ظاهری پیکاپ آمیکو آرتیستون

آرتیستون اتوماتیک از لحاظ ظاهری تفاوت بسیاری به آسنا اتوماتیک دارد. نمای مقابل خودرو، بیننده را به یاد سیلورادوی شورلوت می‌اندازد. جلوپنجره مستطیلی شکل با الگوی لانه‌زنبوری به وسیله یک نوار کرومی با مارک آمیکو به دو قسمت تقسیم شده و از طرفین به چراغ‌های درشت و مربعی شکل متصل شده است. نمای جانبی از طراحی ساده‌ای برخوردار بوده و شامل رکاب سرتاسری و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی می‌شود.

پیکاپ آمیکو آرتیستون

نمای عقب نیز شبیه به فورد F-150 طراحی شده است. درب عقب با نوار کرومی و نشان AMICO تزئین شده و عبارت ABS-EBD در سمت چپ و 4DW در سمت راست آن مشاهده می‌شود. عبارت ABS-EBD به بهره‌گیری از سیستم ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز الکتریکی، و عبارت 4DW به انتقال قدرت موتور روی چهارچرخ اشاره می‌کند.

نمای عقب آرتیستون

درون کابین آمیکو آرتیستون

آرتیستون در ظاهر شبیه به یک جوان قوی و رعنا و در باطن همانند یک پیرمرد ازکارافتاده و خسته به نظر می‌رسد! به عنوان یک مدل جدید که قرار است جایگزین آسنا اتوماتیک شود، پیکاپ جدید ارس خودرو فاقد متریال باکیفیت بوده و پلاستیک خشک در همه جای کابین توی ذوق بیننده می‌زند. پنل پشت فرمان هنوز به صورت آنالوگ بوده و عجیب اینکه خود فرمان دی کات چندان استاندارد به نظر نمی‌رسد.

کابین پیکاپ آمیکو آرتیستون

ولی از آنجا که مدل عرضه‌شده در نمایشگاه، یک محصول نمایشی است، احتمال می‌رود ارس خودرو با دریافت انتقادات و بازخوردهای مختلف، تحولی را در کابین و یا حتی ظاهر ماشین به وجود آورد تا بدین‌وسیله در برابر رقبای مطرحی همچون هایلوکس، حرفی برای گفتن داشته باشد.

مشخصات فنی آمیکو آرتیستون

همانند پیکاپ آسنا، آمیکو آرتیستون نیز به یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ 4 سیلندره مجهز است که 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت موتور از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب (در حالت استاندارد) یا هر چهارچرخ (کمک سبک و کمک سنگین) انتقال می‌یابد.

آمیکو آرتیستون

یکی از مزایا و آپشن های آفرودی مهم آمیکوی جدید، قفل اتوماتیک دیفرانسیل عقب است. به بیان بهتر، اگر خودرو در شرایطی به حالت سه‌چرخ درآید، قدرت موتور به‌جای به چرخ روی هوا مانده، به چرخ درگیر با زمین منتقل می‌شود.

لیست امکانات پیکاپ آرتیستون

تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ آمیکو آرتیستون یکسان با پیکاپ آسنا اتوماتیک است. سیستم ترمز و پایداری خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دو ایربگ و غیره می‌شود.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک اکسل عقب، سنسور نور، سیستم مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و دکمه‌های کنترلی درج‌شده روی فرمان، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین دنده‌عقب، سیستم تهویه مطبوع، لاینر فضای بار، چراغ روشنایی در روز، صندلی با روکش چرمی، آینه‌های برقی تاشو و غیره اشاره کرد.

AMICO Artystone

وضعیت آرتیستون در بازار و رقبای اصلی

همان‌طور که قبلا گفته شد، آمیکو Artystone هنوز موفق به اخذ جوازهای لازم برای پلاک شدن ندارد. عرضه این خودرو در بهترین حالت ممکن به اواخر سال 1401 موکول می‌شود. البته دور از انتظار نیست که ارس خودرو به زمان بیشتری برای تکمیل پیکاپ خود احتیاج داشته باشد.

پیکاپ آرتیستون به عنوان جایگزین آسنا اتوماتیک، قیمت بیشتری نسبت به این خودرو خواهد داشت. بد نیست بدانید آسنا در بازار امروزی در محدوده قیمت 1.3 میلیارد تومان معامله می‌شود. البته با توجه به تشابه موتور، قیمت بیشتر به شرطی می‌ارزد که کیفیت فضای داخلی کابین از همه لحاظ افزایش یابد.

به غیر از تویوتا هایلوکس، خود آمیکو آسنا اتوماتیک و همینطور رقبای آن در بازار فعلی، یعنی کی ام سی T8 و فوتون تونلند یورو 5 را می توان رقبای اصلی پیکاپ آرتیستون در نظر گرفت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/2/29
عجب نمایشگاه مضحکی...
جولانگاه مدل‌های چینی بی‌طرفدار و البته گرانقیمت در ایران به جهت چپاول بیش از پیش مردمِ مجبور به خرید این خودروها
1401/3/16
نکه با چینی بد باشم ها نه ولی میخواین چینی بیارین دو تا با اصل نصب بیارین خدایی تازه با این قیمت هایی که گذاشتن واقعا خرید اینا درست نیست بخدا. یه هایلوکس ۱۰ سال پیش به اینا شرف داره باور کنین...