موضوعات داغ

لکسوس RX مدل 2023 با تریم‌های پلاگین هیبریدی و پرفورمنس معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

لکسوس RX مدل 2023 به عنوان نسل پنجم این کراس‌اوور پرمیوم معرفی شد. با وجود اینکه ظاهر خودرو تغییر چندانی با نسل قبلی نکرده است، اما این مدل حالا با چهار پیشرانه جدید عرضه می‌شود که سه تا از آن‌ها هیبریدی هستند. فروش RX مدل 2023 از اواخر سال 2022 آغاز خواهد شد.

تغییرات فنی گسترده

RX مدل 2023 روی پلتفرم GA-K ساخته می‌شود که باعث کاهش وزن 90 کیلوگرمی آن نسبت به نسل قبلی شده است. فاصله بین دو محور 6 سانتیمتر افزایش یافته، اما اورهنگ عقب 6 سانتیمتر کوتاه‌تر شده است،‌ بنابراین طول کلی خودرو فرقی با نسل قبلی ندارد. افزایش فاصله بین دو محور باعث می‌شود فضای بیشتری در داخل RX در اختیار سرنشینان باشد.

RX مدل 2023 با چهار پیشرانه عرضه می‌شود، اما لکسوس فقط مشخصات فنی سه تا از آن‌ها را اعلام کرده است. جزئیات پیشرانه پلاگین هیبریدی 450h+ در آینده منتشر خواهد شد. جدول زیر مشخصات فنی سه پیشرانه اعلام شده را نشان می‌دهد:

مدل RX 500h F اسپورت پرفورمنس با امکانات جدیدی عرضه می‌شود. این مدل دارای کالیپرهای ترمز شش پیستون و چرخ‌های 21 اینچی است. در کابین شاهد استفاده از تریم درب جیر و فرمان چرمی هستیم.

ظاهر جدید

RX مدل 2023 در شش تریم استاندارد، پرمیوم، پرمیوم پلاس، لاکچری، اف اسپورت هندلینگ و اف اسپورت پرفورمنس در دسترس خواهد بود که با 10 رنگ مختلف قابل سفارش هستند.

در نمای جلو، نسخه جدیدی از جلوپنجره دوک نخ‌ریسی لکسوس با الگوی لوزی‌شکل قابل مشاهده است. در طراحی جلوپنجره RX 500h F اسپورت پرفورمنس از الگوی بافندگی استفاده شده است.

لکسوس RX

از نمای کناری یک خط طراحی بالارونده از پایین گلگیر جلو تا بالای گلگیر عقب قابل مشاهده است. سقف این مدل هم مثل نسل قبلی یک ستون C شناور دارد. در نمای پشتی هم شاهد چراغ‌های عقب سراسری هستیم.

در کابین RX یک نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای 14 اینچی در کنار خوشه ابزار قرار گرفته است. سایر امکانات شامل سقف شیشه‌ای پانورامیک و نمایشگر هدآپ هستند.

خریداران می‌توانند تزئینات داخلی این مدل‌ را در چهار تریم متفاوت و با شش رنگ مختلف سفارش دهند.

تمام نسخه‌های RX مدل 2023 به سیستم ایمنی نسخه 3 لکسوس مجهز هستند. این مجموعه از امکانات شامل سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابران، محافظت در تقاطع با قابلیت تشخیص موتورسیکلت، کروز کنترل راداری پویا با مدیریت سرعت سر پیچ‌ها، هشدار انحراف از مسیر و یک سیستم توقف رانندگی اضطراری است. سیستم پارکینگ پیشرفته آپشنال جدید از پارک دوبل هم پشتیبانی می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد