موضوعات داغ

شتاب چري آريزو 5 GT اعلام شد، فقط 6 ثانيه از صفر تا صد!

عکس مطلب اول

بر اساس اطلاعاتي که شرکت چري منتشر کرده بر روي آريزو 5 GT موتور بنزيني توربو 1.6 ليتري با جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر Getrag نصب خواهد شد. يعني همان موتور و جعبه‌دنده‌اي که بر روی تيگو 8 پرو و تيگو 7 پرو و نصب‌شده است، بله اينجا درست نوشته‌شده است و اشتباه چاپي رخ نداده زيرا در چين بر روي نسل جديد تيگو 7 با پسوند پرو موتور بنزيني توربو 1.6 ليتري با جعبه‌دنده 7سرعته دوکلاچه تر Getrag نصب مي‌شود و اين موتور بنزيني توربو 1.5 ليتري با جعبه‌دنده 9سرعته CVT متعلق به نسخه معمولي نسل جديد تيگو 7 است. البته به‌جز ايران در بازارهاي صادراتي ديگر نيز به خاطر عرضه هم‌زمان نسل قبلي و نسل جديد تيگو 7، به نسخه معمولي و کم قدرت‌تر نسل جديد تيگو 7 پسوند پرو داده‌شده است تا در نام‌گذاري اين دو خودرو مشکلي رخ ندهد.

چري آريزو 5 GT

آريزو 5 GT با اين موتور و جعبه‌دنده شتابي در حدود 6 ثانيه خواهد داشت. با اين شتاب آريزو 5 GT به مبارزه با رقباي خود از قبيل MG6 ، GAC Trumpchi EMPOW،Changan UNI-V و بالاخره Sehol A5 Plus خواهد رفت. البته اين قوي‌ترين موتور چري نيست و قوي‌ترين موتور چري بر روي اکسيد VX و تيگو 8 پرو ماکس نصب‌شده است که بنزيني توربو 2 ليتري است و گشتاور آن هم 390 نيوتن‌برمتر است. بله در آينده ممکن است شاهد ورود نسخه دو ديفرانسيل تيگو 8 با پسوند پرو ماکس به بازار ايران هم باشيم.

چري آريزو 5 GT

گويا خودروسازان چيني پس از موفقيت نسبي در توليد خودروهايي باکیفیت و طراحي قابل‌قبول، اکنون به مقوله بهبود عملکرد يا همان Performance هم واردشده‌اند و احتمالاً در آينده نزديک خودروهاي چيني در اين زمينه هم رشد چشمگيري خواهند داشت.

چري آريزو 5 GT

ازنظر ظاهري فرم جلوپنجره و چراغ‌هاي روشنايي در روز آريزو 5 GT کپي واضحي از محصولات لکسوس است. چراغ‌هاي دوگانه جلو هم به‌طور کامل از نوع LED هستند.

چري آريزو 5 GT

تا کنون فقط تصاوير نماي جلو و عقب آريزو 5 GT منتشرشده است و هيچ تصوير واضحي از نماي بغل آريزو 5 GT منتشرنشده است ولي مي‌توان حدس زد که شاهد تغييري در اين نما نخواهيم بود.

چري آريزو 5 GT

در نماي عقب نيز خروجي‌هاي چهارگانه اگزوز و اسپويلر با طرح فیبر کربن به‌خوبي نشانگر اسپرت بودن آريزو 5 GT هستند. گويا سامانه ترمز هم ارتقاء یافته و دوپيستونه شده ‌است، رينگ‌هاي آريزو 5 GT هم 17 اينچي مي‌باشند. به‌احتمال‌قوی در کنار افزايش قدرت موتور شاسي آريزو 5 GT هم ارتقاء داده مي‌شود و در تعليق عقب بجاي تيرپيچشي نيمه‌مستقل، تعليق کاملاً مستقل چند بازویی نصب خواهد شد.

چري آريزو 5 GT

تصوير واضحي از نماي داخلي آريزو 5 GT منتشرنشده وليکن در تنها تصويري که منتشرشده مي‌توان به‌راحتی متوجه شباهت نمايشگرهاي دوگانه آريزو 5 GT با نمايشگرهاي تيگو 8 پرو شد. البته فرمان به فرم D-Cut و جديد هست. اهرم تعويض دنده هم همانند تيگو 8 پرو و تيگو 7 پرو نيست و فرم آن تغيير داده شده است.

چري آريزو 5 GT

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/11
دیگه کسی نمیتونه بگه چینی بنجول باید بگی ایرانی ...
1401/3/11
خدايي اگه اون مارك چري نبود فكر ميكردم لكسوسه😂😂😂
1401/3/12
همش دروغه من خودم اونجا کار میکنم روی تیگو ۷ پرو گیربکس cvt هست
1401/3/12
خیلی خوشم اومد از مشخصات و پرفورمنسش. حتما اینو میخرم مشروط بر اینکه زیر 1تومن باشه.
1401/3/12
چرا از جلو انقدر شبیه لکسوسه
قشنگ هم چراغاش هم جلو پنجره کپی لکسوسه
1401/3/13
لکسوس تقلبی !
1401/3/13
یه کپی واضح از Lexus es350
البته با موتور ضعیف 1.6 لیتری
1401/3/16
اخ اخ اخ.... این همون چینی بود که ۱۵ سال پیش قوطی حلبی میساخت؟! الان دیگه واقعا فقط ماییم تو دنیا که بعد از نزدیک ۶۰ سال خودروسازی هنوز یه خودرو عین ادم نمیتونیم تولید کنیم که از هر نظر اشغال مهندسی نباشه
1401/3/17
ماشین فقط ریو خداوکیلی مرگ نداره الان 13 ساله دارم با ماشین 500میلیونی عوضش نمیکنم.