موضوعات داغ

فاصله تهران تا مشهد، راهنمای سفر با ماشین شخصی

عکس مطلب اول

مشهد یکی از شهرهای بسیار دیدنی ایران است که می توانید با هدف زیارت و تفریح به آن سفر کنید. یکی از مسائلی که هنگام تهران تا مشهد اهمیت زیادی دارد، این است که از کدام مسیر عبور کنیم و فاصله آن چقدر است. در واقع با داشتن یک راهنمای سفر از تهران تا مشهد می توانید سفر بهتری در پیش داشته باشید. البته برای آن که این سفر برای شما جذاب تر شود، بهتر است ابتدا به فکر محل اقامت خود باشید. با اجاره سوئیت در مشهد می توانید خیال خودتان را در سفر راحت کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی راهنمای سفر تهران تا مشهد با ماشین شخصی بپردازیم و بهترین مسیر ها را بررسی کنیم.

راهنمای سفر تهران تا مشهد با ماشین شخصی

اولین چیزی که راجع به فاصله تهران تا مشهد باید بدانید، این است که مسافت این مسیر با ماشین شخصی نسبت به قطار و هواپیما بیشتر است. البته مسیرهای مختلفی برای شما وجود دارد و می توانید یکی از آن ها را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. اما در حالت کلی، مسیر تهران تا مشهد بین 10 تا 16 ساعت طول می کشد و این زمان بستگی دارد که کدام مسیر را انتخاب کنید. شاید سفر به مشهد با هواپیما و قطار راحت تر باشد اما مسئله ای که وجود دارد، این است که ماشین شخصی هم جذابیت های خاص خود را دارد و می تواند سفر لذت بخش تری برای شما داشته باشد. البته سفر با ماشین خستگی های خودش را هم دارد و انتخاب با خودتان است. پیشنهاد می کنیم پیش از سفر با رزرو هتل های مشهد جاباما خیالتان را بابت محل اقامت راحت کنید.

مسیر اولی که برای سفر مشهد به تهران می توانید انتخاب کنید، از مسیر سمنان و دامغان است. در این مسیر شما باید از شهر های تهران، ایوانکی، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور و ملک آباد عبور کنید تا در نهایت به مشهد برسید.

مسیر دومی که می توانید برای سفر مشهد به تهران انتخاب کنید، مسیری است که از شمال عبور می کند. اگر می خواهید در مسافرت خود سری هم به شمال بزنید، این مسیر مناسب شما است. البته بهتر است در فصل هایی که مسافر کمتر عبور می کند، این مسیر را انتخاب کنید! چرا که در فصل های پر مسافر این مسیر شلوغ و پرترافیک است و می تواند کمی اذیت کننده باشد. برای عبور از این مسیر باید از شهر های رودهن، آبعلی، گزنک، پلور، آمل، قائمشهر، بابل، ساری، سورک، نکا، رستمکلا، بهشهر، گلوگاه، بندر گز، کردکوی،گرگان، فاضل آباد، علی آباد، خان ببین، آزاد شهر، دلند، مینودشت، گالیکش، چمن بید، بجنورد، آشخانه، شیروان، فاروج، قوچان و چناران عبور کنید تا در نهایت به شهر زیبای مشهد برسید.

جاذبه های دیدنی مسیر تهران به مشهد کدام هستند؟

اگر قصد سفر با ماشین شخصی از تهران به مشهد را داشته باشید، می توانید از جاذبه های دیدنی این مسیر هم بازدید کنید. بنابراین این سوال برای شما پیش می آید که کدام جاذبه های دیدنی در مسیر تهران به مشهد وجود دارد؟ در این بخش از مقاله تمام جاذبه های دیدنی مسیر تهران به مشهد را بررسی می کنیم:

·

جاذبه های دیدنی سمنان

در میان مسیر تهران به مشهد، شهر سمنان قرار دارد. در استان سمنان جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد و چند مورد از آن ها، در شهر سمنان است. اولین جایی که می توانید برای بازدید از سمنان به آن مراجعه کنید، دروازه ارگ است. پس از آن، بازار سمنان از دیگر جاذبه های دیدنی آن است و شما می توانید در این بازار قدیمی گشت و گذار کنید. از دیگر جاذبه های آن می توان به بازار شیخ علاءالدوله، مسجد جامع سمنان، مسجد امام، گرمابه حضرت،خانه تدین، خانه ترابی، عمارت و باغ امیر، امام زاده یحیی، خانه رجبی و... اشاره کرد.

سمنان

·

جاذبه های دیدنی دامغان

یکی دیگر از شهرهایی که در مسیر تهران تا مشهد قرار دارد، شهر دامغان است. در شهر دامغان های جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها بازدید کنید! از مهم ترین جاذبه های تفریحی و دیدنی دامغان می توان به چشمه علی دامغان، برج چهل دختر، برج پیر علمدار،برج طغرل، مسجد جامع، قلعه دولت آباد دامغان، مسجد تاریخانه دامغان، تپه حصار و... اشاره کرد. البته جاذبه های این شهر تمام نشدنی هستند و شما می توانید صدها محل تاریخی و تفریحی دیگر را هم در این شهر بازدید کنید و نهایت لذت را از عمارت های تاریخی آن ببرید.

دامغان

·

جاذبه های دیدنی شاهرود

شهر دیگری که در این مسیر باید از آن عبور کنید، شاهرود است. اولین جایی که پیشنهاد می کنیم در شاهرود از آن بازدید کنید، جنگل ابر است. در این جنگل درختانی وجود دارند که پوشیده از ابر هستند. در واقع شما می توانید برای لحظاتی زندگی روی ابرها را تجربه کنید. از موارد دیگر برای بازدید کردن در شهر شاهرود می توان به موزه شاهرود، بازار شاهرود، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، برج کاشانه بسطام، حمام چهارسوق، پل سرچشمه شاهرود، آبشار مجن و... اشاره کرد. البته باز هم دیدنی های شهر شاهرود تمام شدنی نیستند و می توانید از سایر جاذبه های این شهر هم دیدن کنید.

شاهرود

·

جاذبه های دیدنی سبزوار

سبزوار از دیگر شهرهای دیدنی در مسیر تهران به مشهد است! سبزوار از جمله شهرهای ایران است که قدمت دیرینه دارد و در هر جایی از این منطقه می توانید جاذبه های تاریخی و تفریحی را مشاهده کنید. از مهم ترین جاذبه های تفریحی و تاریخی این منطقه می توان به آرامگاه حاج ملاهادی، خانه جعفرزاده، خانه الداغی، خانه و آرامگاه امین ‌التجار مشهدی، خانه اولیا، کاروانسرای فرامرزخان، مناره خسروگرد، یخدان های طبیعی، آتشکده خانه دیو و... اشاره کرد. اگر به مساجد و اماکن مذهبی علاقه دارید می توانید به مسجد جامع سبزوار، مسجد پامنار، امامزاده شعیب و... مراجعه کنید.

سبزوار

·

جاذبه های دیدنی مشهد

در نهایت شما به شهر زیبا و دیدنی مشهد خواهید رسید! در شهر مشهد هم می توانید جاذبه های دیدنی بسیار زیادی را بازدید کنید. اولین جایی که همه ما مشهد را با آن نام می شناسیم، حرم امام رضا است. شما می توانید در حرم امام رضا به زیارت بپردازید و سپس به دنبال جاهای دیدنی آن باشید. در شهر مشهد جاذبه های توریستی مختلفی وجود دارند که بسیاری از آن ها تفریحی هستند. علاوه بر شهر مشهد، روستاها و مناطق اطراف آن هم بسیار جذاب و دیدنی هستند.

مشهد

از مهم ترین آن ها می توان به طرقبه و شاندیز اشاره کرد که علاوه بر مشهدی ها، مسافران هم از آن بازدید می کنند. طرقبه آب و هوای بسیار دلچسبی دارد و شما می توانید برای استراحت و صرف یک ناهار دلنشین به آن سفر کنید. فاصله طرقبه تا مشهد حدود 30 کیلومتر است که به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به آن بهتر است از خودروی شخصی استفاده کنید تا هنگام برگشت از این مناطق با مشهد مواجه نشوید. برای بازدید از اماکن تفریحی داخل مشهد می توانید از مترو یا وسایل حمل و نقل داخل شهری استفاده کنید.

این مقاله در مورد راهنمای مسیر تهران به مشهد بود و شما می توانید به راحتی سفر خود را آغاز کنید. یکی از تجربه های تکرار نشدنی در مورد محل اقامت می تواند رزرو هتل درویشی مشهد باشد تا چند روزی را به راحتی در آن اقامت داشته باشید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/21
سلام
چرا از نیشابور با این همه جاذبه گردشگری که تو این مسیر جزء بی‌نظیرترین هاست چیزی ننوشته ای؟؟؟