موضوعات داغ

آشنایی با بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اگر به‌تازگی گواهینامه گرفته‌اید یا به دنبال خرید بهترین ماشین برای شروع رانندگی هستید و سردرگم شده‌اید، نگران نباشید، ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم. امروزه در دنیای شلوغ و متنوع خودروها، با انواع مدل‌های مختلف برخورد می‌کنیم که بعضاً تشخیص آن‌ها کار چندان ساده‌ای نیست و حتی گاهی اوقات بین انواع مختلف خودرو تداخل و اشتراکات فنی و ظاهری به وجود می‌آید که تفکیک و دسته‌بندی آن‌ها را به کاری نه‌چندان سهل و آسان تبدیل می‌کند.

در حالت کلی، دسته بندی ماشین‌ها بر اساس فرم بدنه، توانایی فنی، سطح امکانات و کیفیت متریال به کار رفته در اتومبیل به دسته‌بندی‌های مختلفی، تقسیم می‌شوند. از این رو، اگر تا انتها با ما همراه باشید‌، به شما قول می‌دهیم که در نهایت به شناخت خوبی از انواع ماشین‌ها برای شروع رانندگی آشنا شوید.

ماشین‌های هاچ‌بک؛ انتخابی کاربردی برای شروع رانندگی بانوان

مجموعه خودروهای هاچ‌بک را می‌توان در دسته محبوب‌ترین ماشین‌ها برای بانوان در نظر گرفت. این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده است که فقدان صندوق خللی در کاربردی بودن آنها ایجاد نمی‌کند. اکثر مردم بر این باورند که خودروهای هاچ‌بک همان ماشین‌های بدون صندوق هستند اما در واقع این طور نیست؛ خودروهای هاچ‌بک خودروهای کوچک شهری به شمار می‌روند که در پشت آن یک شیشه با قابلیت باز و بسته شدن وجود دارد. هاچ‌بک در درواقع در دسته بهترین ماشین برای مسافرت قرار میگیرد و طرفدارن زیادی دارد.

در ایران نیز از این سری، مدل‌هایی مانند، پراید 111، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، فولکس‌واگن گلف، تویوتا یاریس هاچ‌بک، شورلت اسپارک و ب ام و سری ۱ مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و از آنها برای سفرهای جاده‌ای و رانندگی شهری استفاده می‌کنند.

آشنایی با بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

هاچبک؛ رانندگی راحت و آسان برای بانوان

تندر 90؛ ایمن‌ترین خودرو ایرانی برای ماشین اولی‌ها

تندر 90 یکی از بهترین ماشین‌ها برای رانندگان تازه کار است که در سال‌های اخیر، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو که نسخه اولیه آن با نان «رنو لوگان» به بازار خودروی ایران وارد شده بود، حالا هم در ایران خودرو و هم در پارس خودرو تولید می‌شود.

هر دو نسخه تندر ۹۰، به لحاظ فنی تفاوت خاصی ندارند، اما مدل تولیدی شرکت پارس خودرو، جذابیت ظاهری بیشتری دارد. در نسخه پلاس این ماشین، نسبت به نسخه قبلی امکاناتی اضافه شده است که همین موضوع تأثیر نسبی روی قیمت این ماشین داشته است.

این خودرو بدنه مقاومی دارد و به نسبت بسیاری از خودروهای داخلی، ایمنی بالاتری دارد به همین منظور برای رانندگان تازه‌کاری که قصد دارند با یک خودرو ایمن رانندگی را آغاز کنند بسیار مناسب است.

L90 با بدنه مقاوم مناسب برای افزایش ایمنی راننده اولی ها

 تیبا؛ رانندگی با امکانات بیشتر از پراید برای رانندگان تازه کار

اگر به تازگی رانندگی را شروع کردید و به دنبال ماشینی با امکانات بیشتر از پراید هستید، ما تیبا را به شما معرفی میکنیم. همان‌طور که میدانید، برای شروع استفاده از خودروهای جمع‌وجور برای رانندگان تازه‌کار بهتر است.

فراموش نکنید که تیبا هزینه‌برتر از پراید است و قطعات گران‌تری دارد. بااین‌حال این ماشین در مقایسه با سایر گزینه ها، جزو خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌تر به شمار میرود و برای افرادی که به تازگی رانندگی را شروع کرده اند و آشنایی زیادی با جاده و چالش های احتمالی ندارند، انتخاب مناسبی است. اگر به انواع صدای ماشین حساسیت دارید و دنبال ماشینی آرام و بی سرو صدا هستید، تیبا بهترین گزینه برای شما است.

تیبا انتخابی از خانواده پراید اما با آپشن های تازه تر

station wagon and estate؛ تجربه سفرهای جاده‌ای ایمن برای رانندگان تازه کار

در نگاه کلی، خودروهای استیشن، ترکیبی از سدان و هاچ‌بک هستند. در نسخه‌های قدیمی‌تر، برندها برای طراحی خودروهای استیشن تنوع و خلاقیت چندانی به خرج نمی‌دانند. اکثر استیشن‌ها همان شکل و شمایل خودروهای سدان را داشتند که فقط سقف و شیشه‌های عقب آن‌ها تا انتهای خودرو امتداد یافته بود.

اما در سال‌های اخیر، این شرکت خودروسازی، تغییرات عمده‌ای در محصولات خود ایجاد کرد و همین موضوع نیز باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان شد. مزیت خاص این خودروها فضای بیشتر ایجاد شده برای صندوق عقب، در اثر کشیدگی طولی سقف بود. بر این اساس شما میتوانید براحتی تمام مواردی که برای چک لیست خودرو قبل از سفر مشخص کرده‌اید را در این ماشین همراه خود داشته باشید و از گذران لحظات لذت ببرید.

از آنجا که فضای بزرگ صندوق عقب برای خانواده‌های پرجمعیت و افراد اهل سفر حسن بزرگی محسوب می‌شد، استفاده از استیشن واگن‌ها به مرور افزایش یافت. اما با تولید و گسترش حضور شاسی‌بلندها کم‌کم خودروهای استیشن در بازار طرد شده و تقریباً به فراموشی سپرده شدند.

امنیت را در سفرهای جاده ای راننده اولی ها را به خودروهای استیشن بسپارید

ام‌وی‌ام ۱۱۰؛ بهترین خودرو برای تسلط بیشتر راننده اولی ها

ام وی ام، خودرویی کوچک، کم مصرف و چابک با طراحی مفهومی برگرفته از لبخند که بهترین وسیله نقلیه جهت استفاده در ترددهای روزانه شهری است. این خودرو برخلاف ظاهر کوچک خود فضایی مناسب و جادار دراختیار سرنشینان قرارمیدهد و همواره از سطح ایمنی بالایی در بدنه خودرو برخوردار است و همین آپشن این ماشین را به بهترین گزینه برای راننده اولی ها تبدیل کرده است.

این ماشین، به شما کمک میکند که برای اولین بار رانندگی لذت بخشی را تجربه کنید. ام وی ام، در ابتدای ورود به بازار، نظر جوانان و خانم های زیادی را به خود جلب کرد و این سواری نرم، با دارا بودن، امکانات ساده‌ای که پراید از آن محروم بود، کاری کرد که روز به روز به صف خریداران آن اضافه شود.

ام وی ام خودرویی کوچک اما ایمن برای راننده گان تازه کار

پورشه باکستر؛ پرطرفدارترین ماشین وارداتی در ایران برای رانندگان تازه کار

این خودرو، سومین نسل از این مدل کمپانی پورشه است که با کد 982 شناخته می‌شود. پورشه باکستر 718s یکی از کروک‌هایی است که پس از ورود به بازار، باعث نگرانی رقبا در این عرصه شد. ظاهر این خودرو بی‌شباهت به Carrera 911 نبوده و از نظر برخی منتقدان در طراحی باکستر از Carrera 911 الگوبرداری شده است.

ترکیب طراحی داخلی زیبا و منحصر به فرد پورشه باکستر در کنار آپشن‌های فراوان و طراحی بدنه زیبا و منحصر به فرد و مقاوم و لانچ کنترل بینظیر، این خودرو را به گزینه بسیار مناسب و محبوبی برای راننده گان تازه کار، تبدیل کرده است. اگر به دنبال خرید ماشینی با آپشن‌های گسترده و ظاهری بسیار جذاب هستید و به تازگی رانندگی خود را شروع کردید، پورشه باکستر، بهترین انتخاب برای شما است.

مهم‌ترین نکات انتخاب بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

همیشه انتخاب مناسب‌ترین ماشین، مخصوصاً برای افرادی که به‌تازگی رانندگی را شروع کرده‌اند، سخت بوده است. همانطور که به شما قول دادیم، در این مقاله به بررسی ماشین‌های مختلف برای انتخاب دقیق و درست‌تر این افراد پرداختیم.

در حالت کلی، بهترین گزینه جهت انتخاب ماشین برای افراد تازه کار، راحتی آنها هنگام رانندگی است. از آنجایی که رانندگی معقوله بسیار مهم و حساسی است، تأمین امنیت و راحتی افرادی که از ماشین استفاده می‌کنند، باید در اولویت قرار گیرد و در گام بعدی به سایر آپشن های ماشین توجه کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/7
راننده تازه کار میاد پورشه سوار بشه؟؟؟!!!